Pezen koelen dmv afspuiten, hoe lang? Hoe hard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 20:37

Die heeft ze al een keer gehad, en geen probleem, gewoon de hoef opgetild gehouden, soda erin, met borsteltje en wat water geschrobt, even in laten werken (en ondertussen een lamme arm en stijve rug kweken) en daarna weer uitspoelen.

Josephine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:40

dat is idd ook een (belastende..hihi) manier ja

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 20:47

Sja, je moet er wat voor over hebben, maar liever belastend voor mij dan een paard dat in paniek raakt of met een hoefzweer blijft zitten

Josephine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:49

Vind ik ook hoor! Paardje komt op no. 1 !! Rest op alles erna.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 21:12

Ik vind persoonlijk coolpacks fijner werken dan afspuiten. Minder arbeidsintensief en als het een dagelijks ritueel is ook minder kans op mok en andere door vocht veroorzaakte ellende.

Van die zakjes met blauwe vloeistof, die zacht blijven als ze uit de vriezer komen.
Action heeft kant en klare 'houders' waar je een coolpack in kunt schuiven, maar met een bandage gaat het ook goed. Nooit het coolpack direct op de huid, dat is te koud, krijg je vriesblaren, altijd iets er tussen doen. Naar beneden bandageren, coolpack erop, naar boven bandageren en zo 10 minuutjes laten staan. Kun je ondertussen iets anders gaan doen.