Ideaal dus

http://www.manegenieboer.nl
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Horse_ schreef:Super dat je verhuist ben voor je paardje. Klinkt als een fijne regeling zo dat je zelf ook wat mag pakken. Gelukkig maken ze daar bij jullie weinig misbruik van anders zouden de goeden weer onder de kwaden moeten lijden wat vaakt gebeurd.
).
MysticTinker schreef:Op het pension waar ik ooit heb gestaan werd inderdaad helemaal geen ruwvoer gegeven, en op wei zetten moet je zelf doen. Er heeft (nadat ik daar stond) zelf een paard gestaan dat minimaal een maand op stal heeft gestaan zonder hooi, zonder beweging, zonder weidegang, op alleen stro en 4 kilo brokEr waren daar sowieso meerdere mensen die geen hooi bijvoerden omdat ze dat te duur was of ze het niet nodig vonden
touchofpink schreef:Horse_ schreef:Super dat je verhuist ben voor je paardje. Klinkt als een fijne regeling zo dat je zelf ook wat mag pakken. Gelukkig maken ze daar bij jullie weinig misbruik van anders zouden de goeden weer onder de kwaden moeten lijden wat vaakt gebeurd.
Ja ik voel me nog steeds schuldig dat ik het zo ver heb laten komen maar voordat ik goed en wel doorhad hoe het daar zat met het voeren had ik dus al een luchtzuiger. Ben blij dat ik deze stal gevonden heb! Het is helemaal niet duur en ze hebben een super verzorging!
Ik denk dat niemand er misbruik van maakt omdat het voerbeleid op zich al goed is. De paarden zien er allemaal super uit en alles is bespreekbaar.
opisop_shop schreef:Bij ons krijgen ze allemaal onbeperkt ruwvoer, staan in kuddeverband het hele jaar door 24/7 buiten.
Ideaal dus
http://www.manegenieboer.nl
JoviBan schreef:Mijn ervaring is dat men op pensionstallen èrrug zuinig is met hooi voeren.
En dat ze het belang van onbeperkt ruwvoer ook niet inzien (dat vaak ook echt niet weten, "maar ze zitten wel al 30 jaar in de paarden").
Na diverse pensionstallen heb ik mijn paarden nu lekker bij huis en hebben ze nu ècht onbeperkt ruwvoer.
of te weinig tijd om de paarden meer dan 2x per dag wat te geven.

Fleur_V schreef:Ik ken ook geen stallen waar ze onbeperkt ruwvoer krijgen.
Misschien een domme vraag, maar mijn paardje krijgt nu twee keer per dag kuil en hij al behoorlijk aan de maat.
Als ik hem onbeperkt zou geven, zou hij ontploffen.
Moet je dan mindere kwaliteit geven, of hoe zit dat?