Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jans2000 schreef:De eigenaar gaat de paarden niet apart zetten. Helaas. Nu kan ik naar een andere stal. Prima verzorgd, paard kan ook op vlas staan (mijn merrie heeft last van haar luchtwegen) alleen een nadeel. Er is geen weidegang. Wel paddoks. Voordeel is wel dat paarden alleen bijelkaar gezet worden als het samen goed gaat.
Ik ga het denk ik toch maar doen.
Jans2000 schreef:Hallo, ik zit met een dilemma. Mijn paard staat op dit moment op een pensioenstalling, waar ik het goed naar mijn zin heb. De locatie is perfect alleen staan er teveel paarden op een te klein stuk wei. In de winter staan ze alleen in de blubber en gaan ze zich vervelen. Mijn paard is een echte merrie en vaak behoorlijk hengstig. Nu staan er twee ruinen die lang hengst zijn geweest. Mijn merrie is al meerdere keren flink opgengehaald. Meerdere keren op haar rug, billen en onder haar staart Niet zomaar een wondje maar diepe grote wonden. Dacht dit op te lossen met een deken erop te leggen. Als resultaat kapotte deken en ze hebben haar nu op haar oog te pakken gehad. Langs haar oog is het helemaal opgengescheurt. Ik ben het eerlijk gezegd wel beu op deze manier. De paarden appart zetten is geen optie, want dat wil de pensioeneigenaar niet. Ik zit er dus hard aan te denken om naar een andere stal te gaan. Heb er al een in de buurt op het oog, alleen ben wel bang voor de verandering.
Wat vinden jullie hiervan?
Jans2000 schreef:Er is helemaal geen weidegang op die nieuwe stal. Maar de paarden krijgen inderdaad wel altijd hooi in de paddoks. De stal waar ik nu sta is de wei in de winter en de herfst helemaal kaal en krijgen ze ook geen ruwvoer. Dan maar liever ruwvoer in een paddok. Maar wel erg jammer dat ze in de zomer niet lekker in de wei kan. Misschien is er dan tegen die tijd wel ergens in de buurt een plek vrij met een goede weidegang. Pff lastig allemaal zeg. Ik denk ook dat je het nergens helemaal perfect kan krijgen.