Henkjan schreef:Het is natuurlijk ook wel moeilijk om weg te gaan, zeker wat jij allemaal mag daar, en wat je al hebt gedaan al die jaren. Ik ben er echt niet van dat alles meteen zielig is, of om je paard een ''superleven'' te bezorgen...
Maar als jij denkt dat het zo niet gaat, dan moet je het er misschien nog eens een keer echt goed over hebben wat er aan de hand is, en hoe jij het graag wil dat het gaat, en dat je anders een ander adres zoekt.
Ik snap die man ook wel, waarschijnlijk is hij meer iemand die het echt voor de hobby doet, en er niet te veel geld aan uit wil geven...
@Marleen_usar; Dat is geen optie heeft ze net gezegd..
Juist, inderdaad. ik loop daar inmiddels al een jaartje of 9, dus pony's voelen echt als eigen, ik mag er alles mee doen wat ik maar wil, ik beleer en train ze voor hem voor de wagen, eigenlijk 'runnen' we het samen zeg maar.
Maar hoe ouder hij wordt, hoe eigenwijzer. En voor mij is het gewoon moeilijk te verkroppen dat hij niet gewoon heel makkelijk mijn geld wil aannemen zodat ik m'n pony daar kan laten staan, want zo moeilijk is dat toch niet? Ik betaal liever hém die 70 euro p/m dat me veels te veel is eigenlijk, dan een stal aan de andere kant van het dorp. Want ik doe meer met zijn pony's dan met m'n eigen.
Ik krijg het idee dat hij er gewoon zeggenschap over wil hebben, zo van; je betaald me niets dus mag ik precies bepalen als hij ineens weg moet' en dat soort dingen. Hij vind het overigens toch maar een stom beest waar ik niets mee kan, ik moest hem van hem maar op internet zetten. Tsja dat bepaal ik toch echt helemaal zelf.
Het komt denk ik meer van zijn vrouw, die een stuk minder plezier beleeft aan die 'hobby' van hem. Denk dat zij hem gewoon vaak aan z'n hoofd zit te zeuren, waardoor hij weer gestresst tegen mij doet en ineens alles op zijn manier moet.
Te dikke shets zie je inderdaad nog veels te vaak; de merrie die ik dus intensief voor de wagen rijdt moet in het hoogseizoen toch wel echt flink bijgevoerd krijgen aan krachtvoer; 2 jaar geleden was ze ineens heel schraal geworden en echt te magertjes, dus die krijgt ook altijd flink gevoerd, daar is hij ook wel achter. Omdat zij nou eenmaal veel werk verzet.