verwarmde emmers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:23

HippoLogic schreef:
wuswa schreef:
Heb gezocht maar kan ze alleen in de US vinden. Iemand ervaring met versturen naar NL? Met welke bijkomende kosten moet ik rekening houden? Die 16 gallon emmer lijkt mij echt enorm handig.....

Kan je deze wel op ons 230V net aansluiten? Ik dacht dat ze in de US een ander voltage hebben. Dat zou ik even checken als ik jou was! ;)

Yep, inderdaad, 110 hele Volta's. Die emmers doen het dus heeeel even.......... }>
Ik heb bij mijn ouders nog wel een trafo staan waar je ze op kunt aansluiten, 230/400V naar 110/127V, ongeveer 2500VA, lijkt me wel voldoende......

wuswa

Re: verwarmde emmers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 22:34

Mensen, voor mij is dit abracadabra van de hoogste plank. Ik ga maar eens met mijn electricien overleggen. Hij heeft vast een oplossing.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 10:48

@Wuswa: als je een grote bak ijsvrij wilt houden én de paarden kunnen er niet direkt uit drinken zou ik er een vijverpomp in doen. Doe houdt het water in beweging waardoor het ook niet (of veel minder snel) bevriest.
Verder de buitenkant dik isoleren met bijv. 10 cm piepschuim.

JollyBolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:05

wij hebben een bad in ene kist gemaakt van laminaat..( hadden we over_ en erin isolatie gedaan.
dat plus die vijverpomp zou moeten werken lijkt me?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:13

Als het niet te hard vriest kun je ook gewoon een plastic voetbal op het water leggen, door de wind beweegt de bal en bevriest het water niet zo snel en gaat het harder vriezen dan de vijverpomp erin, succes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:19

Zodra het waterniveau genoeg gezakt is dan vangt de bal ook geen wind meer en bevriest het als nog (overigens moet het dan sowieso wel waaien :D )
Bij mij werkte het iig niet

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 06:19

Mijn paarden zouden een voetbal in hun waterbak aangrijpen om het spel te spelen: kill de voetbal! Nee, die leeft bij mij in de wei echt niet lang.... Een vijverpomp in een grote tank buiten bereik van de paarden en daaruit dan tappen lijkt me wel een goed plan. De tank heb ik al 2e hands op het oog. Nou nog een geschikte pomp (helemaal geen verstand van die dingen).