Paard schuurt terwijl het vriest?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:21

sorrell schreef:
ZE tijd is ID voorbij, het voer wat je geeft lijkt me ook OK.

Even een vraag, geef je al lang lijnzaadolie over het voer? Ik weet dat sommige paarden gaan schuren door lijzaadolie, die kunnen hier niet tegen. Maar als je dit ook de andere winters hebt bijgevoerd dan kan het dit niet zijn.

Waar ik verder aan denk is MIJT of ID luis, dit komt in deze periode veel voor, ook in de manen en staart, en niet alleen in de kootholtes. Maar dit kan alleen een DA zien onder een microscoop ( mijt)..Luizen kun je zien lopen als je goed kijkt en ook zie je dan neten zitten.

Vriendin van mij heeft hetzelfde gehad met lijnzaadolie. Nu geeft zij ook vlokken en schuurt haar paard niet meer.

Mandyke

Re: Paard schuurt terwijl het vriest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 20:25

Dat lijnzaadolie had ik donderdag sinds lange tijd voor de eerste keer terug onder haar voer gedaan ... Ik dacht er goed mee te doen. Zal dat er maar uit laten en zien of ze dan nog schuurt.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:31

Ik denk de zon.

Die van mij is ook een ZE'er en doet het dus ook met dit soort weer. Vriezen met de zon er op. Nou staat die van mij dus of onder de boet of onder zijn regendeken met hals. Einde probleem, in de winter 100% schuurloos, in de zomer moet ik toch nog wat bijsmeren (maar ja, op stal met open bovenluik staat hij 's-nachts zonder boett).

En die witte waas heeft hij nu (poets nu niet zo heel vaak) over heel zijn lijf, maar dat geeft geen jeuk. Als het heel erg is en ik krijg het echt niet weggepoetst, dan haal ik er een lapje met spiritus overheen.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 16:11

Ik heb het lijnzaad er nu al even terug uit gelaten (uit de muesli) en ze heeft niet meer geschuurd dus dat zal de boosdoener wel zijn geweest.

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 10:17

Fijn dat je paard niet meer schuurt! Ik ben blij dat mijn tip geholpen heeft!