Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

mupjekarel schreef:Ja maar ik heb geen paarden meer staan, dus als ik voer zijn het de paarden van een ander...
Mijn moeder wil 175 vragen voor een paard, een pony goedkoper.. Dit zonder hooi stro en brok. Dit moet de eigenaar zelf regelen.
Paard komt elke dag buiten zo lang als het mogelijk is. En ik kan hem beweging geven als het nodig is. Ook op zondag mag de eigenaar komen, wel op christelijke tijden zeg maar, vroeger ivm een buitenrit kan gewoon overlegd worden. Ook zijn wij niet heel moeilijk mits er goed overlegd word en de afspraken nagkomen word..
Dit is toch netjes zo?

Brendariss schreef:Beetje raar als de pensionhouder je vertelt dat je per se elke dag móet komen.
En idd, ikzelf zou ook willen dat ze zowel s'ochtends als s'avonds gevoerd worden.
Je kan het proberen, misschien komen er wel mensen op af, maar ik denk dat je beter een stuk lager kunt gaan zitten! mupjekarel schreef:Nou degene die misschien wil komen die wil met paard en shetlander komen, die kunnen samen in 1 stal, daar wil ik een net prijsje van maken. Dus niet 2 keer de prijs van een paard zeg maar. Dat vind ik erg eerlijk persoonlijk.
De prijs is inderdaad kale huur, dus water elektra en schade die het paard zou kunnen aanrichten aan de stal of wei..
Dekens wisselen kan bijvoorbeeld ook gewoon in overleg..
op mijn vorige stal was voor shetjes een vaste kleine prijs, 50,-. wiilemijn schreef:Ook vind ik persoonlijk niet dat je paardeigenaren kunt verplichten iedere dag te komen. Dat is zijn/haar pakkie an.
Over het algemeen kom ik om de dag bij mijn paard. En dat vind ik echt niet te weinig. Soms ga ik er nog even langs.
mupjekarel schreef:Dus jullie zeggen dat het beste zou zijn om 100 euro voor een paard te vragen en ong 80 voor een pony ofzo.
De paarden word wel goed in de gate gehoude en ik behandel ze als eigen dieren, gewoon goed dus.Zoals ik eerder al aangaf kan er hier veel in overleg, dus ook extra voeren, beweging geven etc...
Kijk ik ga niet over de prijzen, dat is mijn moeder... Ik probeer alleen advies te krijgen van jullie, in mijn 1tje is het erg lastig om een eerlijke prijs te bedenken...
bulck schreef:mupjekarel schreef:Dus jullie zeggen dat het beste zou zijn om 100 euro voor een paard te vragen en ong 80 voor een pony ofzo.
De paarden word wel goed in de gate gehoude en ik behandel ze als eigen dieren, gewoon goed dus.Zoals ik eerder al aangaf kan er hier veel in overleg, dus ook extra voeren, beweging geven etc...
Kijk ik ga niet over de prijzen, dat is mijn moeder... Ik probeer alleen advies te krijgen van jullie, in mijn 1tje is het erg lastig om een eerlijke prijs te bedenken...
oppassen met deze zin!
Als ik mijn paard op pension zet wil ik wel goede zorgen, maar niet een verzorger of extra persoon. Dus voederen, binnen en buitenzetten allemaal goed, maar zorg dat je je grensen kent. niet iedereen is er van gediend dat er zo wat dingen opgedrongen gaan worden.
ik lees eigenlijk tussen de lijnen door dat je stiekem eigenlijk op die paarden zou willen rijden. Ik kan verkeerd zijn daarin, maar bij vele zal je dan toch een illussie armer gemaakt worden vrees ik.
mupjekarel schreef:Hallo bokkers!
Ik heb nu 2 ruime stallen vrij, en wil die binnenkort gaan verhuren. Nu heb ik een aantal vragen, bijvoorbeeld hoeveel ik kan vragen etc.
1 stal is 3,5 bij 3,5. De ander is 4 bij 4.
Lekker ruim dus.
Grote buitenbak, is verlicht maar niet super goed ofzo.
Veel weiland.
Je kan best leuk buitenrijden hier.
Ruime zadelkamer + voeropslag.
Op zolder kunnen er nog ruime aantal stro en hooibaaltjes opgeslage worden.
Trailerstalling.
Er zijn 4 maneges in de buurt.
Men moet alleen zelf mesten, zelf voer regelen, hooi en stro kunnen wij regelen, zelf binnenzetten.
Wij voeren 's ochtends en zetten het paard buiten.
Overdag en s'avonds voeren het liefst door de eigenaar, in overleg kunnen wij dat ook wel.
Op zondag kan je in overleg komen, weet namelijk niet zeker of mama dat wel of niet wil.
Na 10 uur s'avonds niemand mer op de dam.
Je moet elke dag naar je paard komen, muv ziekte, etc.
Vinden jullie dit goede regels? Kan er wat anders, meer? Brand los!
En wat kunnen wij vragen voor deze stallig.
Alvast bedankt voor het meedenken!