Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
gohya schreef:Dus als je er hoefteer opsmeert knagen ze niet meer aan het hout? Ik heb in dit topic mee gelezen en ga dit zeker proberen.
FlyAway schreef:Wij hebben ook al van alles geprobeerd. Die vervanging van Carboleum is ook niet echt een succes. Bankirai olie werkte ook niet. En van dat antibijtspul van de Welkoop werd het ook niet minder. Wat uiteindelijk nog wel werkte was tijgerbalsem, maar ja da`s een dure hobby om daar alles mee in te smeren. Onze ruin leerde op een zeker moment z`n eigen stal open te maken en toen hielp het ook wel met tijgerbalsem. Hoefteer gaan we ook eens uit proberen. Ik ben benieuwd! Moet je dat er dan dik opsmeren zodat er echt een laagje op zit, of moet het er een beetje intrekken? Als ik het zo lees trekt het er wel snel in, anders hoef je het vast niet iedere 2 weken te doen toch?
Arabesk schreef:NIEMAND hier die zegt, "misschien wil je paard duidelijk maken dat ie liever niet op stal staat?"
Mijn paard vrat ook altijd zijn stal op, hij werd gewoon gék binnen. Dan kan je er wel van alles opsmeren, maar je kan hem ook een fijner bestaan geven; buiten met vriendjes. Nu knaagt hij niet meer.

Arabesk schreef:NIEMAND hier die zegt, "misschien wil je paard duidelijk maken dat ie liever niet op stal staat?"
Mijn paard vrat ook altijd zijn stal op, hij werd gewoon gék binnen. Dan kan je er wel van alles opsmeren, maar je kan hem ook een fijner bestaan geven; buiten met vriendjes. Nu knaagt hij niet meer.
hotchocolat schreef:Elsskippy schreef:Afgewerkte motorolie kan ook, maar teer werkt beter vind ik.
Dit hadden ze op mijn oude sta look gedaan (en niet gemeld)
Mijn paard heeft mooie lichte/witte manen alles was goor geworden en ik kreeg het er dus ook niet meer uit.
dus denk dat ik ook maar eens sambal oid ga proberen.