Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

promptertje schreef:De oertypes waren erg klein en hielden zich veel onder struiken in het kreupelhout op. Lange manen zijn dan niet zo handig... (ooit wel eens met je haar in een bramenstruik vast gezeten?)
Hoe ver ga je nou terug? Prehistorie, voorloper van paard in oerbossen?
? Pas nog gelezen dat er 2 soorten paarden waren, steppebewoners en bosbewoners, en die laatste bedoel ik. Paarden waren toen rond de 1.20m, dan pas je makkelijk in het kreupelhout, en blijf je met je maantjes gauw in het struikgewas vast zitten. De braamstruiken waren bedoeld als voorbeeld, heb ik zelf eens met mijn (lange) haar in gezeten, was niet zo grappig...
hier, wat?
runningkawa schreef:Een paard moet toch wel verdomde hard wapperen met zijn hals op die lange manen naar de andere kant te krijgen, om ff over je vliegen theorie verder te gaan.
Ook al zal het niet elk paard lukken, het scheelt dan altijd nog de helft!![]()
Ik ben nog steeds niet overtuigd.
Waar een wil is...
![]()
En hoe zit het dan met de ontzettende warmte eronder in de zomer.
Sommige paarden staan gewoon te zweten onder de manen.
Dat lijkt me ook niet de bedoeling, zweet en warmte trekt juist insecten aan.
Daar ben ik ook niet uit (en denk dan toch even aan natte okselplukken en hoofdslierthaar bij zwetende mensen???).
![]()
En komen insecten DAAR nou op af? Die manen isoleren toch ook de andere (= buiten-)kant op?
Ik hou ze nog steeds kort

runningkawa schreef:ik ben altijd bereid tot nadenken van andere meningen.
Al neemt het niet weg dat ik ze klakkeloos geloof
WIJS!!!![]()
Maar als ik naar dazen kijk, die komen idd op warmte en zweet af.
YEP! Maar ik heb er nog nooit 1 ONDER manen gevonden.![]()
En hoe dat idd bij oksel plukken zit, weet ik ook niet
Wie heeft daar wat zinnings over
Let op: gaat een grapjurkkomen met Adam die de ladyshave weggooid heeft...
![]()
(o, was ik dat?![]()
![]()
)
Maar manen en oksel plukken lijken me toch wat anders, maar blijf ook benieuwd naar de oksel plukken theorie
)... runningkawa schreef:
Maar manen en oksel plukken lijken me toch wat anders, maar blijf ook benieuwd naar de oksel plukken theorie
)
). Langer wordt het ook niet.
(zou ook ruzie krijgen met m'n zus en zusje
) runningkawa schreef:Een paard moet toch wel verdomde hard wapperen met zijn hals op die lange manen naar de andere kant te krijgen, om ff over je vliegen theorie verder te gaan.
Ik ben nog steeds niet overtuigd.
En hoe zit het dan met de ontzettende warmte eronder in de zomer.
Sommige paarden staan gewoon te zweten onder de manen.
Dat lijkt me ook niet de bedoeling, zweet en warmte trekt juist insecten aan.
Ik hou ze nog steeds kort
. Die lange manen hoorden er toch zo'n beetje bij. Pellie schreef:ik vind het idioot omdat ik paarden met lange manen juist mooi vind, ongeacht ras of gebruik.

Citaat:(anders raak je overigens ook vaak ontzettend verstrikt met je teugels in zo een bos haar )
Citaat:Het is vooral rasgebonden vind ik , een Fjord met lange manen vind ik bvb ook niets .