altijd maar dressuren?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ben jij het met mijn stelling eens?

ja
20 (23%)
nee
64 (76%)

Totaal aantal stemmen: 84

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 21:37

nee ik vind niet dat je altijd maar moet dressuren. Maar als beide (paard en ruiter) er vrede mee hebben heb ik er geen bezwaar tegen. Een goede dressuurtraining zou voldoende afwisseling moeten kunnen bieden.

Maar met mijn eigen paard zou ik er niet aan moeten denken om elke dag te dressuren.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 21:39

Soms zijn er wel weken dat ik zeven dagen achter elkaar dressuur in de bak rijd.
Maar de ene dag train ik op wat heel anders dan de andere dag.
Als dat saai is, wat zou dan die zes uur in de wei niet zijn. Dan staat ze ook steeds op hetzelfde stukje....

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 21:54

Ik ga ervan uit dat afwisseling zoals jullie die beschrijven niet zo nodig is; als een paard lekker in de wei loopt buiten dat half uurtje tot uurtje werken per dag heeft hij afwisseling genoeg.
Een paard is een gewoontedier, dus ze gaan het werk wat ze regelmatig moeten doen als normaal ervaren.
Af en toe afwisselen is meer voor de ruiter leuk die het niet kan opbrengen om iedere dag dressuurwerk te doen Haha!
Fab heeft overigens 1 dag vrij en 1 dag longeer ik haar, omdat ze dan lekker haar rug kan loslaten zonder de last van een ruiter..........daarnaast 5 keer per week dressuur...........
Afwisseling is dan de wedstrijd, het andere terrein, de paarden om haar heen enz enz. Afwisseling genoeg, maar het werk moet gewoon gedaan worden......

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 22:30

pff kon ik maar wat vaker dressuren, de bak is nml nog al een eind weg, buitenrijden is bij ons nogal een sleur geworden. Ik rijd nu 2 keer les per week, maar de rest van de week buiten en 1x rustdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 22:46

In een goede dressuurtraining weet je je paard voldoende uit te dagen om hem actief en fris te houden. Een paard dat de lesstof saai vindt leert niets meer bij en stompt af. Ik geloof niet dat een buitenrit daar veel aan kan verbeteren, de lesstof blijft immers saai.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 22:55

wauw, al 18 mensen die ja gestemd hebben. Ik snap serieus niet dat je dag in dag uit altijd hetzelfde kan doen. Het lijkt me zeker niet goed en al helemaal niet leuk voor het paard.

Ik stem dus nee Haha!

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 23:02

Ik zou het niet eens volhouden, elke dag dressuren Laat staan me pony!
Ik ben nou eenmaal niet zo'n dressuurruiter dus ga echt neit elke dag in de bak rijden. Ik vind dat je moet afwisselen voor zo'n paard lijkt het me ook niet altijd feest om in die bak maar rondjes te lopen. Die is er ook wel eens aan toe om lekker naar buiten te gaan. Ik snap ook niet hoe je dat kan volhouden.. Gaaaap Je paard wordt er volgens mij niet vrolijker op..

Lang leven het springen en buiten rijden..

Redgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 23:11

Ik vind dressuur heel leuk, juist omdat je nooit bent uitgeleerd. Ook omdat het steeds beter gaat. Ik vind buitenritten ook heel leuk en grondwerk of longeren (omdat je dan jouw paard eens ziet van een andere kant ziet.)
Tijdens een buitenrit kun je lekker met je verstand op nul, lekker draven maar ook kun je testen of jouw paard gehoorzamer is geworden door de dressuurtraining.
Voor mij is wel de afwisseling van rijbaan/bos belangrijk.
Laatst bijgewerkt door Redgold op 13-05-03 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 23:13

Nee, ik ben het niet met je stelling eens. Barbiano vindt het juist leuk dressuren. Op dit moment ben ik btw niet met moeilijke oefeningen bezig maar alleen met losmaken, gymnastiseren. Als ik hem niet rij wordt hij gewoon chagerijnig en je kan duidelijk merken dat hij het leuk vindt als we bezig zijn. Er zullen best paarden zijn die dit niet geweldig vinden maar hij wel.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 09:33

Kleintje schreef:
Je stelling staat er een beetje krom.

Je titel is altijd maar dressuren. En dan een poll.
Mensen kiezen dan voor nee terwijl je daadwerkelijke vraag verderop in je bericht staat en naar aanleiding daarna hadden mensen ja moeten zeggen.

Ik denk dus dat daar het probleem van je veel nee'tjes zit!

Yep daar ben ik dus ook achter gekomen Volgende keer zal ik een "rechtere" stelling vragen Haha! Want ik snap best dat als je de titel "altijd maar dressuren" leest je voor nee kiest! En daar ben ik net zo goed blij om! het komt zo'n beetje op hetzelfde neer!

Maar ik bedoelde dus of je het met me eens was met wat ik in mijn eerste bericht allemaal opgeschreven had.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:31

Hmz, idd op "nee" gestemd door de titel.

Maar afwisseling is goed voor een paard. Dat kan ook in de bak! Net als je goed dressuur kan rijden in het bos Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:34

Afwisseling in zowel het dressuren,
maar ook door een keer te springen of een buitenrit te maken vind ik erg goed.
Zo leert je paard ook andere dingen.
En de ruiter krijgt met bv springen ook betere reflexen en balans.

Of in het bos heerlijk je paard een keer laten gaan.
Lekker alle spieren los gooien.
Heerlijk voor paard en ruiter Lachen