Oja nog iets. Wij doen als het bovenstelaagje 's ochtends bevroren is dus gewoon warm water er over heen, dan smelten de grootste stukken sowieso. Rest vullen we aan
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sodeletuut schreef:(lees: emmers sjouwen omdat de tuinslangen bevroren zijn).
. 
corinepgek schreef:Sodeletuut schreef:(lees: emmers sjouwen omdat de tuinslangen bevroren zijn).
Ik vul 2 jerrycans van 25 liter en doe die in de kruiwagen...
Verder heb ik allemaal mest om de badkuip heen gedaan en ik heb het idee dat het iets werkt, het bevriest nog wel maar dit kunnen ze makkelijk met hun neus doordouwen. Verder doe ik iedere dag 50 liter heet water over het bevroren koude water heen, dan smelt het ijs weer en hoef ik niet zo veel te sjouwen.
Cadanzax schreef:corinepgek schreef:Ik vul 2 jerrycans van 25 liter en doe die in de kruiwagen...
Verder heb ik allemaal mest om de badkuip heen gedaan en ik heb het idee dat het iets werkt, het bevriest nog wel maar dit kunnen ze makkelijk met hun neus doordouwen. Verder doe ik iedere dag 50 liter heet water over het bevroren koude water heen, dan smelt het ijs weer en hoef ik niet zo veel te sjouwen.
is dat niet zwaar dan?
, de reden dat ik er niet meer water in doe is om morsen te voorkomen.
Giolli schreef:Hier ook een probleem.
Eerder dronk t'paard hier altijd uit een soort van plasje ( plas achtig vijverachtig din ) Maar ja, 3 x raden.. Die is nu dus ook voor de hele winter gesloten!
Iemand daar een idee voor? Nu elke keer met water sleuren is niet zo ideaal eerlijk gezegt!

Giolli schreef:Giolli schreef:Hier ook een probleem.
Eerder dronk t'paard hier altijd uit een soort van plasje ( plas achtig vijverachtig din ) Maar ja, 3 x raden.. Die is nu dus ook voor de hele winter gesloten!
Iemand daar een idee voor? Nu elke keer met water sleuren is niet zo ideaal eerlijk gezegt!
Iemand misschien een antwoord op mijn vraag?
corinepgek schreef:Cadanzax schreef:is dat niet zwaar dan?
Als je de jerrycans er goed inlegd niet nee. Het meeste gewicht moet je helemaal voorraan doen, dan hoef je echt bijna niets te liften. Het is zwaarder om 2 emmers van 10 liter met de hand te moeten verplaatsen.