Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Urko schreef:wat is er nou eigenlijk belangrijker? Dat je paard buiten komt en paard kan zijn of dat je wei groen blijft?

Vroeg me al af waarom ik geen doorgedraaid veulen zag rondcrossen met achter hem een blond even doorgedraaid geval
Het enige stukje modder is langs het hek, daar loopt hij altijd heen en weer rond de tijd dat we hem meestal naar binnen halen ( 6 uur)
Urko schreef:wat is er nou eigenlijk belangrijker? Dat je paard buiten komt en paard kan zijn of dat je wei groen blijft?
chipieke schreef:Hoi,
vol verbazing zie ik mijn paarden nog steeds elke dag op de wei staan terwijl de anderen op de wei hele dagen op stal staan, en ja het voelt goed!
Vorig jaar was mijn weiland echt een ramp, 2 van de 3 stukgetrapt en afgevreten en het 3de stond continu onder water.
Dit jaar heb ik nog steeds 1 prachtige groene weide en 2 weides die heel zijn, waar nog gras op staat en qua nattigheid zijn ze schitterend te doen! Buiten hier en daar een remspoor zijn de weides dus prima toegankelijk!
Wie heeft er zijn paarden momenteel nog op het land en hoe ligt het er bij jullie bij?
Ik geef eerlijk toe, mijn paarden gaan 's avonds om 21u op stal en om 6u terug van stal. Maar god wat ben ik blij dat ze dit jaar langer op de wei kunnen staan ipv het modderbad te nemen!
Waarom verbaasd het mij zo? Vorig jaar vroor het gigantisch en hier valt momenteel de regen al weken met bakken uit de lucht, en nog steeds geen modderweideIk ga absoluut mijn hand vasthouden en niet té enthousiast roepen, want dan zal je zien dat het om zeep is
In maart gaan ze wel een maandje van de wei om echt elk stuk rust te geven, doe ik hier goed aan of kan ik het beter vroeger/later/langer nemen?
MamaMiesje schreef:Urko schreef:wat is er nou eigenlijk belangrijker? Dat je paard buiten komt en paard kan zijn of dat je wei groen blijft?
Ik denk dat dat voor sommige weilandeigenaren wel belangrijk is, omdat ze er van hooien in de zomer
zodoende kunnen ze lekker naar buiten.