Één merrie maakte er ook een zooi van. Na steeds de mest op dezelfde plek in de stal te schuiven is er ooit een kwartje bij haar gevallen en nu heeft ze een droge stal. Gaat wel wat tijd overheen hoor! Tweede merrie is en blijft een smeerpoets alhoewel het wel iets minder is geworden de loop der jaren. Van nature wat rillig en dat karaktertrekje gaat toch nooit weg.
Daarnaast zijn er twee stalpaarden dit jaar bijgekomen en zie nu al verandering. Merrie is er wat sneller in als de ruin maar er zit vooruitgang in.
Nou scheelt het wel dat ze stro op een strorooster hebben als ondergrond, zeik valt direct door stro en roosters heen. Heb er veel schik van!!
Loves_You
Geplaatst: 04-12-09 22:33
ik had eerst ook een super ranzige stal en ben nu overgegaan op vlas. en dit gaat veel beterr. ook het uitmesten is hiermee veel makelijker.
myTwink
Geplaatst: 04-12-09 22:38
haaj haaj,
Ik heb dat probleem ook gehad met mijn tinker..Elke dag kon ik er alles uithalen omdat het echt te vies was.. Ik ben toen overgegaan naar vlas.. ik dacht dat dat ook niet hielp maar ik moest iets haha Maar het werkte eigelijk wel.. als je zorgt dat je iig een goede onderlaag opbouwt gaat het vanzelf beter omdat dat een soort van vast ligt.
Ik heb dit ook met mijn paard. Sommige paarden zijn nou eenmaal ongelooflijk smerig Maar ik doe nu in het midden *ik heb een ruin, dus die kan toch alleen maar in het midden plassen* een laag met alleen maar restjes stro zegmaar. Wij hebben alle balen stro in een grote schuur staan en daar ligt heel veel los stro omheen, allemaal kleine snippertjes wat veel beter vocht opneemt. Sindsdien is z'n stal nogsteeds vies, maar iig veel minder nat