Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DubbelDun schreef:@Elcid: zoveel verschil in de kiloprijs zit er dus niet tussen grote en kleine balen ??
Caira schreef:35 euro thuisgebracht in de regio. Wij hebben idd ingepakt hooi, officieel dus wel voordroog maar zo droog mogelijk ingepakt. Voordeel daarvan is dat het niet gaat stoffen en buiten op te slaan is. Ander groot voordeel is dat er geen schimmel inkomt, iets wat je bij de natter ingepakte balen wel tegen komt.
. Caira schreef:als zelfs Arabesk van bokt mijn balen goed genoeg vindt![]()
We zijn voor dit jaar al uitverkocht dus volgend jaar maar de dubbele hoeveelheid maken.
We hebben wel nog zo'n 1000 kleine baaltjes liggen in dezelfde kwaliteit.
, met de pick up/ trailer zouden we flink wat kunnn komen halen. 
ElCid schreef:Maar goed hooi/ voordroog is erg moeilijk te vinden, vooral hier tussen de koeienboeren. Misschien heb ik intussen een adresje, om de hoek, waar ze "matig" bemesten, dus daar ga ik eens kijken.
Uit je post begrijp ik een beetje dat je op zoek bent naar niet-'vette' hooi/voordroog. Als dat zo is, kun je eens op zoek gaan naar 'vogeltjeshooi'. Dat gras is helemaal uitgeschoten, de boeren krijgen er een premie voor, voeren het liever zelf niet aan de koeien omdat ze er minder melk van gaan geven, maar voor de paarden dus des te beter. En alle paarden die ik ken vinden het heerlijk, omdat het minder stengelig/smakeloos is dan gedorst hooi.
ElCid schreef:Vogeljtjes hooi is hier niet te krijgen; ik heb het hier tenminste nog nooit gezien.
) en als ik het laat afleveren, kost het me 3 euro.