Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
marleen_usar schreef:Horse chica staat jou paard weinig op stal dat je zolang met je vlas doet?
HorseChica schreef:marleen_usar schreef:Horse chica staat jou paard weinig op stal dat je zolang met je vlas doet?
Ze staan overdag meestal buiten , ligt aan het weer en de conditie van het weiland / bak , Laten we zeggen dat ze 9 uur buiten staan per dag .
Tsjah hoe doe ik zo lang met het vlas ? dont know , ik haal het er pas helemaal uit als het echt bruin/verzadigd is of nat word zeg maar....
Sjolvir schreef:Heeft jouw paard last van het stro dat hij eet?
Zo niet, dan zou ik hem lekker laten gaan.
En voorzien van lekker veel hooi of kuil.
De mijne heeft jaren bergen stro gegeten, vond ze heerlijk 's nachts..
Nooit last van gehad. Heb je er 1 die gevoelig is voor koliek is het een ander verhaal.
Aangezien vlas verstoppingen vervelender zijn dan die met stro en aubiose is al helemaal een drama.
Stro kost hier 1 euro per pak, dan is vlas toch echt wel duurder
Ik heb ondanks dat toch 1 op vlas gehad, niet omdat die nou zoveel stro vrat (eerder het tegendeel, madam lust niks) maar omdat dat een ongelovelijke smeerpoets is. En zelfs de vlasbodem liet ze niet met rust, elke dag weer gaten in het midden ed. Ik heb haar nu omgezet op strokorrels en dat bevalt mij goed. HorseChica schreef:@ IKDOEMAARWAT : Om je paard aan te leren dat het mag eten tijdens het opzadelen , dat vind ik erg inconsequent .
Ik vind dat je dat kunt vergelijken met een paard dat tijdens het lopen van bijvoorbeeld weiland / bak naar stal , dat het paard ondertussen stopt bij de eerste de beste pluk gras en daar gaat staan eten en dat toe laten .
Ik bedoel maar kom op dat doe je toch ook niet !
En dat zijn allemaal van die hele kleine dingetjes , die als ze eenmaal aangeleerd zijn , ze niet zomaar af te leren zijn , verpesten dus .
En daar kun je je zelf op een gegeven moment ook aan gaan irriteren ,
maar stel je voor dat het desbetreffende paard verkocht moet worden , en hij zooooo ontzettend verwend is dat alles altijd maar toegestaan werd , dan moet het in een keer allemaal afgeleerd worden , da's voor het paard ook niet eerlijk .
rina schreef:Sjolvir schreef:Heeft jouw paard last van het stro dat hij eet?
Zo niet, dan zou ik hem lekker laten gaan.
En voorzien van lekker veel hooi of kuil.
De mijne heeft jaren bergen stro gegeten, vond ze heerlijk 's nachts..
Nooit last van gehad. Heb je er 1 die gevoelig is voor koliek is het een ander verhaal.
Aangezien vlas verstoppingen vervelender zijn dan die met stro en aubiose is al helemaal een drama.
Een paard wat vlas eet is idd vele malen gevaarlijker. Vlas zet vele malen meer uit dan stro en zal dus ook veel sneller koliek veroorzaken. Voor de rest ga ik helemaal met Sjolvir mee, de ene kan 1,5 pak per nacht op zonder problemen de ander heeft met een half pak al een koliek te pakken. Zolang jouw paard geen koliek krijgt van het stro eten zou ik het mooi zo laten.
De mijne vreten ook stro, en ja met nadruk op vreten. Ik heb er een paar die toch gemiddeld 1 pak per nacht opvreten. Ze hebben er geen last van dus ik peins er niet over ze van de stro te halen. En nee ik hoef echt niet meer hooi te gaan voeren, ze krijgen al per paard een pak hooi per dag![]()
@HorseChica, over het vlas net zo duur zijn als stro: dat ligt er ook geheel aan wat het stro kostStro kost hier 1 euro per pak, dan is vlas toch echt wel duurder
Ik heb ondanks dat toch 1 op vlas gehad, niet omdat die nou zoveel stro vrat (eerder het tegendeel, madam lust niks) maar omdat dat een ongelovelijke smeerpoets is. En zelfs de vlasbodem liet ze niet met rust, elke dag weer gaten in het midden ed. Ik heb haar nu omgezet op strokorrels en dat bevalt mij goed.