Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
horse_girl schreef:Wel vreemd trouwens dat de manege niet meer verhuurt, mss kan je het probleem aan ze uitleggen en dat ze dan wat meer meewerken? Bij de meeste maneges mag je tegen betaling gewoon gebruik maken van de bak.
Prisca schreef:Ik heb de middenweg gekozen voor mij een fijne stal en voor mijn paard. Ik wil ten alle tijden kunnen rijden of iets van beweging kunnen doen met mijn paard. Dan maar geen paddock in de winter maar wel een molen en een fijne binnenbak en alles onder een dak. Ik verhouding betaal ik met de gemiddelde boer in de buurt niet aso veel maar weet wel dat mijn paard er iedere dag uitkomt, goed voer krijgt en in de gaten wordt gehouden. Bij menig boer is dat anders.
Tja zou middenweg zoeken je hebt het paard ook voorjou plezier als je in de winter een aantal weken niet kan rijden gaat dit ten koste van je paard en je eigen lol.
Voor mij geen boer meer met alleen een buitenbak.
hinta schreef:en vanaf 21 december worden de dagen langzaam aan weer langer.

(waar ik stiekem heel veel op hoop) _Suus17_ schreef:Prisca schreef:Ik stond altijd zoals jij stond, maar ik vond het niet eerlijk tegenover m´n paarden. Alleen rijden en in een molen?! Dat is imo niet diervriendelijk. Een paard de hele winter niet paard laten zijn, niet kunnen spelen met vriendjes.. Dan duurt een winter lang hoor voor zo'n paard..
Ik sta nu op een privestal, juist ja, bij een boer met alleen een buitenbak (en paddock). En m'n paarden zijn veel blijer hier! Voor ons geen "luxe" binnenbakken meer.
Ontopic; Ik zou lekker met je paard gaan stappen op 't erf mits dit niet zo'n natte bende is, misschien wat vrijheidsdressuur en verder lekker poetsen enzo en hopen dat de bak snel weer berijdbaar is