Stallen verhuren, prijs?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:17

175- voor deze faciliteiten en alles zelf moeten doen???'
veeeeel te veel geld

voor volpension, incl binnen/buitenzetten en voer, ok, maar voor zelfverzorging hier in de buurt, incl onbeperkt hooi en stro betaalde ik 100-
voor volpension zou ik nog tot 175- willen gaan

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:36

mupjekarel schreef:
Ja maar ik heb geen paarden meer staan, dus als ik voer zijn het de paarden van een ander...
Mijn moeder wil 175 vragen voor een paard, een pony goedkoper.. Dit zonder hooi stro en brok. Dit moet de eigenaar zelf regelen.
Paard komt elke dag buiten zo lang als het mogelijk is. En ik kan hem beweging geven als het nodig is. Ook op zondag mag de eigenaar komen, wel op christelijke tijden zeg maar, vroeger ivm een buitenrit kan gewoon overlegd worden. Ook zijn wij niet heel moeilijk mits er goed overlegd word en de afspraken nagkomen word..
Dit is toch netjes zo?

:wow:
Waarom verbaasd het me niets :)

Je kan tuurlijk proberen er 175 euro voor te vragen.. er zal vast wel een gek rondlopen die het er voor geeft.
Als ik kijk naar de faciliteiten en wat er word gedaan.
Er zijn absoluut mensen die kale huur willen, ik ben er daar één van. Ik doe zoveel mogelijk zelf aan mijn pony.
Voor kale huur vind ik 175 echt echt veel geld, zeker als je alles zelf nog moet doen. Ik zou eerder denken aan kale box alles doe het zelf.. 80 euro per maand ofzo.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:40

Brendariss schreef:
Beetje raar als de pensionhouder je vertelt dat je per se elke dag móet komen.
En idd, ikzelf zou ook willen dat ze zowel s'ochtends als s'avonds gevoerd worden.

Wat is daar raar aan, dat is je plicht vind ik!
Jij hebt een paard, zij geven het enkel onderdak en doen toch wel zaken, zoals smorgens voederen en buitenzetten.

Dus ik lees het als een stal huren met beperkte service en wss zal de prijs er wel naar zijn ook.

Vind het verder redelijk uitgewerkt en wie wil komen houdt zich aan de afspraken e.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:43

Phoe 175 euro is erg veel geld daarvoor.
Ik zou eerder denken aan max 100 voor een kale huur.
Bedoel als ik even nadenk zou ik zo rond de 200/230 kwijt zijn als je zelf nog voer, stro en hooi moet kopen. En dan nog alles zelf doen. En erg luxe is het niet. En jammer dat je eigelijk maar met z'n 2en bent anders was het ook veel makkelijker te regelen met de stalgenoten met eten geven en buiten zetten en eventueel stallen.

Niet geschoten is altijd mis maar ik zou het er niet voor betalen. Maar goed er zijn ook mensen die nog meer betalen voor minder. Dusja wie weet.

JustLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:03

Pff, dat is wel erg duur! Bij mijn vorige pensionstal betaalde ik 165,- en daar zat al het voer al bij in,binnen en buiten zetten, binnen en buitenbak, en oversteken en je zat in het bos.

Als al het voer er ook nog bij komt om te betalen wordt het echt duur voor de klanten, wij hebben de paarden nu bij huis staan en het voer vliegt er echt doorheen! Dus minimaal 100 euro per maand aan voer erbij!!! :o Je kan het proberen, misschien komen er wel mensen op af, maar ik denk dat je beter een stuk lager kunt gaan zitten!

mupjekarel

Re: Stallen verhuren, prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 12:09

Dus jullie zeggen dat het beste zou zijn om 100 euro voor een paard te vragen en ong 80 voor een pony ofzo.
De paarden word wel goed in de gate gehoude en ik behandel ze als eigen dieren, gewoon goed dus.
Zoals ik eerder al aangaf kan er hier veel in overleg, dus ook extra voeren, beweging geven etc...
Kijk ik ga niet over de prijzen, dat is mijn moeder... Ik probeer alleen advies te krijgen van jullie, in mijn 1tje is het erg lastig om een eerlijke prijs te bedenken...

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:13

ik sta op een prive stal en betaal 160 uero voor mijn paard.
Hooi en Stro zit hierbij in alleen het voer moet ik zlef kopen daar iedereen wat anders voer
tevens worden de paarden buiten gezet en gevoerd en eventueel dekens wisselen en wij zijn 24 uur per dag welkom
mesten moet we zelf
misschien is dit een optie

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:14

tja of je voor een pony goedkoper moet doen weet ik niet... ik begrijp dat je 2 stallen hebt allebei met een andere afmeting dan zou ik het aan de stal laten liggen hoeveel je ervoor vraagt... Pony is meestal goedkoper omdat ze (meestal) minder eten dan een paard en minder stro verbruiken, maar aangezien je dat niet in de stalprijs in heb zitten zou ik geen verschil maken of het een pony of paard is... gewoon verschil in welke stal van de 2 gehuurd wordt... Ik betaal trouwens bij mijn stal voor mijn pony net zoveel als ik voor een paard zou betalen

JustLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:16

ik denk inderdaad dat rond de 80/100 euro een eerlijke prijs is, voor wat je er voor krijgt.

Daarbij ben ik het eens met Whitepanther!! Ze moeten toch zelf het voer betalen, en daar zit meestal het verschil in tussen paard en pony kwa stallingsprijzen

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:18

Ik vind 175 euro flink aan de prijs als kale huur. Doe je daar stro en hooi bij dan is het redelijk.
Maar blijf je bij een kale stal, weidegang en bakgebruik dan lijkt mij 100 euro een redelijk bedrag.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:18

jullie staan echt goedkoop!
hier in de buurt is bijna alles rond de 300 euro permaand...
dan is het wel all in.. uitmesten (1x in de week geloof ik) en voeren.

JustLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:20

Britt_Sisi schreef:

Is inderdaad heel verschillend per plaats..

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:24

Britt_Sisi schreef:

Het is idd hier goedkoper maar zie wel dat de prijzen ook hier aardig aan het steigen zijn hoor

mupjekarel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 12:27

Nou degene die misschien wil komen die wil met paard en shetlander komen, die kunnen samen in 1 stal, daar wil ik een net prijsje van maken. Dus niet 2 keer de prijs van een paard zeg maar. Dat vind ik erg eerlijk persoonlijk.
De prijs is inderdaad kale huur, dus water elektra en schade die het paard zou kunnen aanrichten aan de stal of wei..
Dekens wisselen kan bijvoorbeeld ook gewoon in overleg..

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:30

Ik sta met mijn haf voor 145 euro,
Er word hier elke dag 2 keer gevoerd, ze komen buiten heb een binnenbak en buiten plaatse om ze te zetten, heb warm/koud water wasplaats.
Wel zorgen we zelf voor het voer!

Heb jij de mogenlijkheid voor wassen? warm en koud?
Ik zou er toch voor kiezen om zelf allebei de keren te voeren, al is het alleen maar om alles in de gaten te houden!
Ik zou een prijs rond de 60 euro doen, (in onze provincie)

JustLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:32

mupjekarel schreef:
Nou degene die misschien wil komen die wil met paard en shetlander komen, die kunnen samen in 1 stal, daar wil ik een net prijsje van maken. Dus niet 2 keer de prijs van een paard zeg maar. Dat vind ik erg eerlijk persoonlijk.
De prijs is inderdaad kale huur, dus water elektra en schade die het paard zou kunnen aanrichten aan de stal of wei..
Dekens wisselen kan bijvoorbeeld ook gewoon in overleg..

Dan heb je het wel over een erg kleine pony :+ op mijn vorige stal was voor shetjes een vaste kleine prijs, 50,-.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:35

Ja shetjes zijn meestal € 50,00. €175,00 en dan alles zelf moeten regelen en alles zelf moeten doen is echt veel te veel. Ik betaal minder en dan inclusief vlas en kuil, dan wordt er 3x per dag gevoerd, en onderling word geregeld met buitenzetten. Als je alleen een stal wilt verhuren, waarbij de klant zelf voor alles moet zorgen vind ik € 80 á € 90 een mooie prijs.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:39

als het kale huur van een stal is, en diegene moet voer en strooisel zelf betalen, dan is het aan die persoon zelf of die een paard en pony samen zet. Ze betaald immers voor de box. Eventueel zou je voor de weide iets extra's kunnen rekenen, maar als ze de locatie huurt, dan gaat dat ook niet echt op (behalve eventueel maximum om te voorkomen dat de wei er te erg onder leidt.)

Als je een inclusief prijs doet is het logischer dat je er een "prijsje" van maakt. Je hebt immers maar 1 box in de verhuur, en kunt de ander aan een ander verhuren, maar hebt wel meer kosten voor strooiselverbruik en voer omdat de shetlander ook mee eet, poept en plast.

Ik vind 175 euro ook te veel voor kale verhuur. Dat betaal je vaak zelfs niet voor een kale stal op luxer complex met binnenbak.
Normale regio, stal met buitenbak, kaal: 50 tot 75 euro,
Duurdere regio, 75 tot misschien 125 euro per stal.
Gezien de kosten die er bij komen en de gemiddelde prijs van stalling met alleen buitenbak, verwacht ik niet dat mensen daar boven willen zitten met alleen een (matige) buitenbak en zelfverzorging...

Denk dat je moeder beter een keer om zich heen kan vragen naar de prijzen van paardenstalling en wat die mensen daar allemaal voor terug krijgen en dan gaan rekenen wat een redelijk bedrag is. Of je vraagt het gewoon en dan is het wat de gek er voor geeft. Wie weet dat je een paar gekken kunt vinden die het het waard vinden...

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:41

In wat voor buurt staat je stal dan ?

wiilemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:19

zo he, 175 euro per maand vind ik VEEL te veel. Voor dat geld zou je minimaal verwachten dat je paard gewoon binnen/buitengezet wordt en gevoerd.

Ook vind ik persoonlijk niet dat je paardeigenaren kunt verplichten iedere dag te komen. Dat is zijn/haar pakkie an.
Over het algemeen kom ik om de dag bij mijn paard. En dat vind ik echt niet te weinig. Soms ga ik er nog even langs.

En op Zondag in overleg.. Het lijkt me dat iedereen bij zijn paard wil kunnen komen wanneer hij/zij wil, en ik vind ook dat dat moet kunnen. (Behalve midden in de nacht natuurlijk).

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:24

wiilemijn schreef:
Ook vind ik persoonlijk niet dat je paardeigenaren kunt verplichten iedere dag te komen. Dat is zijn/haar pakkie an.
Over het algemeen kom ik om de dag bij mijn paard. En dat vind ik echt niet te weinig. Soms ga ik er nog even langs.

Als je niet elke dag naar je paard toe wilt, moet je je paard stallen op een stal waar men dat niet nodig vind en je paard volledig verzorgd wordt als je er zelf niet bent.

Als je kiest voor een stal waar je zelf een deel van de verzorging moet doen, dus bijvoorbeeld zelf uitmesten, buiten/binnen zetten/beweging geven of voeren, dan mag een stalhouder best eisen dat die verzorging elke dag ook gebeurd. Dat is namelijk in het belang van het welzijn van het paard. De stalhouder stelt ruimte beschikbaar, met de regels die daarbij gesteld worden, het is aan de klant om te bepalen of zij zich kunnen vinden in die regels. Kun je dat niet? Dan moet je er niet gaan staan. Jij bent niet verplicht je paard daar te stallen, een staleigenaar is niet verplicht iemand op zijn terrein te laten en een box te verhuren die zich niet aan zijn regels wil houden.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:45

mupjekarel schreef:
Dus jullie zeggen dat het beste zou zijn om 100 euro voor een paard te vragen en ong 80 voor een pony ofzo.
De paarden word wel goed in de gate gehoude en ik behandel ze als eigen dieren, gewoon goed dus.Zoals ik eerder al aangaf kan er hier veel in overleg, dus ook extra voeren, beweging geven etc...
Kijk ik ga niet over de prijzen, dat is mijn moeder... Ik probeer alleen advies te krijgen van jullie, in mijn 1tje is het erg lastig om een eerlijke prijs te bedenken...

oppassen met deze zin!
Als ik mijn paard op pension zet wil ik wel goede zorgen, maar niet een verzorger of extra persoon. Dus voederen, binnen en buitenzetten allemaal goed, maar zorg dat je je grensen kent. niet iedereen is er van gediend dat er zo wat dingen opgedrongen gaan worden.

ik lees eigenlijk tussen de lijnen door dat je stiekem eigenlijk op die paarden zou willen rijden. Ik kan verkeerd zijn daarin, maar bij vele zal je dan toch een illussie armer gemaakt worden vrees ik.

JustLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:48

bulck schreef:
mupjekarel schreef:
De paarden word wel goed in de gate gehoude en ik behandel ze als eigen dieren, gewoon goed dus.Zoals ik eerder al aangaf kan er hier veel in overleg, dus ook extra voeren, beweging geven etc...

oppassen met deze zin!
Als ik mijn paard op pension zet wil ik wel goede zorgen, maar niet een verzorger of extra persoon. Dus voederen, binnen en buitenzetten allemaal goed, maar zorg dat je je grensen kent. niet iedereen is er van gediend dat er zo wat dingen opgedrongen gaan worden.

ik lees eigenlijk tussen de lijnen door dat je stiekem eigenlijk op die paarden zou willen rijden. Ik kan verkeerd zijn daarin, maar bij vele zal je dan toch een illussie armer gemaakt worden vrees ik.

Dat dacht ik ook al :o

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:06

mupjekarel schreef:
Hallo bokkers!

Ik heb nu 2 ruime stallen vrij, en wil die binnenkort gaan verhuren. Nu heb ik een aantal vragen, bijvoorbeeld hoeveel ik kan vragen etc.

1 stal is 3,5 bij 3,5. De ander is 4 bij 4.
Lekker ruim dus.
Grote buitenbak, is verlicht maar niet super goed ofzo.
Veel weiland.
Je kan best leuk buitenrijden hier.
Ruime zadelkamer + voeropslag.
Op zolder kunnen er nog ruime aantal stro en hooibaaltjes opgeslage worden.
Trailerstalling.
Er zijn 4 maneges in de buurt.

Men moet alleen zelf mesten, zelf voer regelen, hooi en stro kunnen wij regelen, zelf binnenzetten.
Wij voeren 's ochtends en zetten het paard buiten.
Overdag en s'avonds voeren het liefst door de eigenaar, in overleg kunnen wij dat ook wel.
Op zondag kan je in overleg komen, weet namelijk niet zeker of mama dat wel of niet wil.
Na 10 uur s'avonds niemand mer op de dam.
Je moet elke dag naar je paard komen, muv ziekte, etc.

Vinden jullie dit goede regels? Kan er wat anders, meer? Brand los!
En wat kunnen wij vragen voor deze stallig.

Alvast bedankt voor het meedenken!

ik vind dat het zeker kan maar wat de prijs is, ik ken hier iemand die zegt 65 euro voor een kale stal en hooi en stro word per baal gerekent, ik ken ook een stal (waar buitenbak nog moet komen maar hier word het niet duurder door) waar men onbeperkt hooi/stro krijgt er gevoert word maar dus wel zelf nog moet buiten en binnen zetten, en mesten, en indien je wilt kun je nog extra hooi komen voeren of extra brok. je betaalt dus voor 2x voeren met 2x een plak hooi 150 euro. maar het hooi is volgensmij ook van de boer zelf dus dit hoeven ze niet bij een boer te gaan kopen (scheelt in kosten natuurlijk)

Enige waar ik echt mee zou zitten is dat ik echt wel zelf wil bepalen of ik elke dag incl zondag niet 1x of 3x wil komen. Ik laat me echt niet zeggen dat ik de zondag in overleg naar notebenen mn eigen paard mag of niet mag komen.

Als je een dag niet kan vind ik dat je iemand anders op stal mag vragen of hij/zij het een dagje overneemt en de paarden buiten zet...zo komen ze buiten hebben stal toch weer schoon maar ben je zelf andere dingen aant doen... dus de regel (ondanks dat ik het wel goed vind dat mensen dan niet weken niet komen zoals wel eens op manege's gebeurt) vind ik dat deze regel niet kan, vooral dan met elke dag komen muv ziekte.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:36

pfff wat een hoop geld zeg!! Ik zou hier nog geen 60 euro voor willen betalen per maand.

Ik sta voor 145,- per maand, incl hooi, stro, buitenbak met verlichting, trailerstalling onder dak, zadelkamer, stal van 3x4, water in stal met zelfdrinker, weidegang zomer, winter in de rijbak, buiten/binnen zetten, spuitplaats, 2x per dag brok en hooi, in de winter word en bijgevoerd en in de zomer lekker op de wei, soms 24 uur in overleg, brok zelf kopen en dat word gevoerd.
Wij mesten in een rooster, de eigenaar mest ook mee, ik met 2x per week alle stallen. De dekens worden gewisseld. Kan op alle dagen komen. We hebben wel een tijds afspraak in de winter, wanneer we liever niet meer op stal mogen zijn. In overleg echt vanalles mogelijk!! Ik start veel wedstrijden dus ben ook wel eens vroeg weg of laat thuis. Dan overleg ik altijd wie voert etc. Ik sta op een kleine pensionstal met 3 pensionpaarden. Ik ben heeeel erg tevreden met deze stal. Leuke staleigenaar, gewoon erg gezellig! Top gewoon