Onderlinge wedstrijd; kleur shabrak, manen los?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kleur shabrak bij onderlinge wedstrijd + manen los?

Poll eindigt op

Witte shabrak + Manen los
8 (9%)
Witte shabrak + Manen gevlochten
48 (59%)
Zwarte shabrak + Manen gevlochten
15 (18%)
Zwarte shabrak + Manen los
10 (12%)

Totaal aantal stemmen: 81

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 09:45

Omdat Snowdon erg wit is, misstaat een zwart dekje ook helemaal niet!!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 11:54

doe nou maar gewoon een zwart dekje leon, dat staat echt het mooist.
een andere tinker bij mij op stal deed eerst ook mee aan een wedstrijd en die had ook een zwart dekje, dat stond echt mooi!!!
heb je trouwens ook een dressuurzadel voorsnow dan, want met je stock mag je toch niet rijden.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 13:02

ik heb zwart dekje met manen los... ik zou een dag van te voren.. zijn manen en staart invlechten. en dan vlak voor de wedstrijd eruit halen heeft ie golven.. dan moet je de manen en staart niet meer borstelen.. en als je toch in wilt vlechten.. dan een hengste vlecht.. maar dan moet je proberen de vlecht strakker te doen en naar de manenkam toe.. laat het wel effe weten wat je nou heb gedaan!! ben ik wel benieuwd naar

Koetjespaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 14:10

Hai,

Ik zou ook voor een zwart dekje gaan. Bij een wit dekje op een wit paard, lijkt meestal of het dekje of het paard geel, vandaar. De manen zou ik gewoon lekker los, vind ik zelf altijd het mooist. Maar ja als dat je punten scheeld, moet je misschien toch maar invlechten.
Veel plezier met de wedstrijd.

Groetjes Koetjespaard

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 16:11

heeyz,

Ik zou een zwart dekje nemen, ook omdat hij zo wit is. Ik denk dat ik de manen niet zo zou doen als op de foto, maar gewoon meerdere vlechten, of los... In ieder geval heel veel succes en fun,

Kuzzz

Ikke...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-03 16:16

Hmmz... Ik heb ondertussen al besloten wat ik doe, maar ik zeg nog niets Tong uitsteken Maar ik wil nog even reageren op sommige uitspraken....

Iemand zei: Laat een meisje de vlecht maar doen, dat is netter. Why? Alsof ik dat niet kan... De vlecht op de foto was gewoon even simpel voor n ritje voor Maya.

Verder komt zijn nek ook niet mooier uit bij een hengstenvlecht, juist omdat hij nog geen mooie nek heeft.... Dat is een minpunt van Snow, die makkelijk te verbergen valt met losse manen. Ik vlecht de manen trouwens bijna altijd in losse vlechten en met een grote ritdoe ik ze dan los. Zijn manen zijn erg dun, dus vlechten staan hem sowieso niet mooi... Als je de manen los mooi en goed verzorgt hebt, kan het toch ook netjes staan?

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:15

Ik zou een zwart chabrak doen, lijkt mij het mooist staan, en wat de manen betreft mooi borstelen of lange vlechten, lijkt mij het mooist. In elk geval succes!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:17

vlechten en een zart dekje zou ik doen...

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:30

een witte met zwarte rand lijkt me anders ook erg mooi.Wit zou ik niet doen,dan zie je dat shabrakje niet liggen,en dat vind ik niet echt een zicht.Ik zou wel invlechten

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:51

Een zwart shabrakje lijkt me mooier dan een witte, aangezien je paard zelf al (bijna) wit is. Verder zou ik de manen in een hengstenvlecht doen, losse vlechten hou ik niet zo van.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:13

Ik zou voor een zwart shabrak gaan.
Een wit shabrak op een witte "ondergrond" vind ik niet zo mooi tonen.
Er blijft ook altijd wel wat kleurverschil, of je dekje toont grauw of je paard lijkt een gelige gloed te hebben.
De manen zou ik los laten hangen en ze proberen zo mooi mogelijk te maken door er wat golven in te maken.
Nu wil je natuurlijk ook weer weten waarom...... Knipoog knotjes vind ik niet zo bij een tinker passen en voor een hengstenvlecht vind ik hem het type niet.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:27

zwart dekje want anders is wit van de tinker ineens niet zo wit meer. en manen stoer los wapperend want dat staat bij een tinker altijd goed!!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:08

Ikzelf ben voor een wit dekje, maar zwart staat mooier op jou Tinker. Dus zou zwart doen.
En de staart en manen netjes uitborstelen. Zelf rijd ik ook geen officiele wedstrijden, maar ik heb nu in totaal 3x gestart zonder te vlechten, altijd een 8 voor verzorging.
Terwijl als ik vlecht meestal een 6 of 7 heb. Ik heb weleens met hengstenvlecht gereden, maar ook vlechtjes. Altijd lager als de manen en staart los. Ik rijd op WelshCobs.

Scylla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 17:37

En, is je wedstrijd goed gegaan? En wat voor kleur dekje heb je gekozen en wat heb je met de manen gedaan?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 17:50

Ik weet het Lips are sealed Schijnheilig

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 23:07

Esme_27 schreef:
Ik weet het Lips are sealed Schijnheilig

En op t laatste moment is t dus nog gewijzigd Tong uitsteken
Uiteindelijk werd t... *tromgeroffel*

Wit dekje met losse manen! en ik had een 8 voor algehele verzorging!!! Vingers aflikken

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 23:36