joyce B schreef:daarom haalden wij de natte plek in de onderlaag weg zodra die rood werd en niets meer op kon nemen (dan gaat het ook soppen)
Je hebt dan niet echt een potstal, in de zon dat je alleen maar opstrooit, maar wel het voordeel van een dikkere laag en dat je zuiniger uit kunt mesten omdat het natte naar onderen zakt en daar langzaamaan vol zuigt, terwijl het bovenop nog droog blijft.
Daardoor hoef je minder weg te gooien wat eigenlijk nog goed te gebruiken is.
Zo mestte ik inderdaad met vlas ook altijd uit, zodra het begint te soppen en rood wordt dat deel er uit halen en nieuw vlas er bij en dan kan je paard best wel heel schoon staan op vlas. Ik denk als ik het zo lees TS dat de vieze stal door beide partijen min of meer veroorzaakt is. Misschien is diegene die heeft gemest even niet zo consequent geweest en ja, als jou pony nauwelijks buiten komt gaat ie toch op andere manieren zichzelf vermaken met als gevolg dat ie zijn hele stalbedekking omharkt waardoor de stal zo vies wordt. Dus zorg dat het beestje dagelijks buiten komt! Ga desnoods een wandeling met hem maken zodat ie toch een beetje zijn energie kwijt kan.