Dierenbescherming bellen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:27

Maar heb je de eigenaar zelf al eens gesproken of niet..? Lijkt me toch dat diegene ook wel snapt dat je een paard wel kunt willen houden, maar dat je aan een dood paard niet veel hebt..?
Feit is natuurlijk wel dat zolang anderen de zorg voor de paarden wel op zich nemen, de eigenaar de dieren kán houden zonder dat het iets kost. Al kan ik er echt goed inkomen dat je ze niet wilt laten wegkwijnen, voor de beestjes is het echt super dat jij in hun leven bent gekomen, maar voor de eigenaar maak je het dus op deze manier wel mogelijk de situatie in stand te houden.
De DB moet afgaan op de situatie die er is. Dus als zij hooi zien liggen, maakt het niet uit wíe dat hooi heeft gegeven, maar zullen zij concluderen dat de ponnies te eten krijgen.
Stel dat je het doorzet bij de DB, raad ik je aan om foto's te maken als bewijsmateriaal, van hoe de situatie eruit ziet als jij niet ingrijpt, neem tenminste aan dat ze vanaf de openbare weg te zien zijn?

Carismaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:17

Carismaaa schreef:
Ik heb precies het zelfde,

3 ponys lopen bij ons in de straat in een weitje, ze hebben wel bomen, maar het weitje is zo afgezet dat ze daar niet onder kunnen gaan staan. Die man komt 1 x op een dag en vande week heeft mijn moeder die man aangehouden en gevraagt waarom ze nooit drinken krijgen, hij zei: Ze moeten maar van de sneeuw eten! Maar nu er geen sneeuw meer ligt kunnen ze dat niet. Gisteren ging ik met me zusje kijken. Ze hadden geen drinken meer dus wij hebben ze drinken gegeven. Toen we later weg gingen kwam die man er aan. wij snel naar huis gerend en later toen hij weg was weer terug gegaan om te kijken wat hij ze had gegeven. dat was alleen 1 wortel en een klein bultje hooi!!! Mijn moeder zit te twijfelen om de dierenberscherming te bellen, Wat denken jullie?

Ik weet echt niet wat ik moet doen!!!

Nou zag ik vanmorgen dat die man de beestjes opgehaald heeft... maar waar ze nu zijn :?

Sientje

Re: Dierenbescherming bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:32

Met het oog op de komende vorst ergens op stal?

beye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:28

ik heb ook zo iets en ik heb de politie gebeld
en die de dierenbescherming
en dierenambulanse
je moet wel blijve bellen en ze helemaal gek maakt want als je er niet achter aan gaat doen ze eigelijk heel weinig
maar ook de dierenbescherming mag niet veel dsie hebben ook regels waar ze zich aan moeten houden en het gaat ook niet snel
soms duurt het best lang voor ze echt in acktie komen moet het dier bijna dood zijn
ik vind dit heel erg
ik vind dat ze strengere regels moeten maken

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:41

Ik zou ze bellen misschien dat ze alleen even om het hoekje kunnen kijken en als ze het dan echt vreselijk vinden dan kunnen ze er altijd nog werk van maken.

Ik zou dus gewoon bellen
suc6 veder laat het me even weten als je hebt gebeld ben wel er benieuwd!!!

@beye ik ben het helemaal met je eens !!!!
Laatst bijgewerkt door Sigrid op 07-01-10 22:30, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: berichten samengevoegd