Grasmaaier gekocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

luffie

Re: Grasmaaier gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:58

Ok, dus je beslist morgen of je Reggae nog een kans geeft?? Ben heel benieuwd, heb sowieso bewondering voor je hoor! Geweldig als het gaat lukken en we horen het wel!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:58

ik wilde inderdaad net zeggen: een scan en dan? met de scan weet je wat het is, wat preciezer, maar een scan is nog geen behandeling. Als de DA zegt dat het misschien te diep zit (Wat ik overigens nog niet heb meegemaakt) dan is een scan dus kans op geld verliezen voor niets.
Ik zou ook 2 maanden op rust zetten en dan verder kijken. Misschien dat je wat kan regelen me de eigenaresse? 3 maanden op proef?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:10

Als je echt gek om hem bent koop je hem en geef je hem een paardwaardig leven, meer weidegang en meer ruwvoer enz. En wie weet knapt hij genoeg op voor wat buitenritjes.
Ik heb een licht verwaarloosde, drachtige, oudere merrie gekocht vorig jaar wat ook best wel een gok was. Niet gekeurd, 1x bekeken, meteen meegenomen. Ik heb geluk gehad en rij nu buitenritjes met haar. Tis mooi zo.
Succes met de keuze! *D

jettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 14:25

Ik heb besloten om hem te kopen. Mijn vader staat er nu ook achter. Hij wilde eerst geen paard en dat is wat me de afgelopen maanden heeft tegengehouden Reggae te kopen.
Morgen ga ik hem ophalen en gaat hij naar zijn nieuwe stal. Ik weet zeker dat hij het daar geweldig gaat vinden. Alles is heel rustig, zijn voer wordt afgebouwd en hij komt in de zomer van s'morgens tot s'avonds in de wei en in de winter in de buitenbak.
Ik kan al nachten niet ervan slapen. Kan om het half uur janken van geluk. Ik ben er nu toch echt achter dat ik stapelverliefd ben.
Bedankt voor de reacties.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:31

Wow!!!! Supergefeliciteerd met je nieuwe paardje!! Ben echt heel blij dat je hem toch koopt en hem een fijn leven gaat bezorgen. Nu wachten we natuurlijk alleen nog op de foto's, hihihi!!!! Heel veel plezier toegewenst!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:37

cletjee schreef:
Hallo,
normaal gesproken doe ik niet erg veel op dit forum, maar ik heb nu zo veel vragen die beantwoord moeten worden, dat ik toch een topic open. De titel klopt nu nog niet, maar over een paar dagen wel.

Ik heb anderhalf jaar een paard gelaesd op de manege. Dit voor 3 dagen, de rest liep hij in de lessen mee. Paard is 2,5 maanden geleden kreupel geworden en vanaf toen ben ik iedere dag gegaan. DA is na een week nadat het paard kreupel was langsgekomen. Conclusie: links voor kreupel, paar dagen stappen. Ik dacht dat hij achter kreupel was, maar ik ben ook maar een leek. Na 2 weken was het niet beter, dus DA kwam weer langs. Conclusie: kniebanden ontwricht, 6 weken stappen. Nu, 2,5 maanden later loopt paard nog altijd kreupel. Da kwam weer langs: bilspier gescheurd, minimaal 2 maanden niks doen. Ik ben het zat op de manege. Paard werd in de eerste week kreupel in de les gezet(terwijl ik niet reed zodat hij beter werd). Eigenaresse had schijnbaar geen tijd om te kijken hoe het paard liep en de DA te bellen, waardoor dit de laatste keer 4 weken heeft geduurd. Daar komt nog bij dat ik door stage alleen s'avonds kan komen, waardoor ik door het donker moet stappen, waar ik totaal niks zie.

Ik heb dus besloten dat ik het paard wil kopen. ik heb stalling geregeld en voor 750 mag ik hem hebben. Ik zit alleen nog met een aantal vragen:
- Zal ik een andere dierenarts laten langskomen? Aangezien huidige dierenarts 3 verschillende conclusies heeft getrokken, vertrouw ik niet meer op zijn oordeel.
- Kan ik het paard van de ijzers afhalen? Stel hij wordt beter, dan mag hij toch sowieso een half jaar op de wei.
- Heeft iemand ervaring met de eerder genoemde blessures? En hoe groot is de kans dat het paard weer beter gaat lopen?
- Hij zal vervoerd moeten worden, maar is op dit moment zo gek als een deur(niet erg raar als hij 2 maanden rust nog altijd op 5 kg krachtvoer staat). Kan ik hem sedalin geven voor het vervoeren of is dit af te raden?

Een heleboel vragen, ik weet het. Maar ik zou jullie erg dankbaar zijn als jullie me informatie of tips kunnen geven. Alvast bedankt!

respect dat jij zo'n volhouder bent! en dan te bedenken dat je 'maar' een verzorger bent. zozo, dan mogen menig mensen van leren!

1: een second opinion is niet verkeerd en kan soms verduidelijking geven. Maar ook een nieuw probleem aan het licht brengen;
2: Ja je kunt een paard van de ijzers afhalen, dit heeft wel tijd nodig voordat de hoef weer goed is. Vergeet niet dat een slechtlopend paard teveel verandering geven ook niet altijd goed is. Misschien eventjes wachten? Overleg met je hoefsmid. Kijk eens op www.paardnatuurlijk.nl.;
3: geen idee, ken het product niet. Misschien eerst maar eens even afbouwen in het voer? Voordat je naar wat anders grijpt?

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:57

ik wil je heel veel paardenplezier wensen! gefeliciteerd zowel jij als Reggae;-)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:09

Gefeliciteerd. Als Reggae nog een kans op een lang en gelukkig leven heeft zal hij die bij jou zeker vinden. Top wat je voor hem over hebt +:)+ . Ik hoop zo dat je over een jaar een update kunt plaatsen met foto's van een prachtig kerngezond paard. :D Jij doet er alvast alles voor dus daar zal het niet aan liggen. Geniet ervan.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:25

Dapper hoor!Daar gaat je spaargeld... :+

Vraag eens een advies van een goede osteopaat.Die kan niets aan gescheurde spieren doen,dat kan alleen de tijd,maar misschien wel wat aan ontwrichte banden.

Veel sterkte en geluk gewenst! :+:

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:51

cletjee schreef:
Ik heb besloten om hem te kopen. Mijn vader staat er nu ook achter. Hij wilde eerst geen paard en dat is wat me de afgelopen maanden heeft tegengehouden Reggae te kopen.
Morgen ga ik hem ophalen en gaat hij naar zijn nieuwe stal. Ik weet zeker dat hij het daar geweldig gaat vinden. Alles is heel rustig, zijn voer wordt afgebouwd en hij komt in de zomer van s'morgens tot s'avonds in de wei en in de winter in de buitenbak.
Ik kan al nachten niet ervan slapen. Kan om het half uur janken van geluk. Ik ben er nu toch echt achter dat ik stapelverliefd ben.
Bedankt voor de reacties.

gefeliciteerd!!! *\o/*

jettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 11:57

Dank jullie wel :D
over een uurtje gaan we hem halen. Een vriendin van me maakt foto's van de verhuizing, dus ik zal kijken of ik na het weekend een paar foto's hier kan plaatsen.
IK BEN ZENUWACHTIG :o

jettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 10:11

Niet dat er nog iemand geantwoord heeft, maar ik had gezegd wat foto's te plaatsen, dus dat doe ik ook.
Afbeelding
Nog op Katsbek

Afbeelding

http://94.100.116.166/799500001-7995500 ... _S1Xt.jpeg
Richting de trailer lopen

Afbeelding
Meneer liep erop alsof hij het iedere dag deed

http://94.100.122.69/799500001-79955000 ... _S2ym.jpeg
onderweg!

Afbeelding
Afbeelding
Ook van de trailer af ging zonder problemen

http://94.100.118.69/799500001-79955000 ... _jR8z.jpeg
Afbeelding
Lekker in z'n nieuwe stal!

Ik ben blij dat alles goed is gegaan. Hij heeft wel geen papieren, dus dat moet ik nog even in orde laten maken. Hij staat nu in ieder geval op een goede plaats waar hij het naar zijn zin heeft.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 10:18

hij ziet er lekker fris uit TS, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
hopelijk komt er snel verbetering, heel veel geluk samen!

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 10:19

leuk beestje, zit een schattig koppie op, ik snap dat je verliefd op hem bent geworden en ik hoop dat hij snel opknapt.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 10:21

gefeliciteerd!

hou ons op de hoogte van zijn genezing. :D

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 10:33

Hartstikke leuk dat je hem gekocht hebt en wat een prachtig paard. Bij de naam had ik een beeld voor ogen van een paard met heel veel manen die in de knoop zaten.
Ik hoop dat alles met Reggae voorspoedig verloopt. Helaas krijg je nooit garantie, ook niet als je een gezond paard koopt.
Ik wens jullie saampjes heel veel plezier en houd ons op de hoogte.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:00

Mooi paardje hoor!
Veel plezier samen en hopelijk is hij snel weer beter!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:04

Hij ziet er leuk uit. Mooi koppie. Ik kan me voorstellen dat je voor hem gevallen bent.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:06

wauw, wat super gaaf dat je dit gedaan hebt!
hij ziet er echt heel lief uit, en heeft hartstikke veel geluk met jou!
heel veel plezier gewenst met je (eigen! :D ) paard!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:35

Ik snap dat je dit prachtige paard een kans wilt geven. Zal voor je duimen dat hij weer opknapt en je nog lang ontspannen buitenritjes met hem zal kunnen maken.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:44

Wat een leuk paard joh!

Misschien een tip voor je…

Mijn vriendin heeft een merrie met peesblessure, ze zit nu weer nét in de trainingsopbouwfase. Had het idee dat de merrie toch nog wat stijf begon soms onder zadel.

Ze is dit supplement gaan voeren, en ze heeft het idee dat de merrie er veel baat bij heeft. Merrie heeft altijd linksachter een dikkere kogel, beetje stalbeenachtig. Ook dat is ineens veel verminderd. Het stijf opstarten lijkt ook weg te zijn.

Dit is het spul:
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... ov/101102/
Het zal niets genezen, maar het schijnt wel fijn ondersteunend te werken.

Zij heeft overigens ook Deuss als DA, vandaar dat ik hem ken en weet hoe goed hij is.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:27

Mooi dier!
Hij heeft mazzel met jou!

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:32

Ok TS, ik snap waarom je verliefd bent geworden op Reggae. Wat een lekker dier om te zien zeg!!!! Nogmaals heel veel plezier met hem en ik hoop ook dat je ons op de hoogte wil houden van zijn genezing.
Succes er mee!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:46

Mooi paard en kijkt heel lief uit zijn ogen, fijn dat er mensen zijn die dit durven,heel veel plezier met hem.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:02

Ja je verliefdheid is nu te verklaren wat een leukerd! Ik hoop dat je paard geneest en dat je er nog veel plerier aan zult beleven. Maar ik denk dat dat wel gaat lukken hoor met dat mooie koppie van hem zou ik het ook wel weten.