Nieuwprijs stalwanden/binnenboxen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:15

ulestro schreef:
op de site van equilibre.com zie ja al de prijzen en plannetjes van diverse stallen...

ik krijg en hele andere site volgens mij ?

DubbelFun

Re: Nieuwprijs stalwanden/binnenboxen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 12:34

Ik kon daar ook niets vinden :)

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 12:41

Kokopelli schreef:
alleen het onwerp al vind ik moeilijk, hoe ik de indeling wil bedoel ik. Nu is het in USA dus ik zal daar moeten kopen, maar het is wel handig om hier ideen op te doen

Begin je helemaal blanco, dus zonder bestaande schuur o.i.d.? Dan kan ik me voorstellen dat de indeling het lastigste is, als je dat een keer weet kun je daarna gericht materialen enz. zoeken. Ik heb het 'voordeel' dat ik bij ons op de deel een beperkte ruimte heb waar de stallen maar op een manier inpassen. Kun je het natuurlijk niet helemaal naar je hand zetten, maar het scheelt weer een beslissing. De boxen hebben we inmiddels trouwens, hebben gerekend met gemiddeld 400 euro per wand als nieuwprijs en de verkoper ging daarmee akkoord. Bedankt voor de tips dus! Nu alleen nog even demonteren en inbouwen... O:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:47

"even" ;)
Sterkte er mee, al is opbouwen altijd wel leuk werk.

Het is imo juist makkelijk om helemaal vanaf niets te beginnen, dan kun je tenminste alles nog zelf bepalen zonder vast te zitten aan bestaande maten.

Als ik het nu opnieuw mocht doen zou het er ook heel anders uitzien, maar ja dat is altijd achteraf gepraat :)

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:08

er is wel al een schuur en tussenschotten

Vind het moeilijk om de voorwanden te kiezen. Het meeste "kant en klare" voorwanden met deuren zijn dicht of met een weefrek en dat vind ik teveel opgesloten
Ben al blij dat de tussenschotten niet zo hoor zijn
zo is het nu

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:10

Ziet er Amish-achtig uit met al dat hout er tussen :D Jammer van die loze ruimte daarboven.
Waarom neem je niet van die amerikaanse (metalen) hekken??
Lekker open en je kunt ze nog met eet-openingen nemen ook.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:01

het is ook Amish :-) maar dus nog niet af.

je bedoeld van die panels? waar je ook een roundpen ed mee kan maken? daar heb ik inderdaad ook aan gedacht maar ik weet niet of dat handig is en ik vind het toch ook een beetje eng met benen erdoor als ze gaan liggen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:38

Als je stallen groot genoeg zijn én je gebruikt ze alleen voor de voorkant heb je er geen last van.
Ik heb nu al haast een jaar zo'n tentstal en heb rondom wel de onderste 60 cm dichtgemaakt. Maar dat is een kwestie van een plaat hout ertegen, of een stuk rubber er tegenaan.

Ik zou nu graag een open schuur hebben en dan een paar van de paneelboxen erin. Ik merk dat mijn paarden veel liever in de Tent staan als in de dichte stallen.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:56

dat denk ik ook ja, mijn eigen paarden komen hier ook niet in maar de pension klanten willen toch een eigen stal hebben voor hun paard.

Die van mij krijgen paddock paradise maar dat vind ik heeelemaal moeilijk , heb echt een luxe probleem,,,,,teveel ruimte :-)

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 07:53

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 10:15

@kokopelli: ziet er mooi uit zeg! Daar kan onze oude koeienstal niet tegenop hoor ;). De meeste kant en klare voorwanden zijn inderdaad (vrijwel) helemaal dicht, daar liep ik ook tegen aan. Wij hadden het geluk om oude stallen te vinden die aan de voorkant helemaal open zijn, maar ik denk dat de meeste fabrikanten dat wel moeten kunnen leveren toch? Dan kost het maatwerk misschien iets meer, maar je hebt wel weer minder materiaal nodig. Heb het nooit geprobeerd hoor, maar kan me voorstellen dat het wel kan. Die hekken lijkt me trouwens ook een beetje eng, ook al is dat niet meer rationeel.
@Dubbeldun: natuurlijk is het veel mooier als je helemaal met niets moet beginnen, dan kun je echt je ideaal maken. In de toekomst hoop ik het ook ooit zo te kunnen doen, maar het feit dat de stallen waar wij nu tegen aan liepen maar op één manier in onze schuur passen maakt het natuurlijk wel makkelijk. Zeker omdat het wsch niet voor altijd is!

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:31

Margje schreef:
Begin je helemaal blanco, dus zonder bestaande schuur o.i.d.? Dan kan ik me voorstellen dat de indeling het lastigste is, als je dat een keer weet kun je daarna gericht materialen enz. zoeken. Ik heb het 'voordeel' dat ik bij ons op de deel een beperkte ruimte heb waar de stallen maar op een manier inpassen. Kun je het natuurlijk niet helemaal naar je hand zetten, maar het scheelt weer een beslissing. De boxen hebben we inmiddels trouwens, hebben gerekend met gemiddeld 400 euro per wand als nieuwprijs en de verkoper ging daarmee akkoord. Bedankt voor de tips dus! Nu alleen nog even demonteren en inbouwen... O:)

Leuk topic. Margje: waar heb je je stallen besteld?
Ik heb een huisstal (deel) van ongeveer 10 meter breed en 7,50 meter diep. Het liefst zou ik een groepsstal maken (2 paarden en een pony), maar ik wil ook een gedeelte afsluiten als zadelkamer en ik wil een spuit- annex poetsplaats. Ik denk dat ik aan een kant twee grote boxen plaats met mogelijkheid om tussenwand te verwijderen. Aan de andere kant 1 grote box en de poetsplaats met helemaal aan het einde een wandje plaatsen met deur aan de voorkant (dus eigenlijk een mini voorwand), wat zadelkamer wordt. Dus eigenlijk twee tussenwanden.
Ik heb nog geen keuze gemaakt voor voorwand. Wil het liefst een v-vormige voorwand. Lekker open. Ben alleen bang dat als er eens eentje alleen thuis blijft, dat hij/zij dan over de wand wil klimmen. heeft iemand hier ervaring mee?
Zou ook graag weten of er iemand is met een verwijderbare tussenwand (of weg te klappen tegen de achterwand). Ben benieuwd naar jullie reacties

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:59

die verwijderbare tussenwanden heb ik gezien ja, meestal doen ze dat om een hele rij boxen met en tractor in één keer leeg te scheppen.
Maar meestal worden deze wanden naar voren gerold.

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:06

ja, die ken ik ook, maar dat is voor mij niet handig. Hij moet er echt uit kunnen of liever nog weg te klappen zijn tegen de achterwand (want anders zit je met zo´n groot ´apparaat´ wat je weer ergens kwijt moet)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:29

@Elbee: stuur Mac eens een PB . Ik weet dat zij van 2 boxen één gemaakt heeft toen ze een veulen op komst had.
Kom ik wederom met mijn Amerikaanse hekken aanzetten :D
Die haal je er dus idd zo tussen uit. En ben je bang voor 'vastliggen' dan maak je de onderste 60/80 cm dicht met een plaat hout.
Je hebt ze van 140 hoog en van 160 hoog, dus daar komen ze heus niet zo snel overheen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:33

elbee schreef:
ja, die ken ik ook, maar dat is voor mij niet handig. Hij moet er echt uit kunnen of liever nog weg te klappen zijn tegen de achterwand (want anders zit je met zo´n groot ´apparaat´ wat je weer ergens kwijt moet)

Die zijn er ook. Schanieren aan de achterwand en je kan hem dan zo wegklappen. Ik zit nu een link te zoeken, maar vind em niet zo snel ;( Meld me als ik hem gevonden heb.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:47

OK gevonden :D http://www.pferdeboxen.com/ dan via Producte- Innenboxen- (aan de rechterkant staat dan) Ausmist-Systeme. Daar vind je dan plaatjes van hoe dat eruit ziet.
Ik zag op de site van Corton dat die dat ook gewoon kunnen leveren, alleen hebben die er geen afbeelding van.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:02

Leuke link :)
Bij Geräteunterstand ziet precies wat ik nu zou willen en dan afsluitbaar met die Amerikaanse hekken (lekker luchtig dus :D )

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:21

wat goed! ga zo even op mijn gemak kijken (zit met kwast in mijn hand, typt niet zo lekker :+ ).

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 14:24

Haha, ondertussen de stal aan het verven Elbee ;)? Wij hebben onze stallen niet besteld. Ik heb contact gezocht met de mensen die het huis van mijn opa en oma na hun overlijden 2 jaar terug hebben gekocht. Zij gebruiken de stallen niet, maar hebben ze nog wel dus kunnen we die over nemen. Wij gaan de stal ook op deel maken, maar die is bij ons wel kleiner. Aan de een kant vijf meter breed en vanaf het gangpad 3,5 diep, aan de andere kant 7 meter breed. Omdat de stallen 2,55x3,5 zijn is er eigenlijk maar 1 manier om ze er in te zetten. Aan de lange kant komen 2 boxen voor mijn pony's, met daarnaast in eerste instantie opbergruimte, later misschien ruimte voor een soort hondenkennel. Aan de andere kant komen twee boxen, waarvan 1 voor de shetlanders van mijn schoonouders (die hebben nu geen stal) en 1 als reserve. ik bedenk nu dat die eerst misschien ook wel te gebruiken is als spuitplaats.. Het gangpad is namelijk erg breed, daar kunnen we wel poetsen, maar omdat er geen afvoer zit is afspuiten wat minder handig. Dat moet dan dus buiten.
Die wegklapbare boxen hebben ze volgens mij bij manege de Burght in Barneveld, dacht dat ze daar ook tegen de achterwand aan klapten. Die lage voorwand vind ik trouwens ook wel spannend, nu doe ik altijd het bovenluikje van 1 van mijn pony's dicht als ze alleen is omdat die daar niet zo goed tegen kan. Straks kan dat niet, maar ik ga er maar vanuit dat het goed gaat. Mijn opa en oma hebben er zoveel pony's gehad, hengsten en merrie's door elkaar, en alleen als een veulen gespeend werd moesten ze het dichtmaken.

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:36

okee, duidelijk.
Ik wilde in eerste instantie ook 4 boxen maken (1 reserve), maar heb dus toch voor spuitplaats gekozen. Er ligt een rooster in met aansluiting op het riool. Mocht ik in de toekomst toch een 4e box willen maken, dan kan er altijd nog een voorwand geplaatst worden en leg ik een rubber mat over het rooster.
Verder komt het aardig overeen met jouw situatie denk ik (heb je foto´s?).
Bij mij worden de stallen idd iets groter (ongeveer 3.75 x 3.75. Als ik een 4e box maak wordt die 2.5 x 3.75 vanwege de ´zadelkamer´). Ik hoop dat het een beetje voor je te zien is, altijd lastig om het duidelijk te beschrijven.
Ben jammer genoeg niet in de stal aan het verven. De wanden moeten opnieuw gestuct worden (zand-cement), maar dan moet het eerst goed gaan dooien. Kan nl. niet wachten om daar te gaan verven! Ben nu in het woonhuis bezig. :7.
Het is wel een luxeprobleem he, niet kunnen kiezen wat voor boxen je wilt!

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 13:18

Dat is het inderdaad, vind het heerlijk om ze straks lekker aan (in) huis te hebben! Ik heb nu geen foto's bij de hand, heb ze thuis wel. Heb jij foto's van jullie deel? Het is bij jullie denk ik ook wat hoger, bij ons is het plafond boven de boxen vrij laag, midden in is het hoger. Voor mijn pony's is het hoog genoeg, misschien dat we later nog eens wat aan het plafond doen.
Het is een oude koeiengrupstal, we hebben nieuw beton gestort in het deel waar de koeien vroeger stonden. Ik weet inderdaad ook nog niet of ik voor de 4e box al meteen een voorwand plaats of dat dat later indien nodig komt. D
Verder zijn onze situaties inderdaad wel vergelijkbaar denk ik, wij zijn op het moment ook nog het woonhuis aan het opknappen namelijk :D. Heb je je paarden nu ook aan huis?

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:47

Wij hebben thuis stallen van henk bedaf,hij is niet duur en we zijn er al jaren erg tevreden mee.
hardhout dus,hij kan allerlei panelen leveren,beslist de moeite waard om eens te informeren *D *D