Paarden en Schapen, gaat dat samen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Paarden en Schapen, gaat dat samen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:44

Mijn pony's stonden vroeger ook bij schapen en ze vonden het idd erg leuk om achter de schapen aan te gaan. Een schaap vonden ze echter heel lief, die mocht altijd tussen ze in slapen in hun stal. We hadden ook een hek waar de schapen onderdoor konden vluchten, dat is wel een aanrader.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:47

waar ik op stal st hebben we 7 schapen en dit gaat super goed en deze worden gehouden zoals je al zei om de poepplekken kort te houden

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:08

Misschien kun je voor de schapen een schuilplekje creeëren waar de paarden niet in passen. Dan hebben ze altijd een veilig plekje :).

Een schuilplek voor schapen is sowieso geen overbodige luxe. Ik heb altijd begrepen dat ze een gruwelijke hekel aan regen hebben.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 20:56

Bedankt voor de tips weer!
Weet genoeg, vandaar dat ik hem op slot gooi!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:36

petradek schreef:
Kan best, maar schapen eten wel snel aan de staart van je pony/paard!

Update: ik zie nu dat je al 7 paarden hebt. Dan zou ik ze niet zo bij elkaar in zetten. Dan gewoon lekker wisselen van weitjes.

ik werd ook gewaarschuwd voor staartenvreterij van de geiten, maar mijn shetje staat ook bij schapen in de wei, dat gaat ten eerste prima, en ten tweede heb ik nog nooit iets gemerkt van staarten die aangevreten werden! (ook niet van de shetruin die er ook bij staat maar dan al een aantal jaar :) )