Tot nu toe,bevalt het gehakselt koolzaadstro wat ik gebruik heel goed!
Vorige week 3 pakken als beginlaag erin gegooit,en de hele week alleen maar de mest verwijderd.(door mijn 2 viespeukjes,moet ik wel goed de drollen zoeken)
Ze begraven namelijk alles graag,en lopen het soms de hele stal door.
Ben wat minder pietluttig geworden,en haal eruit wat ik kan vinden,en wat er bovenkomt met rechttrekken.
Want van de onderlaag blijf ik af,het moet een potstal worden tenslotte.
Verder is het makkelijk in gebruik,en ook scheelt het een hele berg stro wat er telkens uitmoet omdat het drijfnat is.
Het gedoe met een riek en het uitschudden van de soms her en der verspreide drollen is ook verleden tijd
Gister voor het eerst wat nieuw koolzaadstro erin gegooit,meer voor mijn eigen idee en de look.
De bodem begint al aardig vast te worden,en de bovenkant is gewoon rul en droog zoals het hoort.
Nu weer rustig bekijken wanneer er weer bijgestrooit moet worden.
Doordat de bodem nu vaster word,is het uitmesten en drollen zoeken ook een stuk makkelijker geworden.
Het rulle laagje is niet te dik,dus die drollen komen vanzelf boven met rechttrekken,dus even de mestboy erbij en het klusje is zo geklaard.
Heb nu ook profijt van mijn gezoek de eerste dagen in de dikke laag koolzaadstro,de onderste laag is nu echt een vaste koek van het stro en urine.
Ben er tot nu toe dus echt tevreden over!
Paardjes vind het heerlijk om op te liggen,als je eraan voelt is het warm en droog.
Was vandaag met 10 minuten klaar voor 2 stalletjes,even drolletjes eruit en rechttrekken.
Mischien dat ik ook vlas nog eens ga proberen voor het vergelijken,maar ben eigenlijk wel tevreden zo,en daarbij kan het minder kwaad als de paardjes eens wat knabbelen van dit spul.
Hoewel ze na even uitproberen,het al snel links lieten liggen,en zich liever wijden aan het hooi wat ze nu verdeeld over de dag wat vaker krijgen. 
Heb trouwens ook totaal geen last van vieze luchtjes,laat die onderlaag dus lekker zo als hij is,en ga niet tussentijds eruit scheppen zomaar.
Mocht het noodzakelijk zijn,dan schep ik gewoon een nat laagje eruit,en strooi weer eroverheen op.