Water bevriest constant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:29

Haha ja slim hè!

Oja nog iets. Wij doen als het bovenstelaagje 's ochtends bevroren is dus gewoon warm water er over heen, dan smelten de grootste stukken sowieso. Rest vullen we aan ;)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:30

Sodeletuut schreef:
(lees: emmers sjouwen omdat de tuinslangen bevroren zijn).

Ik vul 2 jerrycans van 25 liter en doe die in de kruiwagen...

Verder heb ik allemaal mest om de badkuip heen gedaan en ik heb het idee dat het iets werkt, het bevriest nog wel maar dit kunnen ze makkelijk met hun neus doordouwen. Verder doe ik iedere dag 50 liter heet water over het bevroren koude water heen, dan smelt het ijs weer en hoef ik niet zo veel te sjouwen :P.

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Water bevriest constant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:32

Hier ook een probleem.
Eerder dronk t'paard hier altijd uit een soort van plasje ( plas achtig vijverachtig din ) Maar ja, 3 x raden.. Die is nu dus ook voor de hele winter gesloten! :roll:
Iemand daar een idee voor? Nu elke keer met water sleuren is niet zo ideaal eerlijk gezegt! :o

Cadanzax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:32

corinepgek schreef:
Sodeletuut schreef:
(lees: emmers sjouwen omdat de tuinslangen bevroren zijn).

Verder heb ik allemaal mest om de badkuip heen gedaan en ik heb het idee dat het iets werkt, het bevriest nog wel maar dit kunnen ze makkelijk met hun neus doordouwen. Verder doe ik iedere dag 50 liter heet water over het bevroren koude water heen, dan smelt het ijs weer en hoef ik niet zo veel te sjouwen :P.

is dat niet zwaar dan? :P

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:38

Hmm, mijn zusje doet er altijd een schepje suiker in, maar vraag me niet of het werkt, ik weet alleen dat het altijd weer bevroren is na school.

Cadanzax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:39

maanou schreef:
Hmm, mijn zusje doet er altijd een schepje suiker in, maar vraag me niet of het werkt, ik weet alleen dat het altijd weer bevroren is na school.

dan werkt het toch niet? ;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:14

Cadanzax schreef:
corinepgek schreef:

Oww nee, dat valt echt mee, ik rij met 40 liter, en merk amper dat ik er gewicht in heb zitten :+ , de reden dat ik er niet meer water in doe is om morsen te voorkomen.
Als je een kruiwagen vol mest hebt(dus dat het boven de kruiwagen uit komt) is dat veel zwaarder als 50 kilo

Cadanzax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:16

dan ga ik dat ook eens proberen dat slepen ;)
alleen ik wed dat de jerrycans zo op de grond pleuren met kruiwagen en al :P

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:14

Hier ook gewoon bijvullen met jerrycans. We hebben ook de H2go kruiwagen zak, maar aangezien we nu vaak warm water gebruiken zodat het ijs smelt en het drinkwater niet te koud is, heb ik die nog niet uitgeprobeerd ;)

2 jerrycans in een kruiwagen is prima te doen, 3 is wat aan de zware kant.

Verder helpt het om grotere waterbakken te nemen (speciekuipen van 60 liter of meer) Hoe kleiner de emmer, hoe sneller het water bevriest.
In de stallen hebben we een kleine wateremmer (15 liter) dat is voor de nacht, en die bevriezen ook wel dik als het flink vriest. Maar buiten werken we met speciekuipen en die krijgen wel een laagje ijs, maar dat is meestal zo dun dat ze het zelf nog door kunnen drukken, en als het te dik wordt trappen we het in en halen eventueel het ijs er uit en vullen bij. Maar vaak smelt de ijslaag wel met warm water en kunnen ze de rest van de dag zonder problemen drinken.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:33

Wij hebben er ook last van, wij maken gewoon 1 gat in het ijs zodat ze daardoor kunnen drinken, dan heb je een luchtlaag tussen het water en het ijs en dat isoleert een beetje, het helpt bij ons wel. :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:34

Giolli schreef:
Hier ook een probleem.
Eerder dronk t'paard hier altijd uit een soort van plasje ( plas achtig vijverachtig din ) Maar ja, 3 x raden.. Die is nu dus ook voor de hele winter gesloten! :roll:
Iemand daar een idee voor? Nu elke keer met water sleuren is niet zo ideaal eerlijk gezegt! :o

Iemand misschien een antwoord op mijn vraag? :o

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:47

Giolli schreef:
Giolli schreef:
Hier ook een probleem.

Iemand misschien een antwoord op mijn vraag? :o

Ik ben bang dat je je gewoon moet voegen bij de sleurmutsen onder ons. Jerrycans met water. Is allemaal snert, maar dat is het ongemak dat vriezen heet.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:02

Haha. Oké bedankt! :)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:15

Cadanzax schreef:

Als je de jerrycans er goed inlegd niet nee. Het meeste gewicht moet je helemaal voorraan doen, dan hoef je echt bijna niets te liften. Het is zwaarder om 2 emmers van 10 liter met de hand te moeten verplaatsen :P.

Cadanzax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:36

corinepgek schreef:
Cadanzax schreef:

Als je de jerrycans er goed inlegd niet nee. Het meeste gewicht moet je helemaal voorraan doen, dan hoef je echt bijna niets te liften. Het is zwaarder om 2 emmers van 10 liter met de hand te moeten verplaatsen :P.

ik ga het vanavond uit proberen :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:47

Wij hebben een speciekuip van 50 liter.. Die vriest vrij snel dicht. Maar ik heb er een volleybal in liggen, daar vriest het wel omheen vast, maar zo kan mn paard wel makkelijker weer door t ijs heen duwen, hoeft ie maar op de bal te duwen ipv op het ijs. En ik neem 2x per dag een jerrycan heet water mee, dat lost het ijs meteen op, en dan blijft het ook weer een tijdje ijsvrij.