Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Murdock_E schreef:Wij hebben vorig jaar heel primitief de leidingen (bij de drinkensbakken) staan föhnen, maar het werkte wel

Romytjuuh schreef:Wij hebben ook op stal het probleem, het is nu ook voor ons water sjouwen, gelukkig ligt het huis vlak naast de deur dus is het niet zo'n groot probleem.
Echter wel de drinkbakken buiten, ik hoorde dat suiker daarbij zou werken?
Nickeltje schreef:Hoe je het nu ontdooit krijgt weet ik niet.
Maar volgende keer kun je dit wel voorkomen.
Als er vorst komt, laat mijn vader altijd de leidingen naar buiten leeg lopen, dus hij draait de hoofdkraan naar de buiten leidingen dicht, laat dan het water nog uit die leidingen lopen en dan is er simpelweg niks te bevriezen.
Overdag als de kraan steeds gebruikt wordt, gaat het water er weer op en s'avonds laat hij ze weer leeglopen...
Remy schreef:Wij hebben in de schuur een groot IBC vat staan dat we vullen als er een vorstperiode verwacht wordt. Voor ons een prima en goedkope oplossing

Evelienepien schreef:Wat is een IBC vat?

russel schreef:Oplossen kun je het nu niet meer
(nu hebben wij maar een kleine stal dus dat scheelt natuurlijk!)
Evelienepien schreef:Thanks; Remy, weer wat geleerd
russel schreef:Oplossen kun je het nu niet meer
Jawel! Bij ons hebben we vanochtend zo'n heater aangezet in de stal (en er natuurlijk bij blijven staan) en alles was binnen 10 min. open(nu hebben wij maar een kleine stal dus dat scheelt natuurlijk!)
Nu is het idd kwestie van leidingen open daarna sluiten en laten leeglopen. Zo'n lintje ed is bij ons geen optie want het loopt niet rond
Evelienepien schreef:Ikke: Oh, hoeft dat niet? want ik vertelde ervan tegen de Big Boss en die vertelde dat dat hier niet opging ivm het niet doorlopen en.... nog iets (maar toen was ik blijkbaar al afgehaakt met luisteren).
Ik meen iets van speciale leidingen ofzo. Maar ja.. nu hebben we iig weer water in de stal
josie schreef:Rondlopen en speciale leidingen heb je nodig met een rondpompsysteem, daar heb je ook speciale drinkbakken voor....
Denk dat dat bedoelt werd