_Suus17_ schreef:Wij hebben op stal sinds een paar dagen kerstverlichting hangen en dit brandt ook ´s nachts. Ik vind het doodeng, ivm brandgevaar. Las laatst nog heel artikel in de krant over kerstverlichting en dat dat snel kortsluiting kan veroorzaken. Nu hebben wij dus 1 geteste snoer met kerstverlichting, wat volgens het artikel minder snel kortsluiting veroorzaakt. En 1 ongetest snoer. Wat volgens het artikel vaak prut-goedkoop is en heel gevaarlijk kan zijn. Nu maak ik me dus zorgen om m´n paardjes, want stel de hele boel vliegt in de fik, dan sta je de volgende dag raar te kijken =/
Ik heb m'n "angst" met de stalhoudster besproken, maar deze ziet geen probleem in de verlichting. Dit terwijl ze in andere opzichten vaak heel bezorgd is om de paardjes *de stekkers van de waterkoker/magnetron gaan er wel altijd uit 's nachts bv.* Ze heeft zelf ook een paard op stal staan. Zij zei dat het vorige winter ook altijd aan was, en er nooit problemen door zijn gekomen. Dus als je haar hoort, is er niets aan de hand, geen gevaar.
Wat vinden jullie? Ben ik overbezorgd en moet ik het met rust laten, of is het echt gevaarlijk?
Sorry trouwens als het hier verkeerd staat, maar wist niet waar het anders moest..
Zo voor mij een reden zijn om weg te gaan. Wel de waterkoker uit doen maar niet de verlichting? Hoe hypocriet kun je zijn.......
Ik zou ook niet willen dat er de hele nacht licht aan is bij mijn paarden. Het is een algemeen bekend gegeven dat merries in het voorjaar eerder en beter vruchtbaar worden wanneer je de verlichting in de stal langer laat branden. Het zet dus ook de hormoonhuishouding op z'n kop.
Dat brandgevaar loopt wel los, iedereen loopt hier elkaar bang te maken, maar enige kennis van zaken bespeur ik nergens. Op mijn werk brand het licht ook dag en nacht en niet alleen het licht, de generator draait ook de hele nacht. Vindt niemand raar of gevaarlijk......