manen laten groeien bij een kwpn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gootje12

Re: manen laten groeien bij een kwpn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:00

Ik vind dat je het moet laten afhangen van de vorm van de hals .Heb je een mooie sierlijke hals,kan je het doen,maar heeft je paard een iel halsje,dan ziet het er alleen maar ieler uit.Dus kijk of het bij je paard past.

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:58

ik zou het gewoon doen :)

zal 2 foto's laten zien hoe mijn NRPS paard was vorig jaar en hoe ie er nu uitziet qua manen.

juli 2008:
Afbeelding

nu (juli 2009):
Afbeelding

nu is het zelfs nog ietsje langer :) ik vind het persoonlijk veel mooier..

Poekie13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:34

doen hoor!
ik vind lange mooier dan korte manen, en je kunt er ook meer mee

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:15

Doendoendoen!

Mijn western-KWPN heeft ook lange manen, want daar kan ik meer mee. Met de snelle onderdelen staat het spectaculair als het los hangt, met de showonderdelen vlecht ik (deels) in. Door de haren goed naar beneden te trekken met vlechten, komt de hals prachtig uit. En je hebt toch mooie lange manen : )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:17

Ik heb een fors gebouwde kwpn-er met lange manen, zeker 60 cm lang. En dat staat heel goed!!! Bij wedstrijden maak ik knotten met naald en draad, zijn wel heel dik (hij heeft ook nog eens heel dikke manenbos), maar ziet er erg mooi uit. Krijg altijd opmerkingen dat het er zo geweldig mooi uit ziet. Omdat ik een bonte heb, die dus ook nog stevig is, denken sommige mensen wel dat het een grote tinker is. Maar daar kan ik echt niet mee zitten. Tinkers zijn ook leuke paarden.

Tamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:21

Lange manen zij juist leuk! Vind kort niks aan maar ieder zijn eigen mening, je kan het natuurlijk laten groeien en als je echt niks aan vind, dan kan je knippen.

HET Hoort hier volgens mij niet maar kan gewoon alsnog vragen hoe je een plaatje kan krijgen(bij je naam)
of kan dat alleen als je 25 berichtjes hebt gepost?

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:22

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:05

Haha, dan ben ik echt de enige die lange manen bij een KWPN'er dus echt géén gezicht vindt. Maar iedereen moet natuurlijk doen wat ie zelf mooi vindt. Ik vind het altijd wel wat onverzorgd staan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:54

Ik vind het juist heel natuurlijk staan. Ik vind van die korte dingen helemaal niets, maar ja, zoveel mensen zoveel meningen.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 00:26

Spicenut schreef:
Haha, dan ben ik echt de enige die lange manen bij een KWPN'er dus echt géén gezicht vindt. Maar iedereen moet natuurlijk doen wat ie zelf mooi vindt. Ik vind het altijd wel wat onverzorgd staan.

Haha nee hoor ;) Hier nog iemand!! Ik vind lange manen bij kwpn/nrps echt geen gezicht, vind het slonzig en sloom staan. En qua bespiering in de hals lijkt kort ook mooier. Bij langere manen vind ik dat de hals toch weg valt. Korte manen lijkt in mijn ogen gewoon pittiger, en tjah dat heb ik liever dan een slome uitstraling..

Maar dit is puur persoonlijk allemaal!! Je kan het uiteraard proberen, je hebt ze er zo weer af :)