Welke eisen stellen aan een eerste kinderpony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 19:14

tsja toch nog maar ff blijven doorzoeken!

de pony's die je opnoemde klinkt er maar 1 gechikt, dat is die 3/4 shet van 1.20

een herhaaldelijk bevangen merrie is natuurlijk sneu voor het beest maar strax zit jij met een kreupele pony en een huilende dochter

shetjes zijn ze snel vanaf gegroeid, en shetten zijn vaak o zo lief, maar kunnen ineens uithalen(met name de merrietjes!)
dat de manege die 6 jarige C pony niet koopt ivm licht aan het been, lijkt me genoeg reden om haar niet te kopen!een beginner wil nogal eens per ongeluk schoppen of de benen klemmen, dan moet je geen pony hebben die licht aan het been is!

ik zou dan toch voor die 3/4 shet gaan, je wilt er 500 euro voor geven, ze vragen 620, daar tussenin moeten jullie het toch wel over de prijs eens kunnen worden! en ze is pas 7 jaar, oke je krijgt at DA kosten, maar dat krijg je bij een willekeurig oud paardje ook!

als dat verder de ideale pony is, zou ik er die 620 wel voor over hebben hoor!

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 19:30

Ik denk dat je de ideale pony gewoon nog niet gevonden hebt. Echt een brave kinderpony vinden is misschien ook niet zo makkelijk en een echt braaf beestje kan goud waard zijn voor je kind. Als je er een vindt die wel echt helemaal aan je eisen voldoet, zou ik over honderd euro meer of minder niet moeilijk doen. Dat geef je er per maand al aan uit daarna.
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 22-05-03 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 19:47

Ik denk dat ik straks even de telefoon ga nemen en 's vragen aan die mensen of er niet te onderhandelen valt over de drie-kwart shet merrie (gratis thuisgebracht zou al iets zijn, ze staat in Zelzate, met zadeltje erbij ... zit is goed, maar één van de zweetbladen is beschadigd, beugels moeten nieuwe elastiekjes krijgen - bekapt misschien al zegt hij dat z'n schoonbroer smid is, maar zo ken ik nogal wat "smids" Knipoog ... if you know what I mean!). Ze zal me inderdaad wat kosten, maar volgens mij is dit de enige die tot nu toe mits wat kosten geschikt is. Als er niet te onderhandelen valt kijk ik door ... aan die prijs kan ik een gezonde vinden met de zelfde kwaliteiten ... Het is toch fijn als je's kan ventileren zo met gelijken (en ongelijken) !

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 19:51

sonjabelgium schreef:
750 Euro dus ... Héél eerlijk? Veel te duur voor een pony van die leeftijd :j! Tenzij ze natuurlijk weer alle toebehoren meekrijgt en deze in behoorlijke staat verkeren. Ik weet niet hoe de prijzen hier op bokt bekeken worden ... ik verkoop mijn rijponymerrie jaarling KERNGEZOND, een héél leven voor haar voor 350 Euro, er is geen animo voor terwijl mensen me PB's sturen van "je vraagt te weinig" - dus de handel is alles wat als alternatief nog overblijft ... ik begrijp er geen snars meer van ... Je vraagt tè weinig en er daagd geen koper op en aan de andere kant een pony tegen de bejaarde leeftijd aan een "koopje" noemen aan 750 euro ... ... gaat er bij mij totaal niet in hoor!!!
Ik zeg niet dat ze het niet waard is, dat kan ik pas oordelen als ik 'r moest zien, maar het blijft een oudje ondanks zakken vol kwaliteiten!

Ik noem het geen "koopje" , wel een eerlijke prijs .
En uiteindelijk zeg je wel dat ze het gewoon niet waard is . Lees je stukje nog maar eens goed na .

Maar ok , niet dan . Mij niet gelaten dan blijft ze lekker in de boomgaard staan , staat ze ook niet in de weg . Tong uitsteken

Een pony is overigens pas bejaard als ie zich zo gedraagt , niet vanaf de moment hij een bepaald cijfertje achter z'n naam heeft staan . En zeker voor een kinderpony zou ik me daar niet door laten afschrikken .

Maar ach , veel succes dan maar met zoeken verder . Knipoog

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 19:53

Ik zou gewoon eens kijken bij die pony van loolapelooza misschien vragen ze nu niet meer zoveel en kijk kost niets. Misschien is het wel de ideale.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 19:57

Ik zou 'r moeten zien. De ene 60-jarige is nog fit terwijl de andere met een stok door het huis schuifelt ... met recht en rede ben ik wat terughoudend over oudere pony's. Heb er al meerdere gezien, en blijken ook makkelijker problemen mee te zijn. Sommige mensen worden 100 zonder ooit een snottebel te moeten vegen, terwijl anderen terplekke sneuvelen net na hun pensioen ... je begrijpt vast wel wat ik bedoel. Vandaar dat ik ook zeg dat ik pas kan oordelen als ik 'r gezien heb, in welke conditie ze verkeerd, hoe gezond ze is (ze zijn allemaal gezond tot je ze ziet), en hoe "wakker" ze nog is. Op een woord alleen ga ik niet voort ... had ik die handelaar gisteren geloofd op z'n woord had ie daar twee SUPERpony's terwijl één superhoefbevangen was ...

En ja, voor een oudere pony vind ik dat de prijs wel niet zo hoog meer kan zijn ... want ontkennen kan je niet, een oudje is op de terugweg! Afgeschreven, NEE, dat niet!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 19:59

Als je wil zal ik 1 van de dagen eens langst gaan met de digi en vragen of ze hem eventueel nog weg zou doen . Dan weet je al een pak meer en heb je ook meteen een visueel beeld van de pony .

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:00

sonjabelgium schreef:
En ja, voor een oudere pony vind ik dat de prijs wel niet zo hoog meer kan zijn ... want ontkennen kan je niet, een oudje is op de terugweg! Afgeschreven, NEE, dat niet!

Voor een kinderpony is wat ouder juist een pre. Liever 15 dan 5. Die van 15 heeft al 100 keer bewezen betrouwbaar te zijn met kinderen. Dat de 15 jarige dan net zo duur (of duurder) kan zijn dan die van 5 lijkt me dan volkomen terecht.

en tja ik blijf erbij dat je wanneer je een echt betrouwbaar beestje zoekt voor je kind je een marge van een paar honderd euro gewoon maar moet nemen. Veiligheid voor alles en binnen een half jaar heb je een sortgelijk bedrag al aan onderhoud uitgegeven. zo'n aanschafprijs zegt heel weinig.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:39

Voor een super leerpony zoals Loolapelooza die omschrijft is 750 euro ook op die leeftijd niet te veel gevraagd.
Dat soort superbrave pony's zijn zeldzaam, zeer gewild en daarom niet voor een koopje te krijgen meestal.
Laatst stond er toch een hele leuke C en een D ponie aangeboden op EA? Volgens mij nog gratis ook.

Als ik mijn oude merrie van 20 met doorgezakte rug nu zou moeten verkopen zou ik er denk ik eenzelfde prijs voor vragen. Die pony is zo'n geweldige leermeester. Maar ik krijg grote ruzie met mijn dochter als ik haar wegdoe dus blijft ze gewoon Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:27

Omdat ik het wel een interesante Topic vond, dacht ik ga ik ga even opzoek naar een (" 'Perfecte' ") Pony voor Sonjabelgium: En dit zijn mijn resultaten:

B-pony
Prijs: 1250
Beschrijving: Brave B pony, merrie, 119 cm hoog en 13 jaar, erg betrouwbaar en lief.
Kruising tussen een Shetlander en New Forest.
Ze is verkeersmak en een echte ideale beginnerspony.
Ze loopt nu dressuur L1 + 8 winstpunten, is voor L1 afgevaardigd geweest naar regiokampioenschappen zomer 2002.
Goede stal vereist in gezelschap van andere pony’s. Dus geen handerlaren!
Naam: Olthuis
E-mail: E-mail de adverteerder
Telefoon: 0411-632676
Provincie: Noord-Brabant

En een Url naar de Foto toe :http://www.marktplaats.nl/fotos/dieren/ponys/20863.jpg
Deze Pony komt regelrecht (zoals je aan de url kunt zien) Van Marktplaats vandaan Lachen

Mijn 2e vondst:

Aangeboden: Mooie C pony
Prijs: E 1750,-
Beschrijving: Leuke bruine merrie van 8 jaar oud. 1.32 m. Ginger is gek op springen en dat doet ze ook erg goed, maar met dressuur doet ze het zeker ook niet slecht!
Verkeersmak, maar in sommige situaties nog wat schrikachtig. Ginger is braaf bij de hoefsmid en ook in de trailer gaat ze braaf.
Zowel in de wei als op stal is ze lief. Ze is dol op poetsen, knuffelen en lekker tutten vind ze ook heerlijk. Daarnaast is ze gek op frisdrank!

Te koop wegens overstap naar paard.
Super pony voor de fanatieke ruiter, maar ook heel lief voor beginners
Naam: S. Veth
Telefoon: 06-10632276
Provincie: Zuid-Holland

http://www.marktplaats.nl/fotos/dieren/ponys/21016.jpg En dit is de foto van de bovenstaande advertentie

Wat vind je ervan? Lovers
hoop dat ik hiermee geen regels overtreed Nerd

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 23:12

Loolapelooza schreef:
Als je wil zal ik 1 van de dagen eens langst gaan met de digi en vragen of ze hem eventueel nog weg zou doen . Dan weet je al een pak meer en heb je ook meteen een visueel beeld van de pony .

Dat zou heel fijn zijn. Ik kijk er al naar uit, echt waar!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 23:19

[***] schreef:
Omdat ik het wel een interesante Topic vond, dacht ik ga ik ga even opzoek naar een (" 'Perfecte' ") Pony voor Sonjabelgium: En dit zijn mijn resultaten:

B-pony
Prijs: 1250
Beschrijving: Brave B pony, merrie, 119 cm hoog en 13 jaar, erg betrouwbaar en lief.
Kruising tussen een Shetlander en New Forest.
Ze is verkeersmak en een echte ideale beginnerspony.
Ze loopt nu dressuur L1 + 8 winstpunten, is voor L1 afgevaardigd geweest naar regiokampioenschappen zomer 2002.
Goede stal vereist in gezelschap van andere pony’s. Dus geen handerlaren!
Naam: Olthuis
Telefoon: 0411-632676
Provincie: Noord-Brabant

En een Url naar de Foto toe :http://www.marktplaats.nl/fotos/dieren/ponys/20863.jpg
Deze Pony komt regelrecht (zoals je aan de url kunt zien) Van Marktplaats vandaan Lachen

Mijn 2e vondst:

Aangeboden: Mooie C pony
Prijs: E 1750,-
Beschrijving: Leuke bruine merrie van 8 jaar oud. 1.32 m. Ginger is gek op springen en dat doet ze ook erg goed, maar met dressuur doet ze het zeker ook niet slecht!
Verkeersmak, maar in sommige situaties nog wat schrikachtig. Ginger is braaf bij de hoefsmid en ook in de trailer gaat ze braaf.
Zowel in de wei als op stal is ze lief. Ze is dol op poetsen, knuffelen en lekker tutten vind ze ook heerlijk. Daarnaast is ze gek op frisdrank!

Te koop wegens overstap naar paard.
Super pony voor de fanatieke ruiter, maar ook heel lief voor beginners
Naam: S. Veth
Telefoon: 06-10632276
Provincie: Zuid-Holland

http://www.marktplaats.nl/fotos/dieren/ponys/21016.jpg En dit is de foto van de bovenstaande advertentie

Wat vind je ervan? Lovers
hoop dat ik hiermee geen regels overtreed Nerd

Ik heb ze beiden gezien ook, en de eerste heb ik een mailtje naar gestuurd. De pony is héél betrouwbaar, en het gewicht van de prijs zit 'm in die "wedstrijdpunten". Jammer, want dat is iets wat wij nooit aan zullen meedoen. Wedstrijden trekken me zo niet aan, liever rustig aan recreatief. Ik heb die mensen dit verteld en ze gingen m'n bod overwegen. Nog niets gehoord ...

De tweede blijkt een heeft dat stukje van "nog wat schrikachtig" ... langs een drukke baan waar wij wonen is dit vermoedelijk niet de juiste keuze. Het valt niet te ontkennen ... die goeie perfecte ideale speciale bijzondere ... en nog zoveel meer termen Knipoog pony is niet makkelijk te vinden!!! Maar we geven niet op ... we blijven kijken!!!

Heb naar aanleiding van je schrijven nog een mailtje gestuurd om te vragen of ze m'n bod nog overwegen of niet ... bedankt om me eraan te doen denken, ook al was het onbewust!

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:27

Wat ook een overweging waard is of het tussen kind en pony klikt! Ook al is je dochter gek op alles wat hoeven en een staart heeft, toch kan het met de ene pony superklikken terwijl ie niet helemaal aan de eisen voldoet, terwijl het met een ander die superideaal lijkt niks word. Ik spreek uit ervaring. Wij gingen vorig jaar voor onze, toen 8 jarige, zoon ook een pony zoeken. Hoewel hij de pony voor zijn verjaardag zou krijgen is hij altijd mee geweest om te kijken omdat ik dat belangrijk vond. We hebben er ook heel wat gezien. Thuis selecteerde ik al op prijs (wij zijn nou eenmaal geen millionair helaas...) en foto. Dat scheelde al in het rijden. Maar ik ben ook inderdaad wel eens ergens geweest, s'middags nog gebeld, jahoor we zijn thuis, en dan waren we daar en had de pony 3 dagen daarvoor in het draad gezeten en lag zijn hele been open en was ie zo kreupel als wat... Hadden ze dat nou even gezegd voor we gingen...
Uiteindelijk hebben we heel wat commentaar gehad op de pony die we gekocht hebben (voor ze hem zagen dan...) omdat wij een onbeleerde New Forest ruin gekocht hebben waar onze Rick direct verliefd op werd toen we bij die mensen eigenlijk voor een andere pony kwamen kijken. Hij was zelfs eigenlijk al aan iemand anders verkocht, maar die mensen hebben het uiteindelijk niet aangedurft en de pony genomen waar wij eigenlijk voor kwamen kijken. Bij de prijs inbegrepen was wel dat hij zadelmak werd afgeleverd. En dat is ook netjes gebeurd. Rick heeft zelf zaterdags van het begin af aan meegeholpen zadelmak maken, is er ook meteen vanaf de eerste week zelf af en toe op gemogen. Na 3 maanden kregen we een superbrave, goed opgevoede maar af en toe wat lompe pony thuisbezorgd. We hebben Insley nu bijna een jaar en het gaat hardstikke goed. Je ziet ze samen met de week vooruit gaan en ze hebben samen hun eerst concoursje al gehad. En onze Rick was ook echt nog maar een beginner hoor (ik bedoel 2 jaar rijden op de manege maakt je nog geen prof...). Maar de pony is gewoon superbraaf. Je kunt er mee tutten, hij zit er zonder zadel en hoofdstel op, achterstevoren, noem maar op. Bovendien is hij superverkeersmak, zelfs voor de grootse vrachtwagen is ie nog niet bang (kunnen mijn paarden nog een voorbeeld aan nemen...) en dat vind ik ook heel belangrijk. Nou en als ie dan een keer een klein bokje geeft, da's dan niet zo erg (vind Rick trouwens alleen maar kicken). Rick en Insley zijn echte maatjes, kom je aan Ins, kom je aan Rick...(oma heeft ooit eens een keer gezegd dat ie wel wat op een lama lijkt in zijn wintervacht, oei, oei...) Wij hebben trouwens toen 1500 euro betaald (incl.) en er zit ook nog een superpapier bij.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:43

bofferts.........sommige mensen..... grrrrrr. Nee hoor geweldig dat het zo fijn kan lopen he.,

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:50

Doorlopend te koop aangeboden,
Dartmoorpony's

Merries,hengsten en ruinen. In diverse leeftijden.
Maar natuurlijk hebben wij ook regelmatig lieve bereden en betrouwbare pony's te koop.Ook geschikt voor de beginnende ruiter.Verkeersmak

Bel voor info: Dartmoorstal "van de Langewiek" Andre Otten 0528-351453 of 06-51373271.

Op de site van het welshponystamboek staan ook een paar hele leuke kinderpony's vaak ook inclusief zadel en hoofdstel, met kinderervaring
(er zit copyright op de tekst dus die kan ik hier niet neerzetten)
http://www.nwpcs.nl/

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:59

Ik heb inderdaad wel eens opgevangen dat Dartmoor's hele goede kinderpony's zijn.........ik denk dat ik die kant opga voor sanne

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:34

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:42

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:50

irene schreef:
Er staat nu ook een leuke beginnerspony op marktplaats
http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/ponys/21836.htm

Die ziet er idd. erg leuk uit en is ook niet duur!
Misschien is deze iets voor jouw Sonja, anders moet je Afke even mailen (Naiade op bokt) zij heeft op dit moment een hoop pony's staan die weg moeten, ik weet alleen niet of ze allemaal erg mak zijn.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 11:00

irene schreef:

Heel erg leuk beest, goede leeftijd, ruin ... IDEAAL!! Maar ik Gelderland!!! Die willen ze nooit thuisbrengen naar België! Huilen

Da's ook vaak één van de struikelblokken. Da's héél ver rijden, en ook al wil ik zelf wel zo ver gaan zien, de eigenaars willen meestal niet thuisbrengen zover ondanks dat ik wel wil betalen voor benzinekost.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 11:01

irene schreef:

Heel erg leuk beest, goede leeftijd, ruin ... IDEAAL!! Maar ik Gelderland!!! Die willen ze nooit thuisbrengen naar België! Huilen

Da's ook vaak één van de struikelblokken. Da's héél ver rijden, en ook al wil ik zelf wel zo ver gaan zien, de eigenaars willen meestal niet thuisbrengen zover ondanks dat ik wel wil betalen voor benzinekost.

Ik heb al contact genomen met een aantal mensen van het Welshstamboek. Volgens mij is het woord "belgië" gelijk aan de pest of zo ... ik krijg van niet één een antwoordje terug Boos!

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:06

Jammer is dat, het ruintje lijkt heel leuk. Heb je in belgie zelf dan geen websites/ stamboeken?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:07

Grappig, dit topic...

Ik heb onlangs een Welsh A hengst van 2 jaar gekocht...voor mijn nichtje. Mijn nichtje is nu nog niet geboren, dat wordt pas juli, maar het geeft mij wel mooi de tijd om deze jonge pony (en idd voorbestemming salami, dat gebeurt nou eenmaal met die ongecastreerde ponies) op te leiden tot een superbraaf speelbeestje. Reken maar dat ik er veel aan ga doen dat dier van alles te leren. En de ballen gaan er zsm af.

Ik ben van mening dat kleine ponies alleen bestaansrecht hebben als ze in en in mak zijn. Die rotzakjes die gaan uiteindelijk toch voor de dood. Dus die pony die ik gekocht heb, die boft eigenlijk maar. Die zal over een jaar of 10 idd op marktplaats staan, te koop als braaf goedzakje...

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:11

Ik heb even gekeken voor je, Barneveld - Kortrijk is volgens de routeplanner 260 kilometer. Ik heb indertijd een van mijn merries ook op ongeveer zo'n afstand gekocht en haar laten thuisbrengen met de paardentaxi. Dat kostte me toen ongeveer 400,-, dus zal nu zo'n 200 euro zijn.
Misschien het overwegen waard???
Ik geloof dat Naiade op bokt een paardentaxi heeft, anders moet je haar eens een PB-tje sturen om een richtprijs te vragen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:12

oh ook niet duur.........ik had dat veel duurder verwacht