Iemand verstand van kruiwagens? Hoeveel liter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:11

HippoLogic schreef:
Ik vind de tweewieler juist fijn op diep zand en in de hobbelige wei. Hij kiept niet om!

Ik blijf overal achter steken! Bij mul zand blijft 1 wiel achter en dan weer het andere en zo slinger ik de wei door...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:12

Ik zou ook voor een tweewieler gaan. Dat ze niet stuk te krijgen zijn klopt helaas niet, als je er gevulde ronde speciekuipen mee wilt transporteren gaat het plastic stuk.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:16

AngeliqueB schreef:
Ik blijf overal achter steken! Bij mul zand blijft 1 wiel achter en dan weer het andere en zo slinger ik de wei door...

Grappig dat er dus ook precies tegenovergestelde ervaringen zijn.

Ik trek de kruiwagen als hij erg vol zit of als ik over ruw terrein moet, dat kun je met een tweewielige zonder veel problemen doen. De eenwielige kiept dan sneller. Met een beetje vaart blijf ik niet haken.

Cassidy schreef:
Ik zou ook voor een tweewieler gaan. Dat ze niet stuk te krijgen zijn klopt helaas niet, als je er gevulde ronde speciekuipen mee wilt transporteren gaat het plastic stuk.

Ze kunnen wel degelijk stuk gaan, dat klopt. Helaas...

Misschien is een H2go bag dan wat voor je? Dat werkt ook prima in de 160 liter kruiwagens is mijn ervaring.

Cassidy

Re: Iemand verstand van kruiwagens? Hoeveel liter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:19

Het is al wat langer geleden dat dit is gebeurt, en toen ik las over deze H2go bag vond ik het een uitkomst. Ik ga er zeer zeker een aanschaffen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:20

Iemand op EA verkoopt die momenteel tegen inkoopprijs, daarvoor kun je ze niet zelf uit Engeland laten overkomen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:21

AngeliqueB schreef:
2 wielige kruiwagens zijn wat minder wendbaar, en de mesthoop op is lastiger. Ook de ondergrond is van belang, de 2 wielige loopt erg vervelend op hobbels, zand of wei. Dan is de enkelwielige makkelijker. Bij ons op stal staan beide types en ik heb voorkeur voor de enkelwielige.

Dit is ook mijn ervaring.
Wij hebben dus ook 1 grote kunststof met 1 wiel voor het hooi, en meerdere kleinere (normaal formaat) kunststof kruiwagens voor het uitmesten en sjouwen met jerrycans (en de H2go-bag)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:24

Ik heb bewust geen tweewieler genomen, geen idee wat de ervaringen zijn, maar de mestplaat ligt ca. 15cm hoger dan de bestrating, en ik ben bang dat ik dat niet ga redden met een 2-wieler :+

Met de simpele fort kruiwagen is het geen probleem, zolang ik er maar niet meer dan 80 kilo in doe (wat ik dus regelmatig wel doe :o )
Laatst bijgewerkt door siskeh op 29-12-09 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:24

wat doen jullie allemaal met die kruiwagens?
Wij hebben al jaren de grote groene fort kruiwagens, en ze gaan niet snel af.
We gebruiken ze overal voor.
Vervoeren er kalveren in van de ene naar de andere schuur etc etc.

Ik heb zelf liever de 1 wieler omdat ik dan net iets wendbaarder ben.Maar 't is maar net wat je gewend bent.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:25

@annastasia: de loonwerker er tegenaan laten rijden :+ daar sneuvelen al onze kruiers iig door...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:28

ja daar kunnen ze niet tegen }:0

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:54

hihi, ik heb er meerdere omdat dat handig is :P de oudste is al een jaar of 10 denk ik. Die bak slijt wel wat doordat er ook stenen e.d. in vervoerd zijn, en er is een keer iets aan gelast wat verroest was, maar verder is het enige weat we tot nu toe hoeven te vervangen de band/het voorwiel wanneer die steeds sneller leeg gaat lopen vanwege slijtage en uitdrogen.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 15:20

hee bedankt voor jullie reacties :-)

ik heb ook zo'n grote al met 2 wielen, maar ik moet de kruiwagen weer optillen (weliswaar met 2 man) en in een kuubkiepbak gooien en als die grote kruiwagen vol is wordt met dat wel te zwaar. En sowieso is die aardig krom geworden door een botsing met een trekker....

M'n oude fort heb ik al 15 jaar, dus op zich goede levensduur! Was wel een beetje krom, ook wel eens eens een botsingkje gehad met een trekker. Alleen het onderstel is nu doorgerot....

Maar was even biij Welkoop vanmorgen, en een nieuwe 100 liter kost bijna 100 euro! Vind ik best veel geld. Dus ik ga nog even kijken bij praxis of er niet een voordeligere is, al is Fort wel een goed merk, 100 euro vind mijn portemonnee weer ietsjes minder....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:28

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:05

Die H2go zak is maar 10 euro, dat valt weer mee, lijkt me wel erg handig.

Citaat:

Alles is kapot te krijgen, maar met die dingen moet je wel goed moeite doen. Hoewel ik ook niet goed snap hoe dat ding stuk heeft kunnen gaan bij het vervoeren van een speciekuip, waar was ie mee gevuld dan? Ik vervoer ook speciekuipen vol water met dat ding van ons (wij hebben helaas geen 2wieler en het is nog een klein kreng ook) en dat gaat prima en die is toch een stuk minder steviger dan die 2wieler. Ik vervloek die eenwieler van ons trouwens zeer regelmatig, zeker met water halen vind ik het een lichtelijke ramp, ook over hobbels enzo. Met mest rijden trouwens ook, het is hier nog wel eens glad en modderig, en dan wil je echt wel 2 wielen hoor :j.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:44

die grote fort kruiwagens kosten rond de 200,-. Voor een 2 wielige zul je zo'n 50,- meer moeten neerleggen.

In verhouding zijn de kleine kruiwagens veel duurder.
Ik zou dan niet voor een merk gaan denk ik.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:40

hyppolyte schreef:
Hoewel ik ook niet goed snap hoe dat ding stuk heeft kunnen gaan bij het vervoeren van een speciekuip, waar was ie mee gevuld dan? .

Speciekuip was gevuld met water. Dat weegt, gaat wrikken en was net voldoende voor een mooie vette scheur in het plastic