Kinderen betrapt op de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 18:35

@ Astrid: het gebeurd dus al in de tijd dat wij die wei hebben al verschillende keren. En wij hebben de wei nu 4 jaar. Heb er inderdaad al verschillende keren slapeloze nachten van gehad. (ook wel van andere dingen hoor) Maar ik slaap nu goed heb nl slaap medicatie ;)

Ik kan er echt boos om worden. Want ik wil gewoon weten wie er bij mijn paarden komen, en wat die met mijn paarden doen. is toch niet raar dat ik dat wil weten? En controle over wil??

@ Knert: thnx, dat zijn goede dingen. De meeste spullen staan binnen in de stal. Alleen bij de haflinger kan ik het halster wel af halen, bij de shetlander niet, want die krijgen we dan niet meer te pakken. En mee naar de stal laten lopen is geen optie (los) want dan gaat hij in de moestuin de moes plantjes op eten... (boerenkool heet dat geloof ik bij jullie)

Maar ik kan me er flink boos om worden.

Storm

Re: Kinderen betrapt op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:43

Kun je geen waarschuwingsbordje ophangen met 'Verboden toegang, camaratoezicht' oid?

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:44

Pubelia, en daar heb je ook alle recht toe, het zij jou paarden.
en jij heb recht om te weten wat er met je dieren gebeurt.

ik kan me hier echt boos over maken, terwel het niet eens mijn dieren zijn.

ik blijf dit topic volgen.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:44

In eerste instantie dacht ik ook aanbieden om 1x per week te komen poetsen, maar als de moeder al zo naief reageerd denk i niet dat er goede afspraken te maken zijn. Beseft moeders wel hoe gevaarlijk het kan zijn een paar jonge meisjes in de wei? en dan nog ik neem aan dat het prive terrein is?

Nogmaals langs gaan en zeggen als je ze nog 1x betrapt je aangifte doet. Ik begrijp de meisjes best hoor, want die vinden het natuurlijk prachtig die paardjes, maar als moeder moet je toch wel normen en waarden bij brengen en duidelijk maken dat ze niet zomaar op iemands terrein mogen komen

LadyLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:45

Stroomdraad zo dicht mogelijk bij de sloot plaatsen.
Als ze dan springen..
Zielig maar wel effectief.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:46

LadyLaura schreef:
Stroomdraad zo dicht mogelijk bij de sloot plaatsen.
Als ze dan springen..
Zielig maar wel effectief.

Ach dan hebben zij gelijk mooie krullen in het haar... ;)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:49

Storm76 schreef:
Kun je geen waarschuwingsbordje ophangen met 'Verboden toegang, camaratoezicht' oid?

er zijn wel nepcamara's die even bewegen (enkel batterijtje) als er beweging in de toko is. Werkt niet erg handig als je het hangt bij de paarden..Maar doe het in een (anders doods hoekje) dus misschien waar je je balken neerlegt. Die pakken ze toch vrijblijvend?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:59

@ Knert: thnx, dat zijn goede dingen. De meeste spullen staan binnen in de stal. Alleen bij de haflinger kan ik het halster wel af halen, bij de shetlander niet, want die krijgen we dan niet meer te pakken. En mee naar de stal laten lopen is geen optie (los) want dan gaat hij in de moestuin de moes plantjes op eten... (boerenkool heet dat geloof ik bij jullie)

Maar ik kan me er flink boos om worden.[/quote]

ja ik begrijp je..ben helemaal aan het brainstormen op hoog toerenniveau. Alleen al omdat ik je frustratie al door de laptop heen voel!
Maar over die halster. Is zo'n keelband dan geen optie? Kan niet mee gereden worden..maar je kunt hem toch pakken. Hier staan in de buurt alle bloedpaarden (bloed voor medicijnen) ook met zo'n ding om (heb nog nooit sllechte ervaringen van gehoord). Staan allemaal nog braaf met zon ding in de wei.

wel fijn dat je ff vertaald hoor! anders snap ik het verhaal niet hoor :D
Laatst bijgewerkt door Anomien op 30-11-09 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:00

Kan me voorstellen dat je niet graag hebt dat mensen zonder te vragen dingen met je paarden doen.. :\
Stroomdraad erop,
En nog eens goed met die ouders praten,en desnoods de vader van de kinderen aanspreken als je die nog niet gesproken hebt.
Vaker reageert de andere ouder er iets heftiger op ;)

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:01

oef wat zal ik flippen als ik merk dat er vreemde bij mijn paarden lopen! Ik denk dat het idd slim is om flink wat stroom te plaatsen. Kan je de sloot niet breder maken zodat de kinderen er niet meer bij komen? of gewoon een goeie grote waakhond die dus buiten kan lopen en vreemde niet het terrein oplaten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:10

hihi veel stroom erop heeft ook niet altijd zin, wij hadden 3 kids die een wedstrijdje gingen houden wie het langste het draad kon vasthouden := (kids gingen de wei niet in, maar ik was enorm verbaasd om dat te zien! :+).

Volledig tegenhouden kun je toch niet vrees ik, daarvoor zijn het kinderen. Zolang ouders zich het niet aantrekken is het bijna onbegonnen werk. Maar de politie maakt op die leeftijd nog wel indruk! Dus waarom niet bij de eerstvolgende groep koters die in de wei zit de politie even bellen?
Want het is ook levensgevaarlijk voor die kinderen, die zien geen gevaren :n Ze zijn wel bij levende dieren in de wei...
Dus niet alleen voor het paard niet praktisch, maar voor de kids zelf ook niet.

Het is lastig, absoluut!

(en ik snap je ook volledig, de kids zijn gewoon kind :j Maar als ouders er niet warm of koud van worden... is dat heeeel irritant!)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:14

Gewoon kinderen opwachten, politie bellen en dan maar zo afleveren bij de ouders.
Dan maar zou . Of eventueel dan maar hekken met flink wat schrikdraad erop .

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:17

Wat ik het aller ergste vind van vreemden in de wei,dat jij als eigenaar ten alle tijden verantwoordelijk bent als er iets gebeurt.
Een kind krijgt een schop van jou paard in jou weiland waar ze helemaal niet mogen komen.En toch ben jij dan de verantwoordelijke.Dat is toch absurd,ze moeten die wet echt veranderen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:18

bliksempie schreef:
oef wat zal ik flippen als ik merk dat er vreemde bij mijn paarden lopen! Ik denk dat het idd slim is om flink wat stroom te plaatsen. Kan je de sloot niet breder maken zodat de kinderen er niet meer bij komen? of gewoon een goeie grote waakhond die dus buiten kan lopen en vreemde niet het terrein oplaten.

Zoo he, ik ook! := Vind het knap van de TS datz e zich zo netjes heeft kunnen houden!! Ik had die kinderen serieus iets aangedaan.. :x
En dat die moeder er dan zo laks op reageerd! :( Oef, om van uit je vel te springen!

Ik had wss zo angstaanjagend naar die kinderen gedaan en zo lopen dreigen met van alles en nog wat dat ze denk ik niet eens meer zouden durven komen. :=

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:23

Zo hebben wij laatst een meisje op de wei ondekt, die had gewoon even de brokkenton leegevoerd aan de pony's. die zijn een week niet meer te genieten. longeerzwepen hebben diverse keren buiten de trailer gevonden, halsters in de wei. Wij hebben toen om de hele buitenomheinig kruisdraden gemaakt waar ook stroom op staat, zodat ze niet meer tussen de draden door kunnen komen en een slot op de trailer gezet. Sindsdien lijkt het rustig, geen angstige pony's meer en geen spullen meer weg. Alles achter slot en grendel.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:28

Ik kan me jouw frustratie heel goed voorstellen. Ik denk dat het ook een beetje onwetendheid van de kinderen is. Zij weten waarschijnlijk niet wat koliek is, of wat een trap van een hoef met je kan doen. Ik heb mijn kinderen geleerd om bijv. geen honden zomaar te aaien. Eerst vragen of het wel kan/mag. En zowiezo niet zomaar iets van eten geven. Dus ook een opvoedingsfoutje van de ouders, lijkt mij. Suc6!

Loechest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:35

Echt om kwaad van te worden dit! Zeker van je haflinger! Als kinderen gewoon niet weten wat voor paarden het zijn, stel dat ze op jonge paarden zouden gaan zitten! Dat zou wat geweest zijn!

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:41

Wil je Pluut terug als waakhond? Hij kan immers wel goed bijten (vraag maar aan Björn)
Maar ik zou ook Binky een band om doen en Renate's halster af doen. En verder zijn verboden toegangs bordjes ook wel een aardig idee voor in je wei.
(Je kan anders ook mijn foto ophangen met hier waak ik er op ;) :D)

Heel veel succes in ieder geval! En hou je taai heh!

Loechest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:50

En trouwens, ik begrijp het niet van de meisjes hoor zoals velen zeggen! Ik durfde op die leeftijd echt geen wei met paarden in en wist echt wel dat dat gevaarlijk was en dat eigenaren boos konden worden! En zij zagen dit gewoon als verzorgpony's ofzo lijkt wel.

En wil je ze op je shet laten rijden dan? En als ze nou niet kunnen rijden, wil je ze lesgeven :P

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 20:03

lovekembely schreef:
Wil je Pluut terug als waakhond? Hij kan immers wel goed bijten (vraag maar aan Björn)

Bijt die alleen kleine kinderen? Ja dan wil ik die graag een weekje lenen :D
En uuhh, de foto's zijn gewoon te goed gelukt, dat ze dat niet afschrikt :P

Ik denk dat wij er eventjes goed stroom op zetten, en inderdaad bordjes ophangen.

Ik weet nog niet of ik ze op binky wil gaan laten rijden... Ik weet ook niet of ze er al op hebben gezeten...

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:11

pubelia schreef:
lovekembely schreef:

Bijt die alleen kleine kinderen? Ja dan wil ik die graag een weekje lenen :D
En uuhh, de foto's zijn gewoon te goed gelukt, dat ze dat niet afschrikt :P

Ik denk dat wij er eventjes goed stroom op zetten, en inderdaad bordjes ophangen.

Ik weet nog niet of ik ze op binky wil gaan laten rijden... Ik weet ook niet of ze er al op hebben gezeten...

Ik heb dan nog wel een heeeeeeeeeeeeeeele goede foto, zal m je later nog mailen! :D

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 20:15

Ik ben benieuwd, zienn!!! :=

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:06

Ik heb zoiets ook meegemaakt een paar jaar terug. Ik was bij mijn vader. Belt mn moeder helemaal in paniek op mijn mobiel: kom snel naar Brian SNEL. Snapte er echt niks van maar goed, heb gelijk de fiets gepakt. Geloof me, ik schrok me dood. Paardje helemaal over de zeik. Hele pluk manen weg en maar in paniek rondjes crossen. Kwam de boer aangelopen met twee snotneuzen aan de arm. Kijk wie ik betrapt heb. Hadden ze in de manen van mn peerdje gehangen, uitgetrokken en paardje helemaal opgejaagd :(:)
Geloof me, de stoom kwam nog net niet uit mn oren :x Ik paardje gekalmeerd. De boer de snotneuzen thuis met uitleg afgezet. Staat er opeens een boze moeder aan de wei :?
Toen hebben we de politie maar gebeld...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 22:11

Tss tessa, is ook inderdaad niet normaal. Het schijnen er bij ons meerdere kinderen te zijn. Is ook erg handig als de wei bijna tegen het dorp aan ligt. Overigens komt de politie hier niet voor, alleen als er een dreigende situatie zich voor doet, maar ja ik volwassenen tegen een kind is ook niet zo heel vriendelijk...

We zijn nu aan het bedenken wat we er tegen gaan doen, maar vrees het ergste dat er niet veel tegen te doen is...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:52

Briefje maken aan de moeder van dat ene meisje dat je alle dierenartskosten op haar gaat verhalen als er iets aan de hand is bij je paardjes. Maakt niet uit of dochterlief erbij was, moeder vond het goed, dus moeder mag de financiele verantwoordelijkheid dragen. En dan vooral uitgebreid hebben over dure koliekoperaties en alle mogelijke scans/foto's die je bij een kreupelheid "nodig" zult hebben. :$