veel buiten of meer voerbeurten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaike2800

Re: veel buiten of meer voerbeurten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 17:39

aantal goede ideeen gezien, dank jullie wel
waar ik nu over nadenk is hoe gaat dat met de paarden die naast mijn paard staan met zo'n voederautomaat, beginnen die niet te trappen omdat ze horen dat de buurman iets krijgt, dit wil de eigenaresse niet hebben.

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:09

Voerautomaten geven flink wat geluid en ze zullen hier in het begin zelfs bang van zijn. Zo was het bij die van mij ook, totdat ze durven te gaan kijken wat het was en eten vinden. Daarna komt de link met eten en weten ze bij het geluid dat ze eten krijgen. Een buurpaard zal misschien in het begin ook wat bang zijn van het geluid, ik weet niet hoe de boxen eruit zien (wij hebben open boxen aan de bovenkant dus de paarden hebben gewoon lichaamscontact) waarschijnlijk wordt het geluid na verloop van tijd normaal, zal best even kunnen duren. Zij krijgen alleen niet de link van geluid met voer dus in principe zouden ze niet moeten gaan trappen (helemaal zeker ben ik natuurlijk niet ;) )

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:07

Ik zou gaan voor de stalling met veel buiten.
Sta zelf ook op een stalling met overdag weidegang hele jaar door, en daarnaast 3x daags hooi en 2x daags biks + muesli. Bevalt prima!
'

Neem aan dat ze 's ochtends de biks voeren? Misschien dat je dan 's ochtends een halve kilo kan doen ,en 's middags/'s avonds als je er zelf bent die andere halve kilo.
Zo doe ik het ook.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:46

Een heleboel sportpaarden die ook nog eens maar weinig ruwvoer krijgen staan hoog in de brok. Meestal wordt die dan 2 x per dag gevoerd, wat toch vaak uitkomt op 2 x 2 kg. En die dieren staan nog niet eens dagelijks buiten.
Die ene kilo kan dus echt echt echt geen kwaad, zeker niet als hij onbeperkt hooi krijgt.
succes met je keuze.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:05

of gewoon de bal met brok vullen. Doen ze er wat langer over en heeft je paard ook een bezigheid. Ik bedoel zo'n hondenvoer bal. Die heb je met en zonder geluid.