morgenmiddag wedstrijd, vanavond al roosjes maken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:14

moonfish13 schreef:
kan je ze altijd nog los laten hangen.
Of desnoods gewoon een nette hengstenvlecht er in.

Nou, dat kan hier niet hoor, los laten hangen. Krijg ik zeker een onvoldoende voor de verzorging. Manen zijn zeker 60 cm lang, bij een kwpn-er. Dat wordt echt niet gewaardeerd.
Hengstenvlecht wordt na een tijdje rijden toch lelijk, komen van die bobbels in.

Wipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:17

De dag zelf is mooier, en aangenamer voor je paard. Ik zou ook niet graag gaan slapen
met vaste vlechtjes en knotjes in mn haar...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:23

tine10 schreef:
moonfish13 schreef:
kan je ze altijd nog los laten hangen.
Of desnoods gewoon een nette hengstenvlecht er in.

Nou, dat kan hier niet hoor, los laten hangen. Krijg ik zeker een onvoldoende voor de verzorging. Manen zijn zeker 60 cm lang, bij een kwpn-er. Dat wordt echt niet gewaardeerd.
Hengstenvlecht wordt na een tijdje rijden toch lelijk, komen van die bobbels in.

Ts heeft een haflinger, daar mag dat mee. :+
Een hengstenvlecht kan na een tijdje lelijk worden, maar die moet je er gewoon niet indoen een week van tevoren.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:39

Bij mij bleef zelfs een hengstenvlecht ingevlochten vlak voor het losrijden niet goed zitten. Hij heeft een heel brede manenkam (is heel lang hengst geweest) en dat zorgt voor te veel beweging. Vandaar dat ik weer terug ben op de knotten, maar dan wel met naald en draad, want met elastiek lukt het niet meer. Want naast dat zijn manen lang zijn, zijn ze ook heel dik.

Angelina89

Re: morgenmiddag wedstrijd, vanavond al roosjes maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:20

Bij een haflinger zou ik de manen zeker los laten als die mooie manen heeft! Eventueel nacht van te voren invlechten en dan mooi uitpluizen, kan ook heel erg netjes staan!

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:16

Ik zou op de dag zelf de manen gaan doen. Weet je zeker dat het netjes is en blijft. Het lijkt mij niet prettig dat je moet gaan slapen met strakke vlechtjes in je haar, dus waarom je paard/pony wel?

Surface

Re: morgenmiddag wedstrijd, vanavond al roosjes maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:30

'S avonds vlechten kan wel, maar dan moet je alleen vlechtjes maken, dan kan je de knotten er 's ochtends indraaien. En van los naar strak vlechten, zodat het haar niet zó strak gevlochten zit dat het paard last van zijn huid krijgt. :)