buiten zonder schuilstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:41

AlexandraM schreef:
tevens gebruiken sommige een container pf zelfgemaakt iets met wielen eronder en die verzetten ze elke week, dit is ook geen vaste schuilstal en vaak kom je zo idd onder de regels uit.

Gebruik als schuilstal is langdurig, ookal verplaats je het ding regelmatig. Voor bouwwerken voor langdurig gebruik heb je een vergunning/ontheffing nodig. Hooiopslag in de wei kan vaak wel, dat is gewoon je wintervoorraad (moet je wel met die plastic balen werken) Extra net erover tegen aanvreten door kraaien etc. is ook gebruikelijk tegen bederf en daar kan de gemeente weinig tegen doen, mits! die opslag in je wei is toegestaan. Win dus informatie in over welke bestemming jouw stuk land heeft en wat er dan van de gemeente is toegestaan.

capopjekop

Re: buiten zonder schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:57

Vergunningen zijn lastig, wij liggen nu in de 'clinch' met de gemeente over onze stal. Ik vind 24/7 perfect voor het paard. Maar dan moet er wel minimaal genoeg droge grond zijn zodat ze droog kunnen staan en ze moeten beschut kunnen staan, al zijn het maar een paar bomen.

Die van mij zijn trouwens dol op hun stalletje. Ze slapen er iedere avond trouw in.

annebora45

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:52

Een dunne regendeken zou nu wel wat beschutting bieden mits hij niet te dik in zijn vacht zit

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:54

Grobegni schreef:
Ik zou het maar even checken bij je gemeente!
@ knollentuin, om je hele weide een schutting zullen de buren niet zo blij mee zijn denk ik! Als die klagen, wordt het sowieso afbreken...
Het is lastig en af en toe erg oneerlijk, bomen zijn wat dat betreft ideaal!

dat van je hele wei met schutting erom was ook maar hypotetisch he? ;)
buren klagen helaas al snel,maar een gedeelte schutting moet volgens mij kunnen.
er zijn wel regels wbt maximale hoogte,ik dacht 1.80 maar ook dat kan intussen veranderd zijn,regels gaan snel...

capopjekop

Re: buiten zonder schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:56

Ik zou dan wel een gevoerde regendeken op doen, door de deken kunnen de haren niet omhoog en dat doen pony's om het warm te krijgen. Ik zou trouwens alleen een regendeken op doen als het zoveel regent dat ze nat worden op de huid. Dus niet bij de eerste de beste druppels.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:15

knollentuin schreef:
Grobegni schreef:
Ik zou het maar even checken bij je gemeente!
@ knollentuin, om je hele weide een schutting zullen de buren niet zo blij mee zijn denk ik! Als die klagen, wordt het sowieso afbreken...
Het is lastig en af en toe erg oneerlijk, bomen zijn wat dat betreft ideaal!

dat van je hele wei met schutting erom was ook maar hypotetisch he? ;)
buren klagen helaas al snel,maar een gedeelte schutting moet volgens mij kunnen.
er zijn wel regels wbt maximale hoogte,ik dacht 1.80 maar ook dat kan intussen veranderd zijn,regels gaan snel...

Dat snap ik :D maar niet iedereen op bokt, ben ik bang ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:17

:o? ach zo, :+