Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Willz schreef:Tsja en eventueel paddockboxen
lalunamyo schreef:Een kleine tipkan je niet beter een enquete online maken ? want nu krijg je heel veel losse antwoorden die je allemaal uit moet zoeken, denk dat je met een enquete een beter overzicht krijgt ! Verder zal ik een ander keer je vragenlijste invullen, moet er nu vandoor
Citaat:Ik blijf me verbazen dat een box de voorkeur heeft boven een box met eigen paddock.
9 tot 12 m² t/o bijna 50 m², maar goed de antwoorden zijn duidelijk.

Willz schreef:Nou euh als je mij bedoelt....
Ik heb nooit gezegd dat er een slechte bodem in de paddocks komt.
Blubber, uitglijden enz is dan ook volkomen uit de lucht gegrepen.
Als ik voor de paddockboxen ga komt de bodem er als volgt uit te zien.
Drainage in drainagezand, puin als verharding, worteldoek.
Hierop bij de eerste 1.5 tot 2 meter vanaf de stal, drainage tegel (tegel van steen met gaten erin) ivm eten van ruwvoer.
Op de overige meters "bodemrasters" die ervoor zorgen dat de bodem vlak en stabiel blijft, er geen gaten en kuilen ontstaan of gegraven kan worden.
Geen modder bij regen en niet mul in erg droge periodes en verder is deze bodem ook nog anti-slip.
Over deze bodemrasters komt nog een dun laagje goed, schoon en stofvrij zand (± 5 cm) dat staat leuker en schept de drollen makkelijk weg zonder dat dit deel constant geveegd hoeft te worden.
Natuurlijk wordt deze toplaag af en toe geharkt en van tijd tot tijd vervangen, de termijn daarvan weet ik niet, dat moet de praktijk uitwijzen.
PS. in dit paddock liggen de bodemrasters in het zicht.
http://www.reitanlage-bonn.de/paddoc16.jpg
Verder ben ik nog steeds blij met de vooroordelen, negatieve en natuurlijk vooral de positieve berichten uit het andere topic
Alles bijelkaar kan ik een leuk beeld schetsen alvorens een kapitaal uit te geven.
Dus ieder bedankt.
Willz schreef:Hoi,
Ik blijf me verbazen dat een box de voorkeur heeft boven een box met eigen paddock.
9 tot 12 m² t/o bijna 50 m², maar goed de antwoorden zijn duidelijk.
In Duitsland is deze vorm van stalling veel voorkomend en de prijzen voor de paddockboxen liggen zelfs 15 tot 20 procent hoger ten opzichte van een gewone box op dezelfde stal.
Dat zou niet zo zijn wanneer er daar geen vraag naar is.
Natuurlijk hoop ik dat dit topic nog even door draait maar ik start ook even een nieuwe op met de vraag wat men van de paddockboxen vindt.
Ik ben benieuwt