Zwetende paarden op stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 22:28

Ik begrijp de werking wel en weet wel dat ze nog wel wat kunnen eten maar ik zou zo n ding ook niet fijn vinden aan mijn mond :o

Overigens heb ik net met de laatste ronde toch de deur dichtgedaan omdat het toch flink aan het tochten was...
en wat betrefd het stalmanagement zit dat wel goed!

midgie

Re: Zwetende paarden op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 00:24

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, het is best warm voor de tijd van het jaar en zeker als ze van 24/7 komen moeten ze zich even aanpassen.
Denk als je een paar weekjes verder ben dat het zweten wel over zal gaan.
De enkeling die bij mij op stal staan hadden er ook last van en dat zijn niet eens tinkers.

TinkerTom

Re: Zwetende paarden op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 21:47

Dank je Ria! zat ook al zo te bedenken dat wanneer het kwaad kon als ze smorgens zo naar buiten gaan ze allang ziek hadden geweest...

Marengo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:15

Zolang je ze allemaal geen dekens op hebt is het niet erg. Worden ze niet ziek van! Zoals de meesten wel denken.

Marengo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:20

TinkerTom schreef:
Omdat ik die stal niets voor niets heb..en ik ze nu lekker snachts op stal heb staan en dat gaat verder prima, mijn wei is te vol met gras en maaien is op het moment geen optie.
Op het moment staan ze van 9 tot half 4 op de wei en dan ontploffen ze bijna van het teveel vreten...

Ik heb de boventrailies dichtgedaan en de deur blijft vannacht open, eens kijken hoe het nu gaat.
anders ga ik misschien idd overwegen om een streep te scheren.

Ja denk erom dat je ze bij voert met hooi of kuil!
Als ze teveel gras en bladeren binnen krijgen kunnen die schimmels in zitten.
En als ze daarvan teveel krijgen gaan ze dood.
Wil je niet bang maken maar heb van veel mensen al gehoord dat er al heel veel zijn overleden daaraan in de afgelopen 2 weken.
Die van mij die krijgt 's morgens eerst hooi en loopt dan van ongeveer 10 uur tot 2/3 buiten. En krijgt dan weer hooi/kuil. Dan is het niet gevaarlijk.