Welke zouden jullie kiezen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:20

Er zal vast wel een en ander bespreekbaar zijn. Soms kun je ook met andere stalgenoten iets afspreken, dat je het om en om doet bijvoorbeeld, is ook wel fijn als je paard niet alleen buiten staat.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:28

Judith_ schreef:
Zesiram schreef:
Geen van beide eerlijk gezegd :o Weinig weidegang, weinig voerbeurten.... ik zou nog lekker even verder zoeken.

Mee eens, uit de opties die je geeft is stalnummer twee de betere keuze. Maar 4 uur buiten betekent als nog 20 uur op stal.

Nouja, als ze maar uit een van die 2 kan kiezen.
Zou ik toch voor 2 gaan.

Ook mdat je warm water heb. Dat betekend ook wel dat ze leidingen niet kunnen bevriezen.

Xivura

Re: Welke zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 14:27

Stal 2 is dit jaar helemaal nieuw gebouwd, en manege 1 is al iets van 25 jaar oud.
Stal 2 ziet er inderdaad ook echt super mooi uit.

De gehandicapten zitten wel de hele dag om je heen, en ik ben niet zo held. Eigenlijk wel raar wat het zijn super lieve mensen.
Daar wen je vast snel aan. :)

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:31

Ik zie dat je in Meppel woont, daar zijn echt genoeg stallingen te vinden met meer buiten mogelijkheden. Het is geen randstad. Als je per se een binnenbak wil hebben is het waarschijnlijk lastiger, maar zolang je dat niet als eis hebt is het echt goed te doen. Dat is zo'n paardenomgeving!

Ik weet niet hoe je met je vervoer zit, maar in Tuk zit bijv. Suder Hiddinghe. Daar komen ze in de winter min. 6 uur op de wei en in de zomer langer. Ook 24/7 is daar mogelijk.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:35

de tweede,
voor de weidegang en een ruime box, en warm water zijn
wel erg fijn! :D

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 18:30

fjordnina schreef:
Ik zie dat je in Meppel woont, daar zijn echt genoeg stallingen te vinden met meer buiten mogelijkheden. Het is geen randstad. Als je per se een binnenbak wil hebben is het waarschijnlijk lastiger, maar zolang je dat niet als eis hebt is het echt goed te doen. Dat is zo'n paardenomgeving!

Ik weet niet hoe je met je vervoer zit, maar in Tuk zit bijv. Suder Hiddinghe. Daar komen ze in de winter min. 6 uur op de wei en in de zomer langer. Ook 24/7 is daar mogelijk.

Ik zoek inderdaad 1 met binnenbak, en vervoer dat heb ik niet.

Die 3 uur dat is in de winter, in de zomer zijn er andere tijden.

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:32

Als ik zou kiezen
ga ik voor stal 2 ;)

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:34

Judith_ schreef:
Zesiram schreef:
Geen van beide eerlijk gezegd :o Weinig weidegang, weinig voerbeurten.... ik zou nog lekker even verder zoeken.

Mee eens, uit de opties die je geeft is stalnummer twee de betere keuze. Maar 4 uur buiten betekent als nog 20 uur op stal.

Tja.. Als er echt gekozen moet worden, dan wordt het 2, maar ik vind ook bij beide stallen weinig buiten.. En ik weet niet hoeveel hooi ze per keer krijgen, maar dat mag dan wel een behoorlijk pak zijn als ze zolang binnen staan! + dat het beter is om het krachtvoer wat meer te verdelen...

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:36

_Sannee schreef:
Oke, ik moet er wel bij zetten dat stal 2 wel gehandicapten uitmesten etc.

Daar zou ik niet mee zitten. Ik zou het juist een pluspunt vinden. De gehandicapten doen hun werk vaak nauwkeuriger dan 'gewone stalhulpen.' Dat weet ik uit ervaring. En zo doen die mensen ook iets wat ze leuk vinden. :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 18:37

Ik heb denk ik ook niet heel erg veel problemen met gehandicapten.. Eigenlijk vind ik ze soms wel een beetje eng, maar ben er geweest en dit zijn wel erg aardige mensen.

Er zijn daar maar 4 pensionstallen, en daar is er nu 1 van die daar nog maar staat.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 23:25

Imo als alleen deze optie is voor een paard te stallen zou ik mijn paard verkopen of er nooit een kopen.. Dit is echt enorm ondierlijk.. Of hoe je het wilt zeggen. Maar dat is mijn mening, en natuurlijk blijven er mensen die daar anders over denken..

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 23:51

Stal twee overduidelijk.

Meer service, meer mogelijkheden(&materialen) en vooral meer weidegang
die 25 euro extra is dan niks :D .

Plus dat het ook nog heerlijk moet zijn dat je die mensen met een handicap ook nog eens
een baan geeft die ze waarschijnlijk helemaal het einde vinden. Na mate je langer op stal bent daar
zul je wennen aan de mensen en misschien wel eens lekker een babbel maken }>

Misschien mogelijk om mij via PB de naam van de stalling of eventueele site of adres gegevens te geven :o (i.v.m. intresse)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 08:14

Shanedow schreef:
Stal twee overduidelijk.

Meer service, meer mogelijkheden(&materialen) en vooral meer weidegang
die 25 euro extra is dan niks :D .

Plus dat het ook nog heerlijk moet zijn dat je die mensen met een handicap ook nog eens
een baan geeft die ze waarschijnlijk helemaal het einde vinden. Na mate je langer op stal bent daar
zul je wennen aan de mensen en misschien wel eens lekker een babbel maken }>

Misschien mogelijk om mij via PB de naam van de stalling of eventueele site of adres gegevens te geven :o (i.v.m. intresse)

Ik heb je meteen een PB gestuurd. :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 08:18

Stal 2, is maar iets duurder vergeleken stal 1. De stal is groter en de paarden gaan langer naar buiten. en het is wel handig als je paard buiten en binnen wordt gezet.

santi04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:00

Ik zou kiezen voor stal nummer 2 staan de paarden langer buiten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:04

Ik ga met de meeste anderen mee en stem voor stal 2. Om boven genoemde redenen.

Yoline_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:52

Die andere stal! Zoveel scheelt het ook niet qua prijs, zeker voor wat je er dan voor terug krijgt.

Laura_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:15

stal 2 !
ik denk dat dit voor je paard beter is .
x laura

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:22

Vooral verder zoeken. Vier uur is veel te weinig, veel te weinig voerbeurten.
Wie de stallen uitmest, doet er natuurlijk niet toe.

Succes.

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:08

STAL NUMMER 2 OM ALLE VERSCHILLEN EIGENLIJK
EN DAN VOORAL WEIDEGANG,HOOI EN GROTE BINNENBAK

groetjes

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:20

ik lees dat veel mensen hier zich druk maken om weinig hooi/cq voerbeurten?

bij ons krijgen ze in de winter 1x of 2x per dag hooi (afhankelijk van weer en gras), in de zomer 1x per dag. Verder altijd 2x daags brok.

maar hieruit kun je dan weer niet lezen dat er dan wel constant hooi in de box ligt, ze krijgen 's avonds bij binnenkomst zoveel hooi dat ze er tot de volgende middag nog van aan het eten zijn.... 's morgens, in de zomer, ligt er nog zat hooi in waar ze nog van knabbelen, dan krijgen ze brok en gaan direct erna naar buiten waar ze de hele dag gras hebben. 's winters is er minder gras, dus voeren we buiten bij wanneer er te weinig gras staat. Natuurlijk houden we wel rekening met smeerpoetsen, die moeten vaker kleinere beetjes krijgen omdat ze zo nodig op het hooi moeten mesten oid. Bij het uitmesten gaat de "oude" voorraad eruit en gaat er een nieuwe voorraad in.

Ze hebben dus continu ruwvoer tot hun beschikking.

Soms klinkt het anders dan het is, dus trek niet gelijk je conslusies...

Qua weidegang, als 4 uur de winter alleen zou betrekken, dan ok, zomers zou ik echter meer weidegang wensen.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 04:18

stal 2,
meer weidegang + grotere box

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:34

ik zou ook gaan voor de 2e stal.

4 uur weidegang in de winter is niet verkeerd, als ze voor je worden buiten en binnengezet kun je wanneer je er zelf bent om te verzorgen en te rijden je paard voor of na die tijd ook nog even los laten lopen in de bak of weide of er mee aan de hand gaan grazen ergens of wandelen. En ook bij ziekte of een dagje weg komt je paard in elk geval een aantal uren buiten, onafhankelijk of je wel of geen vervanging hebt kunnen regelen.

Er wordt ook nog voor je uitgemest en gevoerd, dus je paard staat er elke dag netjes bij...

Of het aantal voerbeurten voldoende is, is afhankelijk van hoe veel hooi er gevoerd wordt per beurt en hoe lang de paarden er mee bezig zijn en wat voor strooisel er in de stal ligt. Dat zul je ter plekke moeten bekijken. Normaal gesproken zo bij halve dag weidegang minimaal 3x per dag ruwvoer mooi zijn en bij hele dag weidegang minimaal 2x per dag. Maar als er ruime hoeveelheden gevoerd worden zodat het paard er vele uren eetplezier van heeft kan het wellicht met minder beurten toe.

Breeze96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:08

STAL 2!
warm water bij de spuitplaats is lekker voor in de winter!
En natuurlijk de (grote)binnenbak!
dan kan je altijd rijden :D *D

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:00

Als het bij deze 2 zou moeten blijven zou ik inderdaad gaan voor stal 2 maar je paardje zou eerlijk gezegd wel nog wat langer buiten mogen spelen :+