Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
cletjee schreef:Hallo,
normaal gesproken doe ik niet erg veel op dit forum, maar ik heb nu zo veel vragen die beantwoord moeten worden, dat ik toch een topic open. De titel klopt nu nog niet, maar over een paar dagen wel.
Ik heb anderhalf jaar een paard gelaesd op de manege. Dit voor 3 dagen, de rest liep hij in de lessen mee. Paard is 2,5 maanden geleden kreupel geworden en vanaf toen ben ik iedere dag gegaan. DA is na een week nadat het paard kreupel was langsgekomen. Conclusie: links voor kreupel, paar dagen stappen. Ik dacht dat hij achter kreupel was, maar ik ben ook maar een leek. Na 2 weken was het niet beter, dus DA kwam weer langs. Conclusie: kniebanden ontwricht, 6 weken stappen. Nu, 2,5 maanden later loopt paard nog altijd kreupel. Da kwam weer langs: bilspier gescheurd, minimaal 2 maanden niks doen. Ik ben het zat op de manege. Paard werd in de eerste week kreupel in de les gezet(terwijl ik niet reed zodat hij beter werd). Eigenaresse had schijnbaar geen tijd om te kijken hoe het paard liep en de DA te bellen, waardoor dit de laatste keer 4 weken heeft geduurd. Daar komt nog bij dat ik door stage alleen s'avonds kan komen, waardoor ik door het donker moet stappen, waar ik totaal niks zie.
Ik heb dus besloten dat ik het paard wil kopen. ik heb stalling geregeld en voor 750 mag ik hem hebben. Ik zit alleen nog met een aantal vragen:
- Zal ik een andere dierenarts laten langskomen? Aangezien huidige dierenarts 3 verschillende conclusies heeft getrokken, vertrouw ik niet meer op zijn oordeel.
- Kan ik het paard van de ijzers afhalen? Stel hij wordt beter, dan mag hij toch sowieso een half jaar op de wei.
- Heeft iemand ervaring met de eerder genoemde blessures? En hoe groot is de kans dat het paard weer beter gaat lopen?
- Hij zal vervoerd moeten worden, maar is op dit moment zo gek als een deur(niet erg raar als hij 2 maanden rust nog altijd op 5 kg krachtvoer staat). Kan ik hem sedalin geven voor het vervoeren of is dit af te raden?
Een heleboel vragen, ik weet het. Maar ik zou jullie erg dankbaar zijn als jullie me informatie of tips kunnen geven. Alvast bedankt!
Jij doet er alvast alles voor dus daar zal het niet aan liggen. Geniet ervan. cletjee schreef:Ik heb besloten om hem te kopen. Mijn vader staat er nu ook achter. Hij wilde eerst geen paard en dat is wat me de afgelopen maanden heeft tegengehouden Reggae te kopen.
Morgen ga ik hem ophalen en gaat hij naar zijn nieuwe stal. Ik weet zeker dat hij het daar geweldig gaat vinden. Alles is heel rustig, zijn voer wordt afgebouwd en hij komt in de zomer van s'morgens tot s'avonds in de wei en in de winter in de buitenbak.
Ik kan al nachten niet ervan slapen. Kan om het half uur janken van geluk. Ik ben er nu toch echt achter dat ik stapelverliefd ben.
Bedankt voor de reacties.