Je kan ze in een paddock doen, maar dan mag je niet weggaan ofso. moet je er blijven er is geen weidegang in de winter
MiniMouse
Geplaatst: 02-12-09 13:12
hmm neig dan toch naar stal 2 al klinkt 1 erg aantrekkelijk(maar je moet teveel zelf doen en naar buiten in de winter moet gewoon kunnen zonder dat je er bij moet blijven dat vind ik zo'n onzin)
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 02-12-09 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Paard het hele jaar door buiten staat bij mij hoger dan luxe voor mijzelf.
LynnLinkan
Geplaatst: 02-12-09 13:18
Ik zou kiezen voor een plek waarvan ik denk dat het het beste is voor mijn paard, stal 2 dus. Het welzijn van mijn paard vind ik het belangrijkste van alles. En daar hoort dagelijkse weidegang ZEKER bij.
Susyb
Geplaatst: 02-12-09 13:23
ik sta op een soortgelijk van 1 maar ik moet zeggen dat ik zelf in dien het ini de buurt was optie 2 zou worden.. ik betaal nu 300 in de maand maar mijn paard zie ik toch liever dag buiten en wat minder rijden als dat hij zoals nu dag en nacht op stal staat en alleen eruit komt als ik heb rij
nathalieeee_
Geplaatst: 02-12-09 13:23
Stal 2, zonder twijfel . Lekker naar buiten met die beesten, je paard moet er staan, dus kies voor je paard en niet voor je eigen luxe .
Het is dat ze bij stal 1 in de winter zoiezo niet buitenkomen behalve als je het zelf doet en er bij blijft. Als ze daar een aantal uren buiten in een paddock zouden zijn in de winter had ik voor stal 1 gekozen.
iemand al bedacht dat die buitenbak misschien niet te gebruiken is in de winter? hier is de bak niet te gebruiken als het veel heeft geregend, en als het vriest wordt de bodem te hard en te hobbelig. niet in te rijden dus. leuk dat je dan een paard hebt, waar je niets mee kunt (longeren dus ook niet) buitenrit is dan niet te doen door paard wat te heet is doordat ie weinig gedaan heeft.
prima om een paard een tijdje vakantie te gunnen in de winter, maar ook dat moet je wel willen. en als je dat niet wilt, verder zoeken naar een andere stal , want ook ik vind optie 1 geen optie. maar zeker optie 2 is ook niet ideaal.
Kan moeilijk mij eigen voorop zetten omdat ik perse een binnenbak wil.
Mloei
Geplaatst: 02-12-09 13:45
Ik zou ook kiezen voor optie twee. Stel dat je een dagje niet naar je paard kan. Wat doe je dan? Je paard maar de hele dag binnen laten staan in de winter?
Ik zou eerst voor 1 kiezen, kijken hoe het me bevalt, en als ik de paarden naar buitendoe, dat ik dan bijvoorbeeld eventjes de zadels kan gaan doen. En niet dat ik dan nog buiten moet blijven staan, ook met de evenementen enzo.
Als het allemaal niks is, zou je altijd nog naar stal 2 kunnen gaan.
NatasjavE
Geplaatst: 02-12-09 13:55
Ik zou even kijken naar de kwaliteit van de bakbodem. En niet alleen of de buitenbak in de winter droog is. Kijk naar de zwaarte van de bak.
Als het een bak is die droog is maar zwaar en of ongelijk. daar kan je je paard/pony goed op kapot rijden.
Heel fijn natuurlijk dat ze dan het hele jaar buiten staan maar als je paard stuk rijdt op de bak heb je daar helemaal niets aan.
Het kijken naar de bak geld natuurlijk net zo goed voor optie 1.
kelly007
Geplaatst: 02-12-09 13:55
Stal 2 zou ik kiezen. de paarden mogen lekker buiten en je kunt meer rijden dan op de eerste stal aangezien er minder evenementen zijn. en je hebt toch een buitenpiste om te rijden.
1979tamara
Geplaatst: 02-12-09 13:58
idd en als je een keer niet kan ivm ziekte dan weet je dat die wel lekker buiten komt dus minder zorgen
Stal 2 vind ik geen moeilijke keuze. Liever dat men paard voldoende buiten komt dan dat ik perse moet kunnen rijden in de winter dan maar een weekje rust ofzo. Daarbij als ik een keer ziek ben zou men paard helemaal niet buiten komen dat zou ik veel erger vinden dan een niet zo ideale buitenbak.
Gulpje
Geplaatst: 02-12-09 14:22
2
Gulpje
Geplaatst: 02-12-09 14:22
wat heb ik nu gewonnen?
peugotje
Geplaatst: 02-12-09 14:34
tja een weekje rust...vorige winter was bij ons 4 weken niet rijden, keertje rijden, weer 4 weken niet etc... is ook niet prettig. ik zou dus eerst kijken naar de kwaliteit van de buitenbak (is er wel licht!) en anders geen van beide kiezen.