Paard bijt dekens kapot, toch samen laten staan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 13:18

Nou de Rambo dekens passen mijn hafliner NIET!!!

Ze zijn van voor te smal voor zijn boeg, de bovengenoemde dekens zijn de enige die passen, en met name de Dominick en dan verrtel ik er nog bij dat hij nu 6.9 op heeft liggen anders past het nog niet.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:34

tja, het is helaas ook mijn ervaring dat de echte Rambo dekens de enige stof hebben die het vol houdt met de echte dekenmollers.
De Rhino die mijn pony op heeft is ook erg sterk, maar ook die krijgt gaatjes en gaat uiteindelijk scheuren. Ballistic nylon, waar ook wel kogelwerende vesten van gemaakt werden...

Heeft die fokker niet een merrie die gust is gebleven waar jouw ruin mee samen kan? Dan hoef je de discussie over wel of niet verwerpen niet aan te gaan, maar kunnen jullie proberen of dat goed gaat samen. Merrie's zijn ook niet altijd lief (mijne niet in elk geval) maar zijn minder vasthoudend als het gaat om bijten en dekens mollen O:) Meestal bepalen zij hun ruimte en als de ruin daarmee akkoord gaat, is het goed. kunnen ze het goed vinden met elkaar, dan kan het heel gezellig zijn samen.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:39

Loes'sCorner schreef:
Nou de Rambo dekens passen mijn hafliner NIET!!!

Ze zijn van voor te smal voor zijn boeg, de bovengenoemde dekens zijn de enige die passen, en met name de Dominick en dan verrtel ik er nog bij dat hij nu 6.9 op heeft liggen anders past het nog niet.

Dan moet je een Rambo XL nemen. Deze zijn speciaal voor bredere paarden zoals onder andere haflingers.

8nnemiek

Re: Paard bijt dekens kapot, toch samen laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:43

Die van mij heeft ook een tijdje dekens kapot getrokken :o
Het was geen vechten, maar gewoon ruw spelen, echte hengstenspelletjes. En als er eentje dan wil weglopen en de ander wil verder spelen dan werd die ene aan de deken terug getrokken/vast gehouden := En we hebben dus meerdere keren flinke winkelhaken in de dekens gehad.
Totdat we canvas dekens hebben aangeschaft, toen was het over. Dat spul is zo super sterk, daar komen ze nooit doorheen :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 14:25

@Hrseware, sorry maa die geldboom groeit deze winter niet meer, ik al voor voor 300 eurpo aan dekens gekocht ;) maar bedankt voor de tip!

Ik heb zojuist nog even gevraagd naar andere mogelijkheden maar die zijn er niet, ze willen het risico niet lopen dat alles kapot gelopen word.....dus ik denk dat het dweilen is met de kraan open er komt vanuit daar geen ander maatje.

Ik ga denken....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:31

Echt alleen staat hij niet in mijn ogen. Je paard kan contact maken met de anderen (dmv neuzen) ziet andere paarden staan.
Ik zou denk ik toch voor dat kiezen dan elke keer weer de stress van het in elkaar meppen of in een hoek gedreven worden.
Zolang je niet merkt dat je paard het vervelend vindt om op die manier op de wei te lopen wist ik het wel.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:33

Citaat:
@Hrseware, sorry maa die geldboom groeit deze winter niet meer, ik al voor voor 300 eurpo aan dekens gekocht maar bedankt voor de tip!

Ik begrijp het helemaal, maar ben bang dat je op deze manier nog honderden euro's blijft uitgeven aan nieuwe dekens die niet sterk genoeg zijn.

Succes!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 14:40

Ja ze staan nu niet meer samen, dan word het volgend jaar een horseware xl maar jaar echt niet, ik moet al zoveel dingen laten om mijn paard te kunnen houden en als ik nu nog eens dat bedrag aan een deken uitgeef dan hou ik niets meer over voor andere kosten zoals DA, maar in maart ben ik weer jarig hihi ;)

Het is gewoon jammer, om deze reden ben ik in eerste instantie van onze eigen gehuurde wei weggegaan, omdat ik geen maatje kon vinden en ik weet dat hij graag spelt.
Hij is ook nog maar 4,5 jaar.......hij heeft welliswaar contact over de draad, maar spelen kan hij zo niet en echt knuffelen ook niet.
Momenteel word hij ook al enkele weken niet meer gereden door een blessuure en dan staat hij daar maar wat te koekeloeren!

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:44

En een shetje ofzo erbij kopen? Is dat geen optie? Kost minder dan een goede deken en als ze voornamelijk buiten staan is het ook in de verzorging niet zo duur..
Imo is het ook niet eerlijk tegenover het paard om altijd maar alleen te staan, zeker niet als jij aangeeft dat hij graag speelt.
Mijn twee ruinen gaan ook altijd samen de paddock in, en tja, de meeste dekens overleven dat niet. Ze hebben gewoon een beetje woeste manier van spelen..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:44

Snap het helemaal, het voelt zo tegenstrijdig.
Andere kant is wel je paard komt op de weide, ziet andere paarden. Er zijn inmiddels al genoeg paarden die niet meer naar buiten gaan en de rest van de winter binnen staan te kijken.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 14:56

Ik ga niet zelf nog een shet erbij kpen, moet ik voor 2 pension betalen.