Hoe staart schoon houden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FlowerPower

Re: Hoe staart schoon houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:26

Het maakt toch niet zoveel uit als de staart vies is?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:36

Dit zijn wel handige tips. Zit ook met dit probleem. Nu staat ze gewoon met vlecht op de wei en stal. Elke dag haal ik de vlecht eruit even doorkammen, anti-klit erin en zo blijft die redelijk. In elk geval geen dikke klonten, die zijn er namelijk erg moeilijk uit te wassen. Straks als het weer beter weer is is het weer tijd om te wassen. :D Die van die staartzak ga ik dan zeker onthouden!

minime111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:36

amouroke schreef:
vlecht maken als paard op stal staat, zo doe ik het. zelfs op de weide nu in de winter

weet niet of vlecht wel helpt.. die van mij word namelijk echt wild als hij zichzelf dr mee slaat:O

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 16:01

CalvinM schreef:
Vervelend probleem, ken het maar al te goed. Mijn pony had een hele dikke staart die erg zwaar was. Oplossing was heel simpel.

Pak een oude overal, knip daar een "broekspijp" vanaf. Deze knip je in de lengte (dus van de onderkant richting waar het kruis zat) door. Maak langs de knipranden klittenband. naai aan de bovenkant twee touwtjes.

vlecht nu de staart van je pony van de bovenkant een heel klein stukje in. (zo'n vlecht die je ook op een wedstrijd gebruikt) De touwtjes van de staart koker knoop je om de bijgepakte stroken van het vlechtje. Klittenband dicht en je staart is beschermt zonder dat een staartbeschermer af glijdt, te strak zit of iets dergelijks. Wel elke dag (of om de dag) het vlechtje los halen en bijvoorbeeld na het rijden opnieuw vlechten.

Grote voordeel is dat je zo'n staartzak op een hetere temperatuur kunt wassen.

Edit: Wat een ontzettend flauwe reacties van sommigen hier zeg!

dit ga ik maar eens maken. maar dan wel als het wat warmer is want anders kan ik haar staart alsnog niet wassen maar bedankt voor de tip!