Hysterisch op stal.......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:03

jemig wat weer een verhaal maar goed dat je achter de oorzaak bent gekomen..
hopen dat kevin vannacht rustiger is

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-03 22:44

Nou, heb net Kevin weer binnen gezet en hij staat voor zijn doen rustig.
Hij staat niet in zijn eigen stal maar ver weg van de garage en dat gaat een stuk beter, hij staat nu wel weer volop te weven want in zijn eigen stal heeft hij een weefrek en die kan niet over gezet worden naar de stal waar hij nu staat maar ik vind het goed zo, liever een tijdje weven dan dat hij weer op tilt slaat.
Ik heb hem dus niet meer plat hoeven te spuiten Haha! gelukkig maar want daar ben ik nou ook niet echt een voorstander van, het gaat nu goed zo.
Een paddock voor zijn stal kan niet, daar heb ik geen ruimte voor, had hij nou een ingang aan de andere kant van zijn stal dan kon het wel, de paddock ligt erachter....
En zo als de pony's staan zou voor hem ook ideaal zijn, die staan in een grote schuur met een grote paddock dus die kunnen idd. kiezen wat ze zelf willen maar Kevin kan daar helaas niet bij, de schuur is te laag, als hij daarin staat en hij tilt zijn hoofd op zit hij direkt tegen de dak constructie aan......helaas want ik had hem daar graag gehad!
Maar goed, hij is nu vrij rustig, gisteren heeft hij dus in de paniek een van zijn hoeven kapot geslagen, is een groot brok uit, gelukkig niet ernstig en hij moest toch al naar de smid maar toch, wat kan zo'n dier toch in paniek zijn zeg.......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 10:37

Jaa dat kan best heftig zijn. Een paard in paniek is het lastigste om mee om te gaan ook vanwege het onvoorspelbare...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 11:40

Ja en dan is hij ook nog eens zo groot en vreselijk massief.....niet te houden als dat lijf in paniek slaat!
Maar hij is de nacht rustig doorgekomen, heb nog een paar x gecontrolleerd en hij was rustig.
Die merels heb ik nog wel gehoord in de garage, die geven zo heel af en toe midden in de nacht een behoorlijke brul! Dat galmt ontzettend door in de garage en dat geluid hoor je heel sterk in Kevin's stal, logisch dat hij in paniek raakte, ik schrok mij vannacht ook dood, hoorde het heel duidelijk toen ik in bed lag...