HippoLogic schreef:Ik vind de tweewieler juist fijn op diep zand en in de hobbelige wei. Hij kiept niet om!
Ik blijf overal achter steken! Bij mul zand blijft 1 wiel achter en dan weer het andere en zo slinger ik de wei door...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
AngeliqueB schreef:Ik blijf overal achter steken! Bij mul zand blijft 1 wiel achter en dan weer het andere en zo slinger ik de wei door...
Cassidy schreef:Ik zou ook voor een tweewieler gaan. Dat ze niet stuk te krijgen zijn klopt helaas niet, als je er gevulde ronde speciekuipen mee wilt transporteren gaat het plastic stuk.

AngeliqueB schreef:2 wielige kruiwagens zijn wat minder wendbaar, en de mesthoop op is lastiger. Ook de ondergrond is van belang, de 2 wielige loopt erg vervelend op hobbels, zand of wei. Dan is de enkelwielige makkelijker. Bij ons op stal staan beide types en ik heb voorkeur voor de enkelwielige.

)
daar sneuvelen al onze kruiers iig door...
de oudste is al een jaar of 10 denk ik. Die bak slijt wel wat doordat er ook stenen e.d. in vervoerd zijn, en er is een keer iets aan gelast wat verroest was, maar verder is het enige weat we tot nu toe hoeven te vervangen de band/het voorwiel wanneer die steeds sneller leeg gaat lopen vanwege slijtage en uitdrogen. 
Citaat:Ik zou ook voor een tweewieler gaan. Dat ze niet stuk te krijgen zijn klopt helaas niet, als je er gevulde ronde speciekuipen mee wilt transporteren gaat het plastic stuk.
.