wanneer op ponyrijles??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:08

Bij ons op de manege mogen ze vanaf 6 jaar op les en alleen als een kind het zelf echt heel erg graag wil, vanaf 5,5 ongeveer.
Veel jonger heeft niet echt zin, dan is het toch nog niet echt rijden, maar meer zitten. Als er een kind van 4 ofzo komt, mag die wel een half uurtje stappen voor een keertje, om alvast het gevoel te krijgen, maar ook niet iedere week.

Sofionna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:03

Toen ik 4 was reed ik altijd op een manege,, op een shetlander. een tijd later toen ik 8 was ben ik naar een andere manege gegaan....

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:40

Ik ben op mijn 2e op de shet van een kennis van ons begonnen met rondhobbelen. Op mijn 4 ben ik echt "zelfstandig' gaan rijden zegmaar, op een shet, maar niet meer alleen rondjes stappen, maar gewoon les zegmaar. Op mijn 11e heb ik mijn eerste eigen d - pony gekregen.

lizzytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 08:59

hayhay, ik zou lang w8ten met beginnen, ik dnek 8 ofzo, ik ken heel veel kinderen van 5/6 die er 1 x afvallen en er daarna niet meer opdurven, als ze wat ouder zijn dan gaan ze er wat makkleijker mee om en worden ze niet te snel bang, gewoon rustig aan doen en er de tijd voor nemen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:13

Sanne zat al af en toe bij mij voorop toen ze twee was. Toen ik bij henk ging werken stond Line er nog en die was geschikt voor kleine kindertes, (Sanne was toen en is nu nog 4)dus daar mocht ze af en toe eens op stappen. Evita (van ireentjuh) was helemaal honderd punten (is helaas verhuisd) daar zat ze in het begin op aan de longeerlijn en later gewoon los dravend en al. Ik heb wel voor haar eigen beugelriemen en beugels gekocht zodat ik alleen de beugelriemen hoef te verwisselen als ze op t paard gaat. Sanne mag van mij een keer in de twee weken 20 minuten op het paard zitten. Ze wil wel vaker en ze heeft ook wel andere paarden op het oog waar ze op wil rijden. " Mamma ik ga Sisi wel even rijden hoor" (net 2 weken onder het zadel) en ze geeft ook al les " Mamma HANDEN LAAG!" Maar ik wil dat ze het eerst rustig aan doet. Zelf was ik 8 toen ik begon......