Vind ik altijd zo egoïstisch dat mensen nou niet even om en om hun paard voor gezelschap een dagje binnen willen laten!!! Als je eigen paard wat mankeerd en boxrust moet hebben dan ben je ook blij als een ander paard er naast kan blijven! Sterkte met je paard.
Aukelizzy
Geplaatst: 27-11-09 17:02
meggiemeg schreef:
De uitkomst is helaas anders, geen hoefzweer. Vanmorgen zijn er foto's gemaakt en de uitslag is absoluut niet goed...
Ojee, wat naar. Is er nog kans op herstel?
meggiemeg
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-09 17:33
Hij is weer thuis. Hij was blij om weer thuis te zijn, alhoewel hij wel het stro daar mist! Nu staat hij weer op vlas. De uitkomst van de foto's is erg slecht. Hij heeft op diverse gewrichten grote woekeringen (artrose) zowel oude woekeringen als recente. Ook zitten er haken op de gewrichten die erg groot zijn. Als dit foto's waren geweest voor een aankoopkeuring was het een dikke 4 geweest, afkeuren. Zijn voet was nu verdoofd en zelfs dan loopt hij niet goed ermee. Heb pijnstillers mee gekregen voor de komende 3 weken en dan weer terug om foto's te maken om te zien hoe het ervoor staat. Of het weer verder verslechterd is. De dierenarts wist me wel te vertellen dat het einde is met werken voor hem. Nu maakt me dat niet uit maar wat ik wel erg belangrijk vind is dat hij pijnvrij door het leven moet kunnen gaan en lekker op de wei moet kunnen rond lopen.. Het was een enorme harde klap in mijn gezicht dit nieuws, de foto's zeggen genoeg!
Ja dat is wel een grote voorwaarde dat hij pijnvrij kan zijn!
Wegbenik
Geplaatst: 27-11-09 19:17
Een dubbelhooinet ophangen (dus 2 over elkaar heen en dan hooi erin) Dan zijn ze langer bezig met het eten van je hooi. Wel je hooi dan even goed dompelen.
Sinds vanmorgen staat hij weer lekker op de wei, hij was enorm blij dat hij met de rest mee naar buiten mag! De pijnstillers gaan er ook goed in met de appelmoes (kreeg de tip van een stalgenoot), hij smakt gewoon tijdens het leeg lebberen van de emmer!