paard langs de fiets, kan dat wel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 10:32

Ik vind het minder eng dan voor de kar. Als er dan iets gebeurd heb je echt niets meer te vertellen en komen er grote ongelukken. Naast de fiets kan je los laten als er echt wat gebeurd. Een kar laat niet zomaar los. Maar dan moet je alsnog een schiet gebedje doen hoor. Bij mij is het nog nooit gebeurd iig. Ik ben met Den zelfs het dorp in geweest, geen enkel probleem. En heb hem ook regelmatig naar de merrie gebracht om te dekken, keurig braaf. Maar wel z'n blik op oneindig naar de merrie toe, daardoor is hij een keer tegen een brievenbus die in de berm stond aan gelopen omdat hij er langs keek. *Sukkel*

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:29

Hi,

even een foto op de fiets Lachen haha
mijn pony luisterTecht heel goed als ik fiets, ze reageert ook op HO
nou ja op een drukke weg is het natuurlijk niet zo slim, maar op een rustig pad moet het kunnen hoor!

Afbeelding

Afbeelding

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:30

haaaaaaa lin das mijn fiets!! Tong uitsteken

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:31

leuk hondje is t!

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:34

jaaa lieeef doet ze he Lachen
ja ik had er ook maar even een foto van jou bijgezet, zo mooi aan het fietsen!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:39

Ik doe t ook wel eens met Snow! en t gaat super! (wel langs polderweg btw, niet in stad (nog))

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:49

Ik doe 't ook nog wel eens met Alfie (= arabier en hengst). Hij is niet schrikachtig en luistert ook wel goed. Wel is het een breed fietspad met dubbele bomenrij tussen fietspad en weg. En ik doe altijd het hengstenbitje in als we gaan fietsen. Dan heb ik in ieder geval nog iets te vertellen.

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:51

Wat Dennis (= Ciska toch?? Haha!) vind ik wel héél gevaarlijk met 3 pony's!
Maar als Timon er vandoor gaat dan hou ik hem wel. Maar met een haflinger ofzo zou ik het echt niet durven. Die sleuren je overal mee naar toe (als je niet los laat Tong uitsteken)

Afbeelding

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:13

Mijn shetje neem ik ook weleens mee aan de fiets... ik ben toch veel groter }> Er is nog nooit iets misgegaan, ze vind het zelf ook super leuk en doet misschien daarom ook nooit vervelend. Met mijn Quarter heb ik het nog nooit geprobeerd.. ik denk dat het met haar makkelijk zal gaan, kheb veel vertrouwen in haar Knipoog . Maar die schrikt ook nooit, die is zooo relaxed Cool .

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 17:02

Ik breng s'zomers de paarden altijd met de fiets naar de andere weide, (dan worden de weides aan huis namelijk bemest etc.)die is niet echt super ver weg maar als je er 3 naar een wei moet brengen die 5 minuten lopen is (is niet veel, ik weet het) voordat je naar school moet ben je net wat sneller met de fiets, al zou ik met een paard dat toch niet helemaal te vertrouwen is de moeite om te lopen wel nemen!
Maar met die 3 van ons gaat het prima! Ik ga soms ook gewoon een eind fietsen met Appie om haar lekker te laten draven, gaat ze lekker van lopen!

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:59

De pony waar ik mee over het strand rijd, gaat ook graag met haar eigenaresse even een rondje "fietsen". Ze is wel heel rustig, en schrikt niet snel. Het kan, denk ik, dus best als je je pony/paard maar goed in de hand houd en hij/zij niet te schrikkerig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:54

Doe het niet zo vaak, maar toch handig als je niet kan rijden wegens kreupel en toch beweging moet hebben. Mensen van ons van de club nemen er ook 2 tegelijk mee, mooi om dat te zien: een D-er, een minishet, een border-collie en een jackrussel. En het gaat altijd goed!!

En linlovesyou; fiets jij niet aan de verkeerde kant??

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:38

Marieke_456 schreef:

Ja, ik heet zelf Ciska Haha! .
Ik deed het ook alleen met deze 3 hoor. Met 3 andere dus echt niet. Maar met 'mijn' gezinnetje van papa Dennis, mama Tammy en dochter Floor wel. Dit was echt een trio wat ik 100% vertrouw, en dan alleen op stille avonden op weg van het land naar huis(als ik los zou moeten laten gaan ze gewoon naar huis).
Hier het topic waar fotos in gestaan hebben. De foto's doen het niet meer hoor, maar dan kan je nog wel alsnog even de reacties lezen. [ITP] Nog luier dan Stef

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 16:19

Foto's doen het niet meer Haha!

x_eva_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 16:23

Ik doe het soms ook wel eens!met een shet!maar ik doe het ook alleen op niet al te drukke wegen anders vind ik het te gevaarlijk en als er dan een auto langs komt dan stop ik meestal wel even

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 17:47

Dat deed men vroeger veel geloof ik. Ik heb het ook wel een keer gedaan, paard (kwpn'er) naast de fiets, even op en neer naar de hoefsmid Haha! op een rustig landweggetje. Als het een drukke weg was geweest had ik het niet gedaan. Op gang komen is even moeilijk, maar als ze eenmaal draaft is het makkelijk.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 19:47

Marieke_456 schreef:
Maar als Timon er vandoor gaat dan hou ik hem wel. Maar met een haflinger ofzo zou ik het echt niet durven. Die sleuren je overal mee naar toe (als je niet los laat Tong uitsteken)

Afbeelding

Ik fietste eerst wel eens met een manegepony naar de wei. Maar da was een vrij rustige weg. Het was trouwens een haflinger dusssss.... niet iedere haflinger sleurt je mee. zij was kei lief!!!

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 10:32

Ja, maar ik bedoel niet dat elke haflinger je mee sleurt, maar wel ELKE HAFLINGER kan SCHRIKKEN langs de weg en dan sleurt ie je WEL mee of ie nou lief is of niet Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 10:48

Ik neem ook wel eens paarden langs de fiets mee, nooit problemen mee gehad. Heeft niet veel met de maat van het paard te maken want ook een kleine shet sleept je mee. Ik ben de laatste keer door mijn hond omgetrokken. Haha!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 12:18

Een vriendin heeft een week in coma gelegen en mijn hoefsmid een verbrijzelde arm overgehouden aan zo'n fietsgrap.
Het zal best vaak goed gaan, maar ik waag me er niet aan.
Aan de risico's ernaast en erop heb ik wel genoeg Haha! en wat moet je paard zonder baasje? Verward

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 14:20

Ik neem mijn 2-jarige merrie ook mee op de fiets. Niks aan de hand, blijft netjes naast je lopen, auto's en ander verkeer interesseert haar niks, ze ziet niet de zogenaamde 'kabouters' in de bosjes. Supermak, deeld gemaakt, voor een groot deel gewoon zo geboren. Een pony uit duizenden Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 16:33

De mini hengsten van Saujana worden op deze manier getraind. Ze kunnen niet onder het zadel, en continu longeren zou erg saai worden.
Heb 2 weken terug met Des gefietst (uit de wei gehaald) een soort forrest van 140 hoog ofzo. Ging prima

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 17:49

Isolda heb ik niet naast de fiets. Niet omdat ze op me zou springen, maar omdat ze niet doorloopt Haha!
Berber wel, dat gaat heel makkelijk. Het is bij ons dan ook niet zo druk, geen grote wegen Knipoog
En de maat van je paard maakt voor het fietsen echt niet uit. Een shet is sterk genoeg om je omver te trekken.
Maar bij mij is het zoals boven beschreven, laat ik ze onbedoeld los, dan staan ze hoogstwaarschijnlijk al lekker op stal hun hooi te eten Haha!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 19:27

Marieke_456 schreef:
Ja, maar ik bedoel niet dat elke haflinger je mee sleurt, maar wel ELKE HAFLINGER kan SCHRIKKEN langs de weg en dan sleurt ie je WEL mee of ie nou lief is of niet Haha!

nah dan zou ik hem wel loslaten hoor! ik laat me niet meesleuren in ieder geval.

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 22:18

Ik zou het gewoon een keer proberen. De meeste paarden die ik ken vinden het nog leuk ook.