Hier mensen met Arabieren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 13:17

carola schreef:
Ik heb een arabier. En een arabier noem ik alleen een paard die papieren heeft van het AVS, en dus 100% Arabisch Volbloed is.
Want zowat elk paard heeft wel een percentage arabisch bloed in zich.

En hoezo heb je het over crossen? Denk jij direct daaraan als je de naam 'arabier' hoort?

Mijn arabier is heel rustig, en gewoon heel netjes opgevoed. Totaal geen crosser of wild beest. Absoluut niet te onderscheiden van een 'normale' sportpony, behalve dan de knik in het hoofd en de papieren die erbij zitten.

Ik denk niet aan crossen als ik het woord arabier hoor...
Ik denk alleen dat het pittige paardjes zijn waar je wel wat ervaring voor nodig hebt!
En natuurlijk zijn er wel arabieren die ook rustig zijn.
Maar over het algemeen staan ze bekend als pittige paarden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:26

Chiqa schreef:
Oja geen halfbloed kopen, dat zijn over het algemeen "krengen"

Laat ze het bij het NRPS niet horen... Lips are sealed

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:22

Het probleem bij arabieren is volgens mij dat het merendeel totaal niet opgevoedt is. Mensen vinden het 'stoer' om een wild paard te hebben ofzo. Als een arab normaal is opgevoedt, dan zijn het superlieve, sterke en betrouwbare dieren.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:31

Ook ik heb een arabisch volbloed van 6 jaar (gisteren jarig geweest)... en Sherif is echt een schat van een arabier....ach ja die fabels allemaal over arabieren dat ze zo nerveus zijn....tuurlijk heb je die erbij zitten maar die zitten net zo goed tussen de KWPN-ers...het ligt 9 van de 10 x aan de opvoeding.....
En eenmaal een arab altijd een arab !!!!
Misschien leuk om te weten dat (over te algemeen) de spaanse volbloeden bekend zijn om hun rustige karakter. Maar goed das hoe ik erover denk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:28

en de russische.......

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:37

carola schreef:
Het probleem bij arabieren is volgens mij dat het merendeel totaal niet opgevoedt is. Mensen vinden het 'stoer' om een wild paard te hebben ofzo. Als een arab normaal is opgevoedt, dan zijn het superlieve, sterke en betrouwbare dieren.

Dit ben ik helemaal met je eens. Helaas in mijn pony in de jaren zo verpest dat ze nu een heel moeilijk karakter heeft en veel mensen er niet mee om kunnen.

joyce25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:34

Mijn pony is 25% arabier en superbraaf en zeker heel lief.