Aanbieding pony waar ik intresse in heb... kijk 's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 15:37

Waarom ze dankbaar mocht zijn? Hadden wij 'r niet gekocht was ze nu salami!!!! Reden genoeg toch? Het hele verhaal is vroeger al gedaan geweest, ik zal niet in herhaling vallen nu. Al wat ik wel wil zeggen dat ik nog mensen ken die een dier van de slacht halen en ze vaak ook die problemen krijgen .... Meestal komt het terug goed ook, het gaat om een fase die ze doormaken. Alleen zit ik met de verantwoordelijkheid van kinderen ook ... !

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:41

Dat dier weet toch niet dat ze anders de salami ingaat? Het heeft geen verstand, kan niks beredeneren.
Als mijn paard mij dankbaar moet zijn, kan ik hem wel verkopen, daar snapt hij echt niks van.
Verder was uiteindelijk die salami misschien wel gerechtvaardigd geweest, gezien haar karakter, en haar veulen kan daar best een tik van mee gekregen hebben.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 15:54

Haar veulen is pittig, maar ZEKER NIET gemeen!!!! Ze heeft nog nooit één voet fout gezet met mij! Ze wil wel eerlijk behandeld worden en dat willen alle paarden. Behandel je haar fout zal je het weten.

Dat haar moeder de salami verdiende wil ik niet gezegd hebben. Volgens mij had de zelfde pony met de juiste start in het leven een brave meid geweest met pit. Ze is ook echt slim, ze pikt dingen héél snel op! Mensen hebben haar verknoeid ... maar normaal dan dat ze argwaan blijft houden en liever leider is dan volger.
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 23-05-03 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:10

Destinietje schreef:
Tja, en toch vind ik het wel zo netjes. De eigenaar weet zo waar het paard terecht komt, en de oude eigenaar van mijn pony zei dat het heel gebruikelijk is dat de oude eigenaar het paard naar de nieuwe baas brengt. IK blijf erbij dat ik dat heel normaal vind. En ja, als mijn pony verkocht word, en ik heb de mogelijkheid hem te brengen, dan doe ik dat ja. Het is mss alleen een ander verhaal voor grote handelaren enzo, maar van particulieren en kleine handelaren, vind ik het wel zo netjes.

Dat vind ik dus ook. Als ik mijn paard zou verkopen zou ik hem graag zelf wegbrengen. Om te zien waar hij terechtkomt en om te voorkomen dat ze als gekken met hem in de trailer gaan rijden en dat hij bijvoorbeeld kreupel of bang wordt. Dat ze niet later kunnen zeggen dat hij al kreupel was of bijvoorbeeld nooit wil laden.
Ik houd van mijn paard en wil graag dat hij op een prettige manier naar zijn nieuwe thuis gaat en dat hij daar ook goed terechtkomt. Maar er zijn hier geloof ik mensen die hier anders over denken.