opzeg termijn stalling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: opzeg termijn stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 09:56

Maar wat als er niet na 1mnd. een andere stalling is gevonden?
Je kan een pony toch niet zomaar uit je weiland zetten?
Volgens mij ben je dan nog strafbaar ook?als je andermans pony op straat zet?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:09

Ik weet niet hoe het wettelijk zit.
Weet wel dat het contract door 2 kanten moet worden nageleeft.Als de pensionklant dat niet doet, zou ik zeggen dat jij voldoende redenen hebben om je ook niet aan het contract te houden. Ookal zou het wettelijk 3 maanden zijn, lijkt het me niet logisch dat zij dat zou gaan aanvechten. Die wil echt niet terug komen als ze is weggeschopt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 10:13

Voor de duidelijkheid,er is GEEN contract w.b.t.stalling.
Maar wel of geen contract,ze zijn niet rechts geldig zonder dat er een notaris aan te pas is gekomen.Dat weet ik omdat ik ooit een huurcontract had voor onbepaalde tijd van een weiland met stallen.Ik moest er opeens weg en kreeg er 3mnd. de tijd voor.
Ook advocaat kon er niks tegen doen.
Dus een contract stelt nix voor.Maar die is er toch niet.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:16

Geen geldig contract = geen vastgestelde regels. Je kunt doen wat je wilt.

In zo'n situatie zou ik haar ook tot eind van de maand geven, heeft ze nog bijna 3 weken een andere stalling te zoeken. Tot die tijd kun jij het vast wel even volhouden die arme paardjes te voeren. Ik zou haar de tip geven naar een sjiekere pensionstalling te gaan, waar voor de paarden gezorgd wordt, als ze daar zelf geen tijd voor heeft/geen zin in heeft. Kost meer, waarschijnlijk, maar is niet jouw probleem.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:42

Zoals de meest vind ik 3 maanden wel heel redelijk.. gemiddeld is er (als ik me niet vergis) een opzegtermijn van ongeveer 1 maand.
Succes!

girly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:01

Als ik jou was zou ik haar stalhuur omhoog gooien, als ze vraagt waarom geef je aan dat het stalgeld dat je eerst vroeg niet voor volpension is en dat ze dus voor volpension meer moet betalen, desnoods het dubbele !! moet je eens kijken hoe snel ze weg is !

Lekker makkelijk zeg je beestjes zo laten staan :(
Ik zou dat echt niet toestaan.

Als ik het goed heb ben jij als pensionhouder ook verandwoordelijk voor de conditie van de pony's !
Zou ik wel even nagaan bij een rechtswinkel voor je rare verhalen of niet voorziene problemen krijgt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:54

girly_1 schreef:
Als ik jou was zou ik haar stalhuur omhoog gooien, als ze vraagt waarom geef je aan dat het stalgeld dat je eerst vroeg niet voor volpension is en dat ze dus voor volpension meer moet betalen, desnoods het dubbele !! moet je eens kijken hoe snel ze weg is !

_O- _O- :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 11:57

" girly_1"
Ik dacht zelf ook al dat ik wel verantwoordelijk ben voor het welzijn van deze pony's omdat ze op mijn land staan.
En aangezien ik een ponyopvang heb zal het absoluut geen goede reclame zijn zo.Ik heb haar dat ook al verteld,maar ze stoort er zich niet aan.het enige wat ze zegt is Boeie,of Tja.
Mijn pony's hebben elke dag hooi en biks of mueslyen water.Die worden wel goed verzorgd,helaas ligt er nu wel erg veel modder in het land,maar hebben nog heel veel droge plekken.
Maar idd.wat jij zegt zou ik wel eens verantwoordelijk kunnen zijn voor die beestjes.Ik heb haar ook gezegd dat ze beter andere stalling kan gaan zoeken,want ze kan haar pony's niet elke dag verzorgen.En ik wil dat gewoon ook niet meer aanzien.

girly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:17

Je bent veel te lief voor haar !!

Aangezien je ook nog een ponyopvang hebt, is het ook belangrijk voor je "bedrijf" dat ALLE dieren die er goed bij staan !!

Telefoon pakken haar nummer bellen

* stalgeld verhogen,
* niet mee eens of ongeinteresseerd ?!

Spullen pakken, wegwezen !

Niet meer de kans geven om de pony's voor de oude prijs zelf te verzorgen. Dit werkt niet of maar kort !

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 14:09

Dat zegt dus iedereen dat ik te lief voor haar ben!
Dat is idd. ook zo,ik zal wat harder moeten worden.
Maar nu ben ik dat ook hoor.Toen ik haar zei dat ze de verzorging zelf moet doen, dat dat in de regeltjes staat,en dat daar ook voeren bij hoort,zei ze:
Daar ben jij toch voor?nou toen knapte er iets en werd ik plots wakker.Ik ben toch zeker geen slaafje?
Heb ook gezegd dat ze dan idd. volpension moet staan,dan word alles voor haar gedaan.Maar dat kan niet want dat kan ze niet betalen.
Kijk ik vind het helemaal niet erg om te voeren,maar dan moet er wel voer staan.Heb al die tijd mijn eigen voer gebruikt voor haar pony's,ja kreeg ik wel terug hoor.Tot op heden nix terug gehad.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:13

Hier in mijn omgeving hanteren de meeste stallen een opzeg termijn van 1 maand.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 16:23

Als ik haar 1mnd.geef,red ze dat nooit.
Ze heeft al verschillende stallings plekken gehad hier in de omgeving,maar werd ook daar weg gestuurd.
Gaat dus moeilijk worden voor haar?

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:38

Tjah dat zij er dus zo'n rommeltje van heeft gemaakt dat ze al bij de meeste plekken is weggestuurd, is niet jou probleem..

Dat zij volpension niet kan betalen is ook niet jou probleem..

Ik snap dat het moeilijk is.. Maar idd wat de meeste al zeiden: stalgeld verhogen, is ze er niet mee eens kan ze haar spullen pakken en verdwijnen..
Waar ze dan heen moet met die pony's is gewoon haar probleem..

Jij hebt een "reputatie" hoog te houden omdat je een opvang hebt..

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:42

Ik vind niet dat je 'zo maar' het stalgeld kunt verhogen, je kunt het wel hebben over de gemaakte afspraken en het nakomen er van.

Het is het een of het ander, als zij betaald voor alles zelf te doen prima, maar als jij dan ineens daar zaken van dient over te nemen, dan hoort ze daar voor te betalen.........
Dan kan ze toch ook betalen voor het voeren, als jij dat moet doen (of het klaarzetten)?
Als ze dat niet wil, prima, dan regelt ze dat maar zelf (en dan ook niet dat jij het alsnog gaat doen).
Ik zou haar een maand te tijd geven, als je echt van haar af wil, anders nog eens goed om de tafel gaan zitten en de regels doornemen, zodat alle evt. onduidelijkheden uit de lucht zijn?
Tevens zorgen dat ze je de extra voerkosten betaald, daar kun je haar gewoon een rekening voor maken/sturen.
Wel jammer dat het zo loopt, succes met je keuze en termijn.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:57

Geen idee hoe het juridisch in elkaar zit, maar kan je haarzelf niet gewoon de toegang op jou erf ontzeggen?
En haar dán een maand de tijd geven, dat je anders de pony('s) verkoopt om de kosten van het volpension te dekken.

Ik zou er snel klaar mee zijn hoor...

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:45

Ik vind 3 maanden echt super lang, doe mij maar gewoon 1 maand opzegtermijn

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:05

In principe zou ik zeggen 1 maand.

Maar je geeft al aan dat ze nog maar weinig kans heeft opp een andere stal/

Kan je niet aanbieden dat je tegen meerprijs haar pony;s voert?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 19:09

Ze kan en wil niet meer betalen.Ze vind dat het voeren van haar paarden door mij gedaan moet worden dat het bij de prijs inzit.Vind zij hoor.Mja ze wilde ook dat ik veearts zou bellen en bij haar zieke paard moest blijven omdat ze zelf niet weg kon.Ze zat bij ' een' vriendje.Nou ja zeg,dat heb ik dus echt niet gedaan.Ik heb genoeg gedaan voor haar paardjes en haarzelf,vind het nu wel zat geweest.

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:11

tot het einde van de maand, als je al aan het einde van een maand zit: tot het einde van de volgende maand.
is heel redelijk :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:13

welnee opdonderen met zo iemand. Bellen dat ze 1 week heeft en dat je daarna de paarden aan het hek bindt. Er zijn grenzen hoor!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:23

Ik denk nog steeds dat je een goed gesprek moet hebben met haar. Het is jou stal met jou regels.
Mochten er twijfels over zijn, over jou regels, dan kun je die even op papier zetten en aan haar geven tijdens het gesprek.
Daar kan ze zich aan gaan houden, als ze dat niet wenst, dan kan ze een ander plekje gaan zoeken, 1 maand opzegtermijn.
Aan haar de keuze, of blijven en houden aan jouw regels (nog wel even de extra kosten declareren die je gemaakt hebt), of vertrekken............
Ik zou het ook zo brengen, netjes en correct blijven, maar wel heel duidelijk.
Als je dit niet wil of niet meer kan opbrengen, door de situaties die ondertussen ontstaan zijn, dan zou ik haar schriftelijk de stalling opzeggen (kun je aan haar overhandigen als ze op stal is en dit kun je ook in die brief vermelden) met het vermelden waarom je dit doet (zo kun je de extra kosten voor je meerwerk vermelden, dat ze weigert die te betalen, dat ze zich weigert aan de mondelinge afspraken te houden die gelden op jou stal e.d.) en met inachtneming van 1 maand opzegtermijn.
Zo houd je de eer aan jezelf en je naam hoog.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 20:08

Even voor de duidelijkheid,er is geen stal aanwezig,alleen groot land.De stalling is incl.kuil,mesten en mest afvoer.Ze heeft de regels per email gehad,dus ze kent ze wel.
Ik heb haar eerder op stalling gehad en weg gestuurd,maar had medelijden omdat ze steeds bij de andere stallingen weg moest.
Dom van me,ik wist hoe ze is.Ik kan wat dat betreft een heel boek schrijven over het wel en wee op mijn land.
Maar ik geef haar de tijd om wat anders te zoeken,mocht ze weer gaan dreigen of wat dan ook,kan ze per direct vertrekken.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:16

3 maanden vind ik persoonlijk een meer dan redelijke termijn.

Wettelijk gezien is het zo dat als er geen contact is en de stalling per maand betaald wordt je minimaal een maand opzeg termijn hebt.

PS verder denk ik dat je niet zo over je heen zou moeten laten lopen.
Dat kind maakt gewoon misbruik van je, maar uiteindelijk ben jij de gene die het toelaat. :)
Veel sterkte ermee, kan me wel voorstellen dat je het lastig vind hoor ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 20:24

' showpony'
Je hebt helemaal gelijk,ik liet ook over me heen lopen,was me eigen schuld.Maar ik help zo graag anderen en zie pas veel te laat dat er ook misbruik van je goedheid gemaakt kan worden.
Ik heb het al die tijd zelf toe gelaten,totdat vele mensen me wakker schudde.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:42

Weg wezen met haar... einde van de maand vind ik nog netjes.