Hooibakken, maar wat is de echte naam ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:36

NatasjaM74 schreef:
Dat vroeg ik me nog af, kun je paarden onbeperkt hooi laten eten of zijn er bij die zich helemaal rond eten?
Ideaal zeg zo, lijkt me wel wat

Zeker niet ieder paard is geschikt voor onbeperkt hooi! Je kunt bijv. een rooster in de bak leggen met zo klein mogelijke gaatjes waar ze het hooi doorheen moeten trekken. Wat normaal in een hap en een slik weg is, zijn ze nu wel een aantal uur mee bezig. Zie de website van paddockparadise, link staat in de post van Lia_.

Diva

Re: Hooibakken, maar wat is de echte naam ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:44

Van die grote plastic palletbakken met gleufjes (zodat regenwater wegkan) hebben wij in Veenendaal gekocht bij www.sealned.nl
€ 50,- per stuk en volgens mij hoef je nieteens te bellen voor je gaat.

Wij zijn er super blij mee!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 20:30

Bedankt voor alle ideen :D !

Helaas ben ik erg kieskeurig haha

De hooinetten vallen sowiezo af, ik heb niet de mogelijkheid ze tegen de stal aan te hangen, daarnaast blij ik niet zo'n voorstander van hooinetten ( dan liever die zakken )

De plastic stapelpallets zijn te hoog, en als je daar wat vanaf gaat zien te zagen heb je zoals eerder gezegt waarschijnlijk scherpe randen.

Die 1000 liter waterpallets zou wel een optie zijn, maar dan wel met de bak er deels in ( zoals Keeva ) .
Met gaas gaan priegelen aan de binnenkant van de kooi zie ik niet zitten. ( blijft denk ik niet heel goed zitten en word rommelig. )

alex66, bedoel jij van die houtenbakken die je in elkaar kunt zetten met die losse planken ?
Daar heb ik ook al aan zitten denken en er dan een metalen stripje op te zetten.
Anders smaakt niet alleen het hooi lekker maar ook de bak :=

capopjekop , welke stapelkratten bedoel jij ?

Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken *D

capopjekop

Re: Hooibakken, maar wat is de echte naam ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:35