Spip schreef:Er staat 1 pony en een paard, de eigenaar van mijn verzorgpaard voert nu, maar hij wil dan ook graag dat ik hem regelmatig aflos. Het voer dat er staat vind ik niet echt geschikt.
Wat de bak betreft, er zijn alleen buitenbakken in de buurt, en die heb ik in de winter nog niet kunnen bekijken, dat blijft dus een beejte een gok.
En kan je dat? Regelmatig gaan voeren? Het moet wel te doen zijn namelijk. Wij hebben ook alleen een buitenbak, is prima (maar hij moet wel gedraineerd zijn, anders kan je in de winter nog niets). Buiten staan is fijn voor een paard, maar het moet wel beweging kunnen krijgen (alleen maar in de modder staan en amper kunnen lopen zonder uit te glijden is ook niet ideaal).
Sneller je spullen kwijt en veel mensen verschilt echt per pensionstal. Bij ons staan er 18 paarden, mijn kast zit niet eens op slot. Bovendien rijd ik zo goed als altijd alleen in de bak (of hooguit met 1 iemand erbij). Het kan dus wel.
Overweeg je keus goed, ik zou zelf voor de pensionstal gaan, maar ik ben dan ook niet in de mogelijkheid om 2x per dag te gaan voeren en kan alleen maar s avonds naar mijn paard. Dan wil ik gewoon opstappen en rijden, en niet nog in het donker over de weg naar een bak rijden. En anders.. wacht nog een paar jaartjes (is moeilijk) maar dan ben je financieel wel in de positie om je droom te verwezenlijken