Stal pimpen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:04

hmm, met het deel van hoelang het gaat opdrogen etc kan ik je niet helpen. :o
maar mij lijkt de kleur bruin/zwart wel mooi met bijvoorbeeld de namen etc op de deuren of wat je wilt haha?
ik heb de volgende reacties niet gelezen, dus sorry als ik achterloop! :o

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:13

Ik heb hetzelfde voornemen gehad met een metalen keet die als kantine dient. Ik moest ook zeker weten dat een nieuwe verflaag goed zou houden. Ik heb na uitgebreid advies, besloten een primer als basisgrondlaag te gebruiken en daarna willekeurig welke outdoor lak.

De primer is echt helemaal geweldig en super vast (op onderlagen als metaal, ijzer of kunstof), alleen daarvan knapt je stal of keet al riant op. Ik heb gekozen voor een donker groene aflak van flexa outdoor. Dat is prima gegaan. Mocht je het simpel willen houden, dan kan de primer ook volstaan, is superdekkend en stevig. Een antraciet of grijze tint als aflak maakt het wellicht wat gemakkelijker, maar het is persoonlijk, de primer is vanzichzelf grijs (of wit te bestellen). Ik koos voor grijs en dat bleek een prima keuze.

Mocht je interesse hebben, de primer is via internet te bestellen:
http://www.bestel-verf.nl/product/405/a ... rimer.html

En bespaar er niet op, goedkoop is duurkoop! na wat testjes in weer en wind, werd mij dat al snel duidelijk. De laag zit er hier al weer een jaar op, met alle seizoenen en bevalt geweldig!

Succes!

Marisca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 03:43

Buitenkant blauw of groen, binnenkant wit, maakt erg ruim, wordt wel snel erg vies! anders binnenkant bordeaux rood of de gehele stal om en om groen bordeauxrood! Ben benieuwd welke kleur je gaat gebruiken! Denk zelf gewoon verf op waterbasis bij een bouwmarkt!
Succes in ieder geval!

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:45

Marisca78 schreef:
Denk zelf gewoon verf op waterbasis bij een bouwmarkt!

Sorry hoor, maar dat gaat echt niet werken op een metalen ondergrond in weer en wind. Dan kun aan de gang blijven, bovendien ziet het er in no time dan weer zo onderkomen uit. Zonde van al het werk....