Hebben jullie je paard verzekerd, waarom en voor hoeveel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:38

die van mij is ook verzekerd, gewoon voor 'de zekerheid', stel er gebeurd wat en een ander of je paard heeft hierdoor schade dan kunnen de dierenarts kosten of reperatiekosten of wat dan ook al snel erg hoog oplopen.
ik weet niet precies wat ik betaal volgens mij voor 2500,- niet helemaal de prijs wat hij was maar ik heb hem over genomen ;)
ik ben 100% verzekerd bij (plotseling) overlijden en 90% bij schade die niet meer overgaat (bij het paard)

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:50

Krijg hier net weer een half jaar rekening van de EFO en schrik me weer een hoedje!
240 euro (per half jaar) en een eigen risico van 150 per kalenderjaar.
Tja wat zullen we doen, zelf aan de kant zetten of toch verzekering houden?????
De voorwaarden zijn best veranderd van de EFO.
Mijn paard heeft nooit wat! Maar stel nu wel ??

WAT ZAL IK DOEN!!??

Popstra

Re: Hebben jullie je paard verzekerd, waarom en voor hoeveel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:48

Ik heb mijn paard ook pas uitgebreid verzekerd en betaal 550 euro/jaar.
Ik zei altijd welke kosten je kan dragen moet je niet verzekeren maar vorig jaar is een ander paard van mij in de kliniek geweest voor 7 weken met een gebroken kaak die niet wou helen en dat heeft een rib uit mijn lijf gekost!!
Heb nu dus mijn nieuwe paardje wél verzekerd.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:51

Ik heb mn paard wel verzekerd, maar zou het nooit weer doen. Dan liever elke maand een bedrag opzij zetten. Maar net als met de loterij ik durf er nu niet mee te stoppen want stel dat....

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:54

Ik heb mijn paard voor 4500 verzekerd, uitgebreide doodverzekering + ziektekosten. Kost me iets van 500 euro per jaar + 25% eigen risico. Tot nu toe hebben ze zonder problemen declaraties uitgekeerd.

Zarahan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 06:39

Ik had ooit gerekend dat als ik mijn beesten voor een hoge waarde wil laten verzekeren, wordt het zo duur dat ook als er elke 10 jaar eentje doodgaat, verlies ik niet eens zo veel geld wat ik voor verzekering betaal in die tijd. Ik schrock ervan zo dat besloot niks meer te verzekeren maar weet niet meer met wat voor verzekering en waarde ik dat heb gerekend. Ik heb alleen aansprakelijkheids verzekering, dat kost 35 euro per jaar voor 2 beesten.