GinaloveRoos schreef:geen idee of het hier goed staat.
Mijn paardje heeft zware artrose, en ze zal binnekort te veel pijn hebben dat ik haar laat gaan.
Mijn keuze was de slacht. maar nu zegt iemand, dat als je naar de slacht breng niet gelijk gedood word, maar eerst moet blijven wachten en bij andere dieren gezet word. ik wil gewoon dat mijn paardje een 'fijne' pijnloze dood heeft.
Ik weet het nu gewoon echt niet meer.
heeft iemand tips/adviezen?
Om hier specifiek op terug te komen, ik kreeg via mijn instructrice de gegevens van een koopman.
Die heb ik gebeld en uitgelegd dat ik mee wilde gaan en dat mijn pony eerst aan de beurt moest zijn ( maar dat begreep hij al meteen vanzelf).
Hij is eerst naar Candy komen kijken om de prijs af te spreken.
Toen ik hem respectvol met mijn beestje zag omgaan was het ok, anders had ik verder gekeken.
Hij is haar op DE DAG speciaal apart komen ophalen omdat ze niet sociaal is met andere paarden, in een ruime aanhangwagen.
We waren een half uur te vroeg in het slachthuis om zeker eerste te zijn, en ze werd in een wachtruimte aangebonden, ik mocht erbij en heb haar de hele tijd kunnen aaien en worteltjes voeren. Voor haar kwam nog een noodgeval, een koe met beenprobleem. Verder geen andere dieren gezien.
Mag ik je 1 ding aanraden? Als je het zelf niet aankunt, vraag een vertrouwenspersoon om met je paard mee te gaan. Want anders weet je niet, of ze effectief alleen heeft gestaan, of ze schrik heeft gehad, of.. Dan kan je dat achteraf allemaal vragen, dat is beter voor je verwerkingsproces.